ساعت مچی مناسب سایز مچ
ساعت مچی

ساعت مچی مناسب سایز مچ رو اینجوری انتخاب کن

ساعت مچی مناسب سایز مچ را می توان با چند ترفند ساده انتخاب کرد. یکی از مشکلات خرید آنلاین ساعت، بزرگ یا کوچک بودن سایز بند آن است. در این مقاله از کومولایف به شما یاد می دهیم چگونه با ساده ترین روش ساعت مچی مناسب سایز مچتان را پیدا کنید!

سایز مناسب ساعت مچی برای من چقدر است؟

قبل از اینکه بخواهید ساعت مناسب خود را پیدا کنید، ابتدا باید سایز مچ دستتان را بدانید.

ساعت مچی اسپرت - ساعت مچی مناسب سایز مچ

اینکه مچ دست شما بسیارلاغر، لاغر،  متوسط  ​​یا ضخیم باشد، بر اینکه کدام یک از ساعتها از نظر ظاهری بهترین حالت را روی دست  شما دارند تاثیر خواهد گذاشت. به محض دانستن اندازه ی مچ دستتان، می توانید یک سایز ساعت مچی مناسب را انتخاب کنید تا ساعت شما عالی به نظر برسد وهنگام استفاده از آن احساس راحتی کنید.

دانستن سایز ساعت مچی مناسب برای شما همچنین هنگام خرید انلاین بسیار مفید خواهد بود. زیرا قادر به خرید ساعتی متناسب با سایز مچتان خواهید بود بدون اینکه آن را از نزدیک امتحان کنید! علاوه بر آن، دانستن سایز ساعت مچی می تواند به شما در محدود کردن انتخاب طرح ها کمک کند. به عنوان مثال، اگر مچ دست شما تقریبا لاغراست، ممکن است بخواهید یک ساعت ظزیف ترانتخاب کنید؛ در حالی که اگر مچ دست شما بزرگ باشد، یک ساعت ورزشی می تواند انتخاب مناسب تری برای شما باشد.


ساعت مچی کومونو


ساعت مچی کومو

چگونگی اندازه گیری سایز مچ

اندازه گیری سایز مچ - ساعت مچی مناسب سایز مچ

  1. یک متر منعطف یا نوار کاغذی بردارید.
  2. آن را دور تا دور ساعد خود دقیقا همانجایی که معمولا بند ساعتتان قرار میگیرد قرار دهید. توجه کنید که باید زیر استخوان مچ شما باشد.
  3. اگر از نوار کاغذی استفاده می کنید یک خودکار بردارید. محلی که دو سر نوار کاغذی بهم میرسند را علامت بزنید.
  4. نوار کاغذی را از دور مچ خود باز کنید. ان را کاملا صاف در کنار یک خط کش بخوابانید و اندازه را یادداشت کنید.
  5. برای آقایان اگر مچ دست شما ۱۴ تا ۱۶ سانتی متر است خیلی لاغر، اگر ۱۶ تا ۱۷ سانتی متر است لاغر، اگر ۱۷ تا ۱۸ سانتی متر است متوسط و اگر ۱۸ تا ۱۹ سانتی متر است بزرگ می باشد.
  6. برای خانمها اگر مچ دست شما ۱۱ تا ۱۲ سانتی متر است خیلی لاغر، اگر ۱۲ تا ۱۳ سانتی متر است لاغر، اگر ۱۳ تا ۱۴ سانتی متر است متوسط و اگر ۱۴ تا ۱۶ سانتی متر است بزرگ می باشد.
تعمیر آب خوردگی ساعت مچی با روش های ساده ی خانگی

نکاتی که باید هنگام خرید ساعت مچی مناسب سایز مچ باید به آن توجه کنید

بعد از آنکه سایز ساعت مچی مناسب خود را پیدا کردید در هنگام خرید ساعت مناسب، باید به عناصر اصلی آن فکر کنید. قطر قاب، ضخامت قاب، پهنای بند ساعت، جنس بند و جزئیات آن همگی ویژگی های اساسی هستند که باید از آنها برای یافتن ساعت مناسب استفاده کنید.


ساعت مچی کومو


قطر قاب ساعت

از آنجا که قطر قاب ساعت بیشترین توجه را به خود جلب می کند، مهمترین مورد در هنگام خرید ساعتی جدید است. به طور کلی، قطر ساعت های مردانه از ۳۸ تا ۴۶ میلی متر است. هر چیزی خارج از این محدوده بسیار کوچک یا بسیار بزرگ به نظر می رسد.

برای یافتن اندازه ی مناسب خود دراین محدوده، باید ازسایزمچتان کمک بگیرید. اگراندازه ی مچ دست شما بین ۱۴ تا ۱۸ سانتی متراست، یک ساعت کوچک یا متوسط ​​به قطر ۳۸، ۴۰، یا ۴۲ میلی متر انتخاب کنید اما اگر اندازه مچ دست شما از ۱۸ سانتی متر به بالا است، یک کیس بزرگتر مانند کیس ۴۴-۴۶ میلی متری انتخاب کنید.

  • قطر قاب: ۳۶ میلی متر، سایز بند: ۱۸ میلی متر
  • قطر قاب: ۴۰ میلی متر، سایز بند: ۲۰ میلی متر
  • قطر قاب: ۴۴ میلی متر، سایز بند: ۲۲ میلی متر

ساعت مچی مردانه جدید - ساعت مچی مناسب سایز مچ

ضخامت قاب ساعت

مورد بعدی شما باید ضخامت کیس باشد. به عنوان یک قاعده کلی، ضخامت باید همزمان با قطر،  دراندازه ی ساعت افزایش یابد. با رعایت این قانون، می توانید ساعتی را انتخاب کنید که مناسب ترین ضخامت را برای مچ دست شما داراست، به شرطی که قطر کیس مناسب سایز شما باشد. به طور معمول، ساعت مچی با قطر ۳۸ تا ۴۲ میلی متر دارای ضخامت ۷ میلی متر است. ضخامت آنهایی که ۴۴ میلی متر به بالا هستند حدود ۹ میلی متر یا بیشتر خواهد بود.

  • ۶ میلی متر تا ۸ میلی متر به عنوان ضخامت نازک
  • ۹ میلی متر تا ۱۲ میلی متر به عنوان ضخامت متوسط و
  • ۱۴ میلی متر تا ۱۸ میلی متر به عنوان ضخیم

پهنای بند ساعت ؛ ساعت مچی مناسب سایز مچ

وقتی نوبت به بند ساعت می رسد، دراکثر ساعت های متناسب پهنای بند ساعت با نصف قطرقاب برابراست. بنابراین، اگر ساعت شما از قاب ۴۲ میلی متری برخوردار است، باید پهنای بند آن ۲۱ میلی متر باشد. البته، این فقط یک راهنما است. بسیاری ازآقایان بسته به سلیقه ی خود بند باریک یا پهن تری را ترجیح می دهند.

12 ترفند نگهداری از ساعت مچی برای افزایش عمر آن

جنس بند ساعت

برای انتخاب ساعت مچی مناسب، مواد اولیه ی سازنده ی بند ساعت نیز به اندازه پهنای آن مهم است. از آنجا که بند های فلزی از بندهای چرمی یا جنسهای دیگر سنگین تر و ضخیم تر به نظر می رسند، در مچ های بزرگتر به بهترین شکل ظاهر می شوند.  با این حال، این امر بسته به سلیقه ی شخصی شماست. می توانید بندهای فلزی نازکتر، مانند سبک های میلانس را استفاده کنید.

توجه به تاثیر جزئیات ساعت بر طراحی نهایی آن

هنگام خرید یک ساعت جدید، جزئیات ساعت از جمله نشانگر، عقربه ها، زیرشماره ها و تاج ها نیز باید در نظر گرفته شوند. اندازه این عناصر و میزان برجسته بودن آنها به راحتی می تواند بر اینکه ساعت شما چقدر بزرگ به نظر می رسد تأثیر بگذارد.

به همین ترتیب برای آقایانی با مچهای لاغرتر که ساعتهای کوچک تر دارند اغلب طرحهای مینیمال بهترین گزینه است. در حالیکه برای ساعت هایی که قابها و استایل های بزرگ تر دارند طرحهای نمایان و شلوغ ترعالی بنظرمی رسد.

ساعت مچی کلاسیک - ساعت مچی مناسب سایز مچ

انتخاب ساعت مناسب با توجه به سایز ساعت مچی

هنگامی که سایز مچ دست خود و عناصر اصلی را تعیین کردید، می توانید ساعتی که برای جذاب تر نشان دادن استایلتان مناسب است را پیدا کنید. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که این راهنما را دنبال کنید تا به زودی صاحب ساعت مچی جدیدی شوید که بر روی دست شما متناسب و شیک ظاهرشود و به شما حس غرور بی نظیری را منتقل کند.

انتخاب ساعت مچی مناسب سایز مچ خیلی لاغر

اگر مچ خیلی لاغری دارید باید در هنگام خرید ساعت، اندازه صفحه ساعت را در نظر داشته باشید. ساعت های مختلف را امتحان کنید و ببینید هر کدام در دست تان چطور به نظر می رسد. از انتخاب ساعت های بزرگ و سنگین خودداری کنید؛ چون ظاهر عجیبی روی مچ دست لاغرتان خواهند داشت.

همچنین به یاد داشته باشید ساعت های بزرگ به راحتی زیر سر آستین پیراهن قرار نمی گیرند؛ پس به دنبال ساعت های ظریف و کوچک باشید. معمولا ساعت های ۳۸ میلی متری بهترین اندازه برای آقایانی هستند که مچ دستان لاغری دارند. هرچند این اندازه در مقایسه با ساعت بقیه آقایان کوچک به نظر می رسد، اما ظاهر شما را متعادل می کند. بنابراین اطمینان یابید طرح مناسبی انتخاب می کنید که با اندازه مچ تان هم خوانی دارد.

آیا ارزان بودن ساعت مچی دلیل بر بی کیفیت بودن آن است ؟


ساعت مچی کومونو


ساعت مچی کومو

آیا مردانی با مچ های لاغر میتوانند ساعت های بزرگ به دست کنند؟

اگر تحت هر شرایطی مایل به استفاده از ساعت های بزرگ هستید، هیچ مانعی برای این کار وجود ندارد. صرف نظر از کوچکی و بزرگی دست، شما می توانید هر ساعتی که دوست دارید خریداری و استفاده نمایید.

اما توصیه کلی بر این است که ساعتی به دست کنید که ابعاد آن با ابعاد دستان شما متناسب باشد. از جهت تنوع ساعت برای مچ لاغر هیچ گونه محدودیت خاصی وجود ندارد. برای انتخاب کردن ساعت مناسب برای مچ لاغر گزینه های بسیاری دارید و قطعا محصول باب میل خود را پیدا خواهید کرد.

خرید ساعت مچی - ساعت مچی مناسب سایز مچ

انتخاب ساعت مچی مناسب سایز مچ ظریف

اگر مچ دست تان لاغر نیست اما ظریف است، بهترین انتخاب برای شما ساعتی است که بدون اینکه ظریف به نظر برسد باریک باشد. برای پیدا کردن چنین طرحی، ساعتی را انتخاب کنید که قاب آن نازک بوده اما قطر متوسطی داشته باشد.

ساعتی که ۴۰ میلی متر باشد برای مچ های ظریف ایده آل است. در مورد ضخامت قاب سعی کنید زیر ۸ میلی متر باشد. هر ضخامتی بیشتر از آن گنده و سنگین جلوه می کند. همچنین موقع خرید، به طرح کلی ساعت نیز دقت کنید.

ساعت های ظریفی که برای مچ های ظریف مناسب هستند، با دستبندهای ظریف به خوبی ست می شوند. ساعت های با دستبند چرم یا دستبندهای مدل میلانی، بهترین گزینه برای شما محسوب می شوند. ساعت های کلاسیک بدون عدد و رقم هم به دلیل ظاهر ساده ای که دارند برای مچ های ظریف عالی می شوند.

انتخاب ساعت مچی مردانه مناسب برای سایز مچ های متوسط

آقایانی که مچ های متوسط دارند باید خود را خوش شانس بدانند. این اندازه مچ، مناسب بسیاری از ساعت ها می باشد. طرح های خاص، بیشتر از سایر طرح ها مناسب این مچ ها هستند. بنابراین از انتخاب ساعت هایی که یا خیلی بزرگ اند یا خیلی کوچک اجتناب کنید.

ساعتی که بینابین است مثلا قطر ۴۲ میلی متر دراد، بهترین گزینه برای مچ شماست و ظاهر دست تان را جذاب می کند. از آنجا که داشتن یک سایز مشخص برای صفحه ساعت، ممکن است انتخاب تان را محدود کند باید در انتخاب طرح های مختلف آزادی عمل داشته باشید.

کسی که مچ متوسط دارد می تواند طیفی از ساعت های مختلف با دستبند های گوناگون را انتخاب کند؛ پس آن هایی را انتخاب کنید که برای شما جالب هستند. چه ساعتی بزرگ با بندی فلزی و قزن دار دوست دارید و چه ساعتی نازک تر با بند چرم، انتخاب با خودتان است.

چه رنگ ساعت مچی بخریم که با تمام استایل ها ست شود ؟

ساعت مچی ظریف - ساعت مچی مناسب سایز مچ

انتخاب ساعت مچی مناسب سایز مچ پهن

ساعت های بزرگ اساسا برای مچ های پهن ساخته شده اند؛ اما خیلی هم زیاده روی نکنید. پیدا کردن ساعتی که مناسب مچ دست شما باشد به این معنا نیست که دنبال سنگین ترین و درشت ترین ساعت باشید.

در عوض سعی کنید اندازه ساعت را با استایل آن هماهنگ کنید. با انتخاب ساعتی به قطر ۴۴-۴۶ میلی متر یا کمی بزرگ تر شروع کنید. این کار باعث می شود ساعت مچی تان، مناسب اندازه مچ تان باشد و خیلی بزرگ یا کوچک به نظر نرسد.

سپس به سراغ استایلی که دوست دارید بروید. ساعت های اسپورت معمولا به مچ های پهن می آیند اما دیگر طرح ها را کنار نگذارید. اطمینان یابید ساعتی که انتخاب می کنید به اندازه مناسبی بزرگ است و همچنین طرح مناسبی دارد؛ به ویژه به طرح صفحه ساعت دقت کنید. وقتی خود ساعت بزرگ است، طرح ساده صفحه خیلی خلوت به نظر می رسد اما صفحه ای که شلوغ تر است و چند صفحه فرعی کوچک دارد گزینه عالی خواهد بود.

نکات انتخاب ساعت مچی مناسب سایز مچ

  • اگر مچ دست باریک و کوچکی دارید، ساعتی را انتخاب کنید که صفحه آن کوچک بوده و بند باریکی دارد.
  • اگر مچ دست بزرگی دارید، ساعتی را انتخاب کنید که صفحه آن نسبتا بزرگ بوده و بند پهنی دارد.
  • بندهای باریک و دست بندهای چرم، برای مچ های لاغر مناسب هستند؛ در حالی که دستبندهای پهن تر استیل برای مچ های بزرگتر مناسب می باشند.
  • اگر سایز مچ دست تان باریک و کوچک است، ساعتی با طرح مینیمال انتخاب کنید. همچنین اگر مچ دست بزرگی دارید، از ساعت هایی با طرح های شلوغ تر و جزئیات بیشتر استفاده کنید.
  • برای انتخاب ضخامت و اندازه صفحه ساعت باید این موارد را به یاد داشته باشید: ۶ تا ۸ میلی متر برای مچ های خیلی باریک، ۸ تا ۱۲ میلی متر برای مچ های معمولی، ۱۴ تا ۱۸ میلی متر برای مچ های بزرگ.

ساعت مچی لوکس - ساعت مچی مناسب سایز مچ

ساعت مچی مناسب سایز مچ با توجه به شکل صفحه

صفحات ساعت‌های مچی دارای تنوع زیادی در انواع اشکال هندسی هستند. این اشکال در انواع سایزها برای مشتریان ساخته می­شود. هرکدام از صفحات مشخص شده با طراحی خود متناسب با یک نوع ساعت هستند که باعث می­شود جلوه بیشتری به ساعت بدهند. انواع صفحات ساعت مچی به این شرح است:

  1. دایره: این شکل از صفحه ساعت بیشتر تنوع را در طراحی دارند. شکل دایره‌ای بیشتری طرفداران را در بین انواع شکل‌های صفحه دارند. صفحات دایره‌ای برای ساعت‌هایی با صفحه‌های بزرگ مناسب‌ترین نوع صفحه هستند. این نوع از صفحه در اندازه بزرگ آن بیشتر مناسب آقایان است.
  2. بیضی: شکل بیضی صفحه ساعت بیشتر برایساعت‌هایی با طراحی‌های ظریف به کار می­رود، از این‌رو صفحه بیضی را بیشتر در انواع ساعت‌های زنانه می­شود مشاهده کرد. صفحه بیضی برای اشخاصی که ساعت‌های ظریف را به ساعت‌های درشت و بزرگ ترجیح می­دهند بسیار مناسب است و جلوه زیبایی به دست می­دهد.
  3. لوزی: صفحات لوزی شکل نیز بسیار به ساعت‌های بیضی نزدیک هستند. آن‌ها نیز بیشتر کاربری زنانه و ظریف دارند. صفحات لوزی برای ساعت‌های سایز بزرگ مناسب نیستند.
  4. مربع: ساعت‌های دارای صفحه مربع را شاید بتوان گفت جزء ساعت‌هایکم‌کاربرد هستند. این ساعت‌ها در طراحی­های محدود و خاصی استفاده می­شوند و طرفداران مخصوص به خود را دارند. این شکل از صفحه نیز بیشتر مناسب ساعت‌های ظریف با صفحات کوچک است.
  5. مستطیل: بعد از ساعت‌های صفحه دایره‌ایساعت‌های صفحه مستطیلی دارای بیشترین طرفدار هستند. این ساعت‌ها اغلب طرفداران زیادی دارند و یکی از شکل‌های محبوب برای صفحه ساعت است. این نوع از صفحات نیز برای صفحه‌های بزرگ مناسب است. ولی با این وجود هنوز هم بیشترین ساعات صفحه بزرگ به شکل دایره هستند.
  6. فشن: ساعت‌های دارای صفحات فنموردتوجه عده خاص و محدودی هستند. این ساعت‌هامعمولاً ظریف و مجلسی هستند و صفحات آن‌هامعمولاً سایزهای کوچکی دارند.
8 عامل که تعیین کننده ی قیمت ساعت مچی می باشند

ساعت مچی مینیمال - ساعت مچی مناسب سایز مچ

نکات مهم درباره خرید ساعت مچی

  • به میزان ذخیره باطری ساعت دقت کنید. ذخیره باطری یعنی مدت زمانی که ساعت می تواند روشن بماند.
  • به لبه های ساعت دقت کنید که شکسته یا لب پریده یا باز نباشد که باعث نفوذ آب در آن شود.
  • به بند ساعت دقت کنید که خش نداشته باشد یا برای بند های چرمی خراشیدگی یا پوسته پوسته نشده باشد.
  • به قاب و صفحه ساعت دقت کنید که خش یا شکستگی نداشته باشد یا گرد و غبار داخل آن نباشد. اگر گرد و غبار به داخل ساعت نفوذ کرده است ساعت مرغوبی نیست
  • به عقربه ها دقت کنید که انحراف یا خمودگی نداشته باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *