آشنایی با انواع مدل های عینک آفتابی ری بن
عینک آفتابی

آشنایی با انواع مدل های عینک آفتابی ری بن

عینک آفتابی ری بن یکی از قدیمی ترین و پرطرفدار ترین مدل های عینک آفتابی می باشد. عینک های ری بن استایلی خاص به شما می بخشد و به دلیل تنوع بالا تمام سلیقه ها را پوشش می دهد. در این مقاله از کومولایف به بررسی انواع مدل های عینک آفتابی ری بن پرداخته ایم.

تاریخچه عینک‌ های مارک ری‌ بن

در سال ۱۹۲۹ سرهنگ نیروی هوایی ارتش ایالات متحده آمریکا، جان آندر مک ردی، با Bausch & Lomb، تولید کننده تجهیزات پزشکی درروچستر، نیویورک، جهت ساخت نوعی عینک آفتابی همکاری کرد که انحراف دید و حواس‌پرتیِ خلبانان، که ناشی از رنگ های موجود آبی و سفید در آسمان بود، را کاهش می‌داد.

عینک آفتابی ری ری بن

به‌خصوص مک ردی نگران زمانی بود که عینک‌های خلبانان تیره و کدر می‌شدند، و در نتیجه به کاهش شدت دید در ارتفاع بلند باعث می‌گردیدند.

نمونه اولیه از عینک‌های مارک ری بن، که در سال ۱۹۳۶ ساخته شده و به نام Anti-Glare شناخته می‌شود، دارای فریم‌های پلاستیکی و عدسی‌های سبز رنگ بود که می‌توانست روشنایی زننده را بدون تیره و کدر کردن بینایی فرد، از بین ببرد.

یک سال پس از آن عینک‌های مارک ری بن با فریم فلزی طراحی شدند و با عنوان عینک‎‌ آفتابی خلبانی “Avaitors” وارد عرصه بازار شدند.

عینک آفتابی ری بن زنانه

طبق گزارشات، عینک‌های خلبانی مارک ری بن با استفاده از “لنزهای مخصوص کرومی” و با حذف نور آبی جهت واضح ساختن جزئیات و به حداقل رساندن تاری موجود، آنها را برای شرایط مه آلود مناسب ساخته است.

رایج‌ترین و مشهورترین مدل‌های عینک‌های مارک ری بن، مدل Ray-Ban Wayfarer و مدل Aviator است. در طول دهه ۱۹۵۰، ری بن مدل “کاروان” را که فریم مربعی شکل داشتند، به تولید رساند. امروزه، عینک‌های مارک ری بن یکی از بهترین استایل‌های عینک را برای مردان و زنان فراهم می‌کنند.


عینک آفتابی کومو


عینک آفتابی کومو

عینک‌های مارک ری بن از استات با کیفیت بالا، فریم و چارچوب‌های فلزی و گاهی چرم نیز ساخته می‌شوند. . آن‌ها در همه نوع و اندازه موجود هستند، بنابراین شما مطمئن شوید که یک جفت مناسب از این مارک عینک را برای خودتان خواهید یافت.

بهترین برند های عینک آفتابی در دنیا که ارزش خرید بالایی دارند

لیست پرفروش‌ ترین مدل‌ های عینک آفتابی ری بن

انواع عبنک آفتابی ری بن

  • Aviators – بهترین انتخاب برای صورت‌های قلبی و مثلثی شکل
  • Way Farers – بهترین انتخاب برای صورت‌های گرد – RB 2132 مدل نمایشی از این سبک عینک ری بن است.
  • Clubmasters – مناسب برای همه انواع چهره‌ها
  • Justin – بهترین انتخاب برای صورت‌های گرد و بیضی شکل
  • Round – بهترین انتخاب برای صورت‌های مربعی شکل – RB 3447 مشهورترینِ این سبک است.
  • Key hole –  اِریکا (ERICA) یکی از محبوبترین مدل‌های این سبک از عینک می‌باشد.
  • Foldable – مناسب برای همه انواع چهره‌ها.
  •  Flat top – سبک ومناسب برای همه چهره‌ها.

انواع مدل عینک آفتابی ری بن

عینک آفتابی ری بن مدل Aviator

عینک آفتابی ری بن مدل Aviator

هیچ سبکی نمی‌تواند جای استایل کلاسیک را بگیرد. احتمالا جالبترین سبک عینک در جهان، عینک آفتابی Ray-Ban Aviator بود که در سال ۱۹۳۶ برای خلبانان ساخته شد.

عینک آفتابی ری بن مدل ویفرر

عینک آفتابی ری بن مدل ویفرر

عینک آفتابی Ray-Ban Wayfarer که به عنوان یک عینک “بی‌نظیر” توصیف شده است، یک سبک نمونه از عینک‌های مارک ری بن‌ می‌باشد. فریم ذوزنقه‌ای و انعطاف‌پذیر آن نشان دهنده مهارت و توجه ری بن به جزئیات یک عینک می‌باشد. همانند Aviators، مدل Wayfarer نیز مناسب خانم‌ها و آقایان می‌باشد.


عینک آفتابی کومو


عینک آفتابی کومو

عینک آفتابی ری بن مدل Justin

عینک آفتابی ری بن مدل Justin

فریم Ray-Ban Justin اساسا طراحی مجدد عینک آفتابی Wayfarer است. این مدل از عینک مارک ری بن بزرگتر، تیره‌تر و مستطیلی شکل‌تر است و به همین دلیل، مردانه‌تر می‌باشد.

عینک ریبن مدل وینگز

عینک ریبن مدل وینگز

این عینک در رده چهارم عینک­های ریبن قرار می­گیرد و جزو عینک­های مردانه پرطرفدار می­باشد. فریم مربعی و بدون انحنای این عینک، همراه با عدسی­های جیوه­ای گرادیانت، ظاهری بسیار شیک به آن داده است.

مدل وینگز به دلیل شکل منحنی خود عمدتاً برای افرادی با صورت­های کشیده و بزرگ مناسب است. این عینک  با وجود سایز بزرگ، از چشم و پوست زیر چشم در برابر تابش آفتاب، محافظت می­کند و انتخابی مناسب برای افرادی با پوست و چشمان حساس است.

عینک آفتابی بازیگران مشهور سینما از کدام مدل و برند هاست ؟

عینک آفتابی ری بن مدل Clubmasters

عینک آفتابی ری بن مدل Clubmasters

این مدل از عینک‌های مارک ری بن بهترین گزینه برای دوست‌داران جشن و پارتی و طرفداران مد می‎‌باشد. این عینک‌ها یادآور سبک دهه‌های ۵۰ می‌باشند. عینک‌های مدل

Clubmasters محافظ و سایه افکن خوبی رای شما به‌هنگام تابش شدید نور خورشید می‌باشند.

عینک آفتابی ری بن مدل (Erika)

عینک آفتابی ری بن مدل Erika

مدل Erika کلاسیک ریبن هم از دیگر مدل‌های عینک آفتابی است که از قدیم تاکنون مورد توجه عموم مردم قرار داشته. فریم این عینک از جنس نایلون بسیار سبک ساخته می‌شود و دسته‌هایش فلزی هستند که در بخش انتهایی خود با لاستیک پوشانده شده‌اند.

عینک آفتابی اریکا با طراحی خمیده خود باعث می‌شود تا علاوه بر زیبایی، فرد روی بینی یا در پشت گوش‌های خود احساس خستگی یا فشار نداشته باشد. همچنین برای مردانی که می‌خواهند در میان جمع خاص و متفاوت به‌نظر برسند، مدل اریکا یک انتخاب عالی است.


عینک آفتابی کومو


عینک آفتابی کومو

عینک آفتابی ری بن مدل Round

عینک آفتابی ری بن مدل Round

عینک آفتابی Round همیشه با روحیه آزاد و هنرمند همراه است.

این مدل یادآور افسانه‌های راک دهه‌ی ۶۰ مانند جان لنون است و یکی از مشهورترین برندهای تجاری عینک‌های مارک ری بن در جهان می‌باشد. شیشه‌های عینک‌های Round توسط فریم فلزی نازک و ظریفی نگهداری می‌شوند. این مدل از عین‌ها که بسیار شیک و با استایل می‌باشند، مناسب برای خانم‌ها و آقایان هستند.

عینک ری بن المپین

عینک ری بن المپین

المیپن نیز جزو عینک­های قدیمی ریبن محسوب می­شود. این عینک برای اولین بار در سال 1968،   با الهام از عینک­های خلبانی، طراحی شد و سپس در سال 2020 ریبن این فریم را با طرحی جدید وارد کالکشن خود کرد که به سرعت، باقی رقیب­های خود را شکست داد. این فریم با شیشه­های بیضی شکل و نوار طلایی بالای آن، ترکیبی کلاسیک و بسیار جذاب ایجاد کرده است.

تاریخچه ی عینک آفتابی کلاب مستر

عینک Keyhole

این نوع از عینک‌ها یادآور سبک‌های عینک آفتابی Great Gatsby می‌باشند، دسته‌های این مدل از عینک‌‌ مارک ری‌ بن ضخیم و در عین حال محکم هستند و همچنین عینک‌های Keyhole فاقد پد بینی می‌باشند. جهت خرید این مدل از عینک‌ها می‌توانید از سایت ما نیز دیدن کنید.

عینک آفتابی ری بن مدل  Foldable

عینک آفتابی ری بن مدل  Foldable

این نوع عینک‌ها با اینکه از سبک‌های عینک آفتابی جدید نمی‌باشند، اما مطمئنا یک آکسسوار جالبی به‌شمار می‌آیند. این مدل از عینک‌ها که تاشو می‌باشند، به‌راحتی قابل حمل بوده و از اینرو در مقابل شکستن مقاومند.

عینک آفتابی ری بن 6 ضلعی (Hexagonal)

عینک آفتابی ری بن 6 ضلعی Hexagonal

برند خوشنام Ray-Ban که همیشه به دنبال نوآوری و خلق عینک‌های جدید بود، در اقدامی جالب و غیرمرسوم دو عینک گرد و مربعی خود را در هم ادغام کرد و مدل عینک آفتابی 6 ضلعی با عدسی‌های تخت را تولید و روانه بازار کرد. تخت بودن عدسی‌ها، ظریف بودن فلز طلاییِ فریم عینک و دسته‌های فلزی با انتهای کائوچویی باعث شد تا این مدل هم همانند دیگر محصولات ریبن موردتوجه عموم قرار بگیرد.

عینک آفتابی Flat top

عینک آفتابی ری بن مدل Flat top

این مدل از عینک‌‌ های مارک ری‌ بن دارای سطح صاف بوده و یکی از کلاسیک‌ترین مدل‌های عینک ری‌بن می‌باشد. طراحی سطح صاف این عینک در فریم‌های محبوب مانند wayfarersو Aviators نیز گنجانیده شده است.

تفاوت عینک آفتابی ریبن اصل و تقلبی

قاعدتاٌ برای خرید اینترنتی عینک آفتابی مایلید تا اطمینان حاصل کنید که عینک خریده شده اصل باشد. با توجه به چند نکته­ی ساده می­توانید به راحتی عینک ریبن اصل را از کپی­های تقلبی موجود در بازار تشخیص دهید.

9 مدل عینک آفتابی مناسب صورت گرد را بشناسید

عینک ریبن زنانه - عینک آفتابی ری بن

نکته اول، قیمت عینک آفتابی اصل است. شما با مراجعه به سایت اصلی ریبن متوجه می­شوید که قیمت عینک آفتابی ریبن در محدوده 100 تا 300 دلار است. بنابراین، عینک­هایی زیر 3 میلیون تومان، به احتمال خیلی زیاد تقلبی هستند.

نکته­ی بعدی، لوگوی منحصر به فرد ریبن است که بسیار ظریف و زیبا، روی تمامی عینک­ها حک شده است. این لوگو در سمت چپ عینک به صورت واضح حک می­شود بنابراین با دقت به آن، می­توانید اصل یا تقلبی بودن عینک را تشخیص دهید.جعبه و بسته­بندی عینک­های ریبن نیز راه مناسبی برای تشخیص تقلبی نبودن آن است.

ری بن زنانه

تمامی عینک­های ریبن در یک جلد چرمی که لوگوی ریبن بر روی آن حک شده و یک دستمال عینک که بر روی آن نیز، لوگوی ریبن با رنگ قرمز حک شده است، فروخته می­شوند. علاوه بر آن، یک دفترچه کوچک شامل تمامی مشخصات عینک، در این جلد وجود دارد. به همین دلیل توصیه می­شود تا از خریدن عینک­های بدون جعبه و شناسنامه خودداری کنید.

اما از آنجایی که بازار کالاهای تقلبی بسیار داغ است، بعضی از عینک­های فیک، تمامی این مشخصات را به خوبی رعایت کرده­اند که تشخیص اصل بودن عینک را سخت می‌کند.آخرین روش، استفاده از QR CODE چسبانده شده در قسمت پایینی جعبه است. در صورت اصل بودن عینک، اسکن کد، شما را مستقیماً به سایت اصلی ریبن می­برد که می­توانید تمامی مشخصات عینک را بر روی سایت ببنید.

نکات مهم برای خرید عینک دودی استاندارد و محافظ چشم

یک عینک دودی استاندارد که بتواند از چشم‌هایتان در برابر اشعه‌های خورشید محافظت کند، باید بتواند 99 الی 100 درصد اشعه‌ها را دفع کنند و معمولا عینک‌هایی که برچسب UV400 دارند، می توانند این کار را انجام دهند. روش تشخیص عینک آفتاب استاندارد از لحاظ دفع اشعه خورشید این است که برچسبش را چک کنید یا آن را پیش یک بینایی‌سنج یا اپتومتریست ببرید و از او بخواهید عینک را برایتان بررسی کند.

عینک آفتابی آینه ای بخریم یا نه ؟ بررسی معایب و مزایا

اگر در فضای بیرون کار یا ورزش می‌کنید و سبک زندگیتان طوری است که ممکن است برای چشمانتان مضر باشد، باید از لنزهایی استفاده کنید که از پلی کربنات یا موادی تحت عنوان تریوکس (Trivex) ساخته شده‌اند. همچنین، عینکتان باید به‌خوبی به صورتتان بچسبد تا از چشمتان در برابر باد و اشعه‌های UV که از کناره‌های عینک عبور می‌کنند، محافظت کند. یک نکته مهم دیگر این است که بچه‌ها نیز به اندازه‌ی بزرگسالان به عینک آفتابی نیاز دارند. اشعه‌های خورشید خیلی مضر هستند و این ضرر برای کودکان نیز وجود دارد. پس حین خرید عینک آفتابی، کودکانتان را فراموش نکنید.

عینک طبی با فریم ریبن - عینک آفتابی ری بن

برخی از ویژگی های عینک آفتابی استاندارد عبارتند از:

  • باید 75 الی 90 درصد نور را کاهش دهد.
  • لنز باید تیرگی یکسانی داشته باشد. اگر تمام لنز به یک میزان نور را کاهش نمی‌دهد، قسمتی که توانایی بیشتری در کاهش نور دارد و به اصطلاح تیره‌تر است، باید در قسمت بالای لنز باشد و قسمت روشن‌تر در پایین آن.
  • لنزها نباید دیدتان را تغییر دهند یا آن را از حالت عادی در بیاورند.
  • گول رنگ‌ها را نخورید! تیره‌تر بودن لنز به معنای محافظت بیشتر آن از چشم نیست.
  • فریم عینک آفتابی باید به چشمانتان نزدیک باشد و مناسب فرم صورتتان باشد.
  • همیشه ارزانی عینک دودی به معنای جنس ضعیف آن نیست. عینک دودی ارزانی که برچسب محافظت 100 درصدی در برابر UV را داشته باشد، کارتان را راه می‌اندازد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۹ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *