عینک آفتابی گربه ای
عینک آفتابی

عینک آفتابی گربه ای از ملزومات استایل خاص پسندها

عینک آفتابی گربه ای یکی از شیک ترین و خاص ترین مدل های عینک آفتابی زنانه می باشد که قدمت آن به دهه 1930 بر میگردد. این مدل عینک مورد توجه بازیگران معروفی از جمله مریلین مونرو بوده است. در این مقاله از کومولایف به بررسی کامل عینک آفتابی گربه ای و نحوه ست کردن آن با استایل پرداخته ایم.

عینک آفتابی زنانه - عینک آفتابی گربه ای

عینک آفتابی گربه ای

صبحانه در تیفانی Breakfast at tiffany’s، اتفاقی که فریم ­های چشم­ گربه­ ای را به ترند بزرگ عینک­ های طبی و آفتابی دهه 1960 تبدیل کرد. آدری هپبورن در این فیلم با پیراهن مشکی از ژیوانشی Givenchy ، جواهرات تیفانیTifaany و عینک آفتابی گربه ­ای از الیور گلداسمیت Oliver Goldsmith (که آن زمان به آن مدل منهتن هم گفته می­شد) یکی از آیکونیک­ترین استایل های تاریخ سینما را به نمایش گذاشت که موفقیت ­های بزرگی برای هر یک از برند ها رقم زد.

اما موفقیت عینک گربه ­ای محدود به برند گلداسمیت نشد. عینک­ه ای گربه ­ای توانستند در طول زمان ارزش خود را حفظ کنند. نزدیک به یک قرن ، عینک گربه ­ای موفق شده است هر دهه چهره متمایز خود را بسازد.

عینک گربه ­ای برای اولین بار در دهه 1930 ایجاد شد. از آن زمان ما آن بر چشم­ های باربیBarbie گرفته تا مریلین مونرو marilyn monroe ، ژاکلین کندی jacqueline kennedy ، پرنسس دایانا princess dianaو حالا برترین اینفلوئنسرهای influencer مُد دیدیم.


عینک آفتابی کومو


عینک آفتابی کومو

گذشته تا امروز عینک آفتابی گربه ای

عینک گربه ­ای توسط آلتینا شیناسی Altina Schinasi  در یک فروشگاه عینک­ فروشی متولد شد. شیناسی متوجه کمبود گزینه ­های شیک برای خانم ها شد و با الهام از ماسک­ هایی که در ونیز ایتالیا دید، عینک­هایی را با فریم ­های مبالغه شده در اطراف چشم ها طراحی کرد. بعد از اینکه عینکش توسط چند بیننده رد شد، سرانجام در یک بوتیک در شهر نیویورک طرفدار پیدا کرد.

اولین عینک آفتابی جهان | تاریخچه تکامل عینک آفتابی

در طول دهه1940 ، فریم های معروف امروزی با عنوان “هارلوین” Harlequin ساخته شدند. ترند آن زمان فریمی با شیشه­ های مربع-مستطیلی با یک قاب ضخیم ، یک صعود اندک در طرفین و جزئیات کوچک در گوشه و کنار مانند ستاره های کوچک طلایی بود.

عینک آفتابی زنانه جدید - عینک آفتابی گربه ای

در دهه 1950 عینک گربه­ ای باریک­تر شد و این سبک عینک پس از شروع مریلین مونرو به پوشیدن عینک گربه ­ای در فیلم هایش، توجه­ ها را دوباره به خود جلب کرد. اگر اهل پوشیدن اکسسوار وینتیج و رترو هستید می­توانید مدل (شماره 2 آفتابی) را امتحان کنید و خبر خوب اینکه این عینک ­ها جزو ترند سال 2020 هم هستند.

 در دهه 1960 قاب کوچک گربه ­ای بزرگ و بزرگتر شد. عینک آفتابی گربه­ ای پس از آنکه آدری هپبورن در سال 1961 در فیلم “صبحانه در تیفانی” یک مدل از آن را به چشم گذاشت، به شدت طرفدار پیدا کرد. به طور کلی عینک­ها در دهه 1970 بزرگتر و دایره ای تر شدند.

عینک گربه ای نیز به این شکل جدید تغییر چشمگیر پیدا کرد تا با زمانه همگام شود. ترند اورسایزOversize از دهه 1970 تا 1980 ادامه یافت(به مطلب ما درباره استایل وینتیج رجوع کنید، در این دوران عینک گربه ­ای در قاب های فلزی بسیار بزرگ و محافظ صورت ظاهر شد.

عینک فشن - عینک آفتابی گربه ای

عینک­ با شیشه ­های رنگی به سبک دهه 90 تبدیل شدند (شیشه ­های رنگی امسال نیز بازگشتند. عینک گربه ­ای بزرگ اکنون در طیف گسترده ای از رنگ های روشن پوشیده شده است. در دهه 2000 با هزاره جدید عینک های بزرگتری هم آمدند. چشم گربه ­ای در فریم های ضخیم و كوچك و معمولی پوشیده می­شد، غالباً با تزئینات در طرفین.

با 13 مدل عینک آفتابی ترند 2022 زنانه و مردانه آشنا شوید

از 2010 به بعد ترند عینک­ های رترو گربه ­ای همه جا و بر چشم همه دیده می شود. این بار با قاب هندسی تر و کوچکتر از چیزی که در سالهای گذشته دیده ایم. عینک­ های گربه ­ای امسال هم جزو ترندهای اصلی 2020 عینک برای زنان و مردان هستند.


عینک آفتابی کومو


ویژگی‌ های اصلی عینک آفتابی گربه‌ ای چیست ؟

عینک‌ دودی گربه‌ ای در قسمت بالای فریم برجسته‌تر هستند و در بخش پایین تقریبا چیزی برای جلب‌نظر ندارند. فریم این عینک آفتابی همیشه در لبه‌های دسته به سمت بالا کشیده می‌شود تا فرمی شبیه چشم گربه را در نظر بیننده تداعی کند.

همین خمیدگی رو به بالا، ویژگی اصلی عینک گربه‌ای را ساخته است.

همچنین بد نیست اشاره کنیم که اغلب بخش بالایی فریم پهن‌تر از بخش زیرین آن است.

عینک گربه ای - عینک آفتابی گربه ای

فرم‌های مختلف عینک دودی گربه‌ ای چگونه است؟

کشیگی لبه‌های عینک و رو به بالا بودن فریم می‌تواند در طرح‌ها یا شکل‌های مختلفی عرضه شود. از فرم‌های بیضی با کمی کشیدکی در قسمت دسته عینک گرفته تا D-frame های بزرگ‌سایزی که در قسمت دسته کمی تیزتر می‌شوند.

بعضی از عینک آفتابی زنانه نیز با تزئینات اضافی، تاکید ویژه‌ای روی گربه‌ای بودن شکلِ فریم دارند.

عینک گربه‌ای مناسب چه صورت‌هایی است ؟

اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، این فرم از عینک برای همه چهره‌ها مناسب است. افراد با استفاده از چنین عینک‌هایی می‌توانند روی شیک و خاص بودن تیپ خود تاکید ویژه‌ای داشته باشند.

صورت‌های گرد با عینک آفتابی گربه‌ ای بسیار زیباتر و کشیده‌تر دیده می‌شوند. این فرم از عینک کمک می‌کند تا چانه و گونه‌های گرد یک صورت دایره‌ای، تا حدی از مرکز توجه خارج شده و ترکیب کلی چهره، زیباتر به‌نظر برسد.

بهترین رنگ عینک آفتابی برای چشم | از کدام رنگ دوری کنیم ؟

عینک آفتابی صورت گرد - عینک آفتابی گربه ای

صورت‌های مستطیلی یا چهره‌هایی که زوایای تیز دارند، بهتر است از نمونه‌های گرد یا بیضی عینک‌های گربه‌ای استفاده کنند. این باعث ایجاد تعادل بین خطوط تیز صورت می‌شود و در نتیجه، چهره بهتر دیده خواهد شد.


عینک آفتابی کومو


عینک آفتابی کومو

عینک آفتابی گربه ای را با چه استایلی ست کنیم ؟

برای مکان های عمومی و غیر رسمی می توانید این عینک را با شلوار جین و شومیز یا یک لباس نیمه بلند ست کنید. برای مکان هایی مثل دانشگاه هم می توانید یک استایل جسورانه با این عینک ها داشته باشید.

عینک آفتابی گربه ای را می توانید در زمستان با یک بافت قهوه ای و بوت بلند ست کنید و استایلی زیبا بسازید. اما اگر قصد استفاده از این عینک ها را در فصل تابستان دارید بهتر است از سایز های بزرگ این عینک استفاده کنید تا کامل چشم های شما را محافظت کند.

عینک گربه ای فرم رنگی - عینک آفتابی گربه ای

برای شاد و جذاب تر شدن استایلتان می توانید از فرم های رنگی این سبک عینک استفاده نمایید. عینک های گربه ای چشم های شما را درشت تر و کشیده تر نشان می دهد.

آرایش با عینک­ه ای گربه ­ای

توجه داشته باشید که چشم­های شما پشت هر مدلی از عینک­ که باشند کمی ریزتر از معمول خود بنظر می­آیند، و ریمل و خط چشم می­توانند به شما کمک کند. فقط به این نکته توجه کنید که ضخامت خط چشم شما متناسب با ضخامت فریم عینک شما باشد. در کل هر چقدر عینک گربه­ای شما باریک­تر و کشیده­تر باشد آرایش چشم خود را کمتر و هر چقدر عینک گردتر و بزرگتر باشد امکان شما برای آرایش چشم بیشتر می­شود. فقط مراقب بالانس صورت خود با فریم عینک باشید.

معایب و مضرات شیشه عینک بلوکات برای چشم

مدل جدید عینک آفتابی زنانه - عینک آفتابی گربه ای

آیا مردان هم می­توانند عینک گربه ­ای بپوشند ؟

بله، مردان می توانند هر آنچه  که بخواهند بپوشند که این شامل عینک گربه­ای هم می­شود. عینک گربه­ای یک عینک راحت برای محل کار است، حتی به شکلی مانند شیشه­های بیضی گرد یا لنزهای D شکل بزرگ، و یا هر یک از ترندهای عینک گربه­ای.

پس عینک گربه­ای خود را با افتخار بپوشید!

روش تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی

شماره مدل عینک

بررسی کردن شماره مدل عینک؛ عینک انتخابی شما باید شماره مدل داشته باشد و نکته مهم آن اینجاست که این شماره را باید در سایت همان برند و کارخانه بزنید و تست کنید چون ممکن است عینک های تقلبی نیز این شماره را دارا باشند.

دفترچه و شناسنامه عینک

دفترچه و شناسنامه عینک از دیگر راه تشخیص عینک آفتابی اصل است؛ عینک های اورجینال به طور معمول دارای دفترچه و شناسنامه هستند تا مشخصات و ویژگی های عینک در آن به طور مفصل و دقیق وجود دارد. مشخصاتی نظیر جنس فریم یا مقدار خش پذیری و… .

عینک آفتابی شیک زنانه - عینک آفتابی گربه ای

جعبه عینک

عینک های برند و اصل به طور معمول همراه با جعبه های مخصوصی اند که اطلاعاتی روی آنها حک شده است : بارکد، برچسب، اسم یا لوگو برند و سایر اطلاعات مربوط برند تولید کننده آن.

جاعینکی

جاعینکی؛ بله جاعینکی. عینک های آفتابی اصل معمولا در جاعینکی های مخصوصی که لوگوی برند را دارند قرار دارند.

برچسب و لوگوی روی عینک

یکی از مشخص ترین نشانه ها برای این که چگونه بفهمیم عینک آفتابی اصل است، برچسب و لوگو روی عینک آن است؛ معمولا برند های معتبر لوگوی خود را روی شیشه عینک در گوشه های آن (بیشتر سمت راست و بالا) قرار می دهند که نوشتار یا طرح آن لوگو معمولا ثابت است و اگر تغییری در آن مشاهده کردید احتمالا آن تقلبی است.

فواید عینک آفتابی ؛ 17 دلیل برای استفاده از عینک آفتابی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *