تشخیص عینک آفتابی اصل
عینک آفتابی

تشخیص عینک آفتابی اصل با 16 ترفند ساده

تشخیص عینک آفتابی اصل با وجود عینک های فیک در بازار کار سختی می باشد. بسیاری از افراد عینک های فیک و کپی را به اسم عینک اصل می فروشند. برای آنکه بتوانید عینک اصل را از فیک تشخیص دهید این مقاله را کومولایف را بخوانید.

چند نکته ضروری برای قبل از خرید عینک آفتابی

عینک آفتابی مردانه اصل - تشخیص عینک آفتابی اصل

  1. حتما خرید عینک را از یک عینک فروشی یا چشم پزشکی معتبر انجام دهید.
  2. به منظور محافظت از چشم خود حتما باید عینک باکیفیتی خریداری نمایید.
  3. بهتر است که از عینک های ساخت ایتالیا انتخاب نمایید که معمولا اصلی هستند اما عینک های چینی غالبا تقلبی می باشند.
  4. هر مدل و رنگ عینک مناسب شرایط خاصی است و باید عینک مناسب شرایط خود را خریداری نمایید. به عنوان مثال عینک های زرد رنگ مناسب هوای مه آلود، عینک های دودی و خاکستری برای برای رانندگی و مصارف عمومی و همچنین عینک های قهوه ای رنگ برای مصارف عمومی معمولا کاربرد دارد.
  5. با مراجعه به عینک فروشی های معتبر به راحتی می توانید با استفاده از دستگاه UV متر درجه جذب UV عینک را تشخیص دهید.
  6. سایز عینک باید به گونه ای باشد فضای چشم را به طور کامل تحت پوشش قرار دهد.
  7. بهتر است برای جلوگیری شل شدن و افتادن پیچ های عینک آفتابی بر روی آن ها مقداری برق ناخن بزنید.


عینک آفتابی کومو


عینک آفتابی کومو

روش های تشخیص عینک آفتابی اصل

با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید عینک اصل را از تقلبی تشخیص دهید:

بررسی برچسب و لوگو

لوگوهای معتبر معمولا روی شیشه عینک و سمت راست آن، دسته یا داخل دسته عینک قرار می‌گیرند و اندازه، فونت نوشتاری و رنگ ثابتی دارند. کوچکترین اشتباه نوشتاری یا هر نوع تفاوتی میان این لوگوها، نشان دهنده تقلبی بودن عینک است. گاهی اوقات در نام برند، غلط املایی دیده می‌شود.

مثلا به جای «Gucci» نوشته‌اند: «Guci». این نوع خطاها، خبر از تقلبی بودن عینک می‌دهد. همچنین پیش از خرید عینک، به وب‌سایت کارخانه تولید‌کننده آن عینک مراجعه کنید و با علائم و لوگوهای آن برند خاص آشنا شوید. این کار به خرید عینک اصل و معتبر، کمک بسیاری می‌کند.

عینک آفتابی زنانه بزرگ - تشخیص عینک آفتابی اصل

بررسی شماره مدل عینک

درج شماره مدل روی تمام محصولات، قانونی جهانی است و در ضمن فرقی نمی‌کند که محصول را از طریق فروشگاه یا آنلاین بخرید.  باید عینک خریداری شده، شماره مدل داشته باشد. برای مشاهده شماره مدل عینک آفتابی مورد نظرتان، دوباره وارد وب‌سایت کارخانه سازنده شوید و شماره مدل محصول را بررسی کنید.

کدام مدل های عینک آفتابی مناسب صورت کشیده است ؟

این شماره‌ معمولا روی قاب عینک‌ها نقش بسته می‌شود. عینک‌های آفتابی تقلبی هم ممکن است این شماره را داشته باشند، اما آن‌ها را نمی‌توانید در فهرست شماره‌های اعلام‌شده کارخانه پیدا کنید.


عینک آفتابی کومو


عینک آفتابی کومو

فروشنده معتبر

معمولا سایت‌های اینترنتی یا فروشگاه‌های معتبر، جنس تقلبی نمی‌فروشند و با این کار وجهه خود را در مقابل مشتری به خطر نمی‌اندازند. اما فروشندگانی که فروشگاه‌های معتبر ندارند و اهمیتی هم به اعتماد مشتری نمی‌دهند و همچنین دستفروش‌ها، ممکن است به شما عینک تقلبی بفروشند.

هر وقت هم دیدید، محصولی بیش از حد معمول تخفیف دارد، مطمئن باشید که آن جنس، تقلبی است. در ضمن هرگز از وب‌سایت‌های اینترنتی که کالاهای فروخته شده را پس نمی‌گیرند یا آدرس و تلفن مشخصی ندارند، خرید نکنید. چون اگر لازم باشد، نمی‌توانید با آنها تماس بگیرید.

  • کشور چین منبع اصلی جنس‌های تقلبی است. هنگام خرید جنس چینی، مراقب باشید. زیرا احتمال اینکه آن جنس تقلبی باشد، بسیار زیاد است.
  •  اگر از یک وب‌سایت خرید می‌کنید، حتما بخش نظرات خریداران و همچنین تعداد خرید این محصول را مطالعه کنید. تمام سایت‌های معتبر مانند چنین بخش‌هایی دارند و محصولات خود را با جزئیات کامل معرفی می‌کنند.
  •  وب‌سایت‌هایی که عینک‌های معتبر می‌فروشند، اغلب ضمانت هم ارائه می‌دهند.
  •  همچنین وقتی عینک اصل را به روی چشم می‌گذارید، احساس راحتی دارید که با عینک‌های تقلبی هرگز این احساس به‌وجود نمی‌آيد.

عینک آفتابی زنانه - تشخیص عینک آفتابی اصل

لولاهای عینک محکم و باکیفیت باشند

دسته عینک‌های آفتابی اصل به‌راحتی باز و بسته می‌شوند. به عبارت دیگر لولای آنها خیلی سفت و البته خیلی نرم و شل هم نیست. لولاهای عینک باید محکم و باکیفیت باشند. عینک‌هایی که لولای آنها سفت یا شل است و موقع باز و بسته کردن آنها حس خوبی ندارید، ممکن است عینک اصل نباشند.

تشخیص عینک آفتابی اصل با کمک دفترچه و شناسنامه عینک

معمولا عینک‌های اصل، شناسنامه یا دفترچه اصالت دارند. در شناسنامه، جزئیات دقیقی در مورد عینک، مقدار خش‌پذیری لنز، مقاومت آن در برابر اشعه ماوراء‌بنفش، جنس فریم و … بیان می‌شود. اگر هنگام خرید عینک، شناسنامه عینک را ندید، احتمالا آن تقلبی است.


عینک آفتابی کومو


عینک آفتابی کومو

جعبه عینک را چک کنید

روی جعبه عینک هم باید لوگو یا نام سازنده عینک درج شده باشد. همچنین روی جعبه عینک می‌توانید اطلاعات تولید‌کننده یا بارکد (شماره سریال) عینک را مشاهده کنید. این جزئیات از سازنده عینک که روی جعبه قرار می‌گیرد را می‌‌شود با بروشور همراه و قاب عینک تطبیق دهید. در واقع این اطلاعات روی دسته عینک و بروشور محصول هم وجود دارد.

بهترین زمان برای استفاده از عینک آفتابی چه ساعاتی است ؟

بنابراین مراقب باشید که برند عینک روی جعبه آن هم حک شده باشد و جعبه دست‌نخورده باشد و لبه‌های آن صاف و تمیز باشد. درضمن هیچ خراشی روی جعبه مشاهده نشود.

شماره مدل عینک، رنگ، شیشه‌ها و اندازه‌های قاب عینک و همینطور کشور تولید‌کننده عینک باید علاوه‌بر دسته‌های عینک، روی جعبه عینک هم نوشته شده باشند.

تشخیص عینک آفتابی اصل با آزمودن لنز یا شیشه عینک

جنس لنز عینک‌های آفتابی از شیشه یا پلی‌کربنات ساخته می‌شود. بسیاری از لنزهای عینک آفتابی از برندهای معروف، مانند ریبن، از جنس شیشه و با کیفیت بالا هستند. شیشه‌ای نبودن لنزها در این برندها نشانگر تقلبی بودن آن است. برای آزمودن شیشه عینک به آرامی با پشت ناخن خود به آن ضربه بزنید تا ببینید شیشه است یا از جنس دیگری ساخته شده است.

عینک آفتابی بچگانه - تشخیص عینک آفتابی اصل

عینک را کمی بازی دهید

عینک را بسته و از ناحیه دسته ها در دست بگیرید و شروع به چرخاندن کنید و سپس با دقت و به آرامی چند سانتی متر بالا و پایین پرت کنید، وجود هر گونه لقی و عدم انسجام و یا سر و صدا غیر طبیعی خود دلیلی بر پایین بودن کیفیت است. عینک های با کیفیت و اریجینال منسجم هستند و ساختار نسبتا محکمی دارند.

جاعینکی باکیفیت مهم است

پیش از انتخاب عینکی که دوست دارید، بهتر است سری به سایت تولید‌کننده آن عینک بزنید تا بدانید جاعینکی‌ عینک دلخواه‌تان چه شکلی است. برخی از عینک‌ها مانند عینک آفتابی اوکلی (Oakley) اصل دارای جا عینکی باکیفیت عالی با کیسه‌ای نرم است که معمولا لوگوی شرکت روی آنها حک شده است. تمام جاعینکی‌ها اصل، مجهز به پارچه‌های تمیزکننده شیشه عینک هستند که روی آنها نام برند نوشته شده است.

مثلا، عینک‌های آفتابی پرادا (Prada)ی اصل همراه با پارچه میکرفیبر سیاه فروخته شده و لوگوی پرادا معمولا در وسط پارچه حک می‌شود. حروف تمام کلمات هم کاملا متمایز و کاملا خوانا نوشته شده‌اند.

تشخیص عینک آفتابی اصل با بررسی کیفیت عینک

لنز عینک باید محکم و بادوام باشد. عینک‌های استاندارد در برابر ضربه مقاوم هستند. وقتی عینک را در دست‌تان می‌گیرید، نباید سنگین باشد. همچنین با نگاه کردن به فریم و لمس آن می‌توانید تا حدی متوجه کیفیت عینک شوید. وجود هر نوع خش، موج، نقطه، خط قالب در فریم، نشان از تقلبی بودن عینک دارد. عینک نباید لقی داشته باشد و لولاهای آن شل و سست باشد. عینک‌های اصل، انسجام و ساختار محکمی دارند.

بهترین برند های عینک آفتابی در دنیا که ارزش خرید بالایی دارند

عینک آفتابی اصل - تشخیص عینک آفتابی اصل

به محل و کشور تولید عینک آفتابی توجه کنید

هنگام انتخاب عینک آفتابی مورد علاقه‌تان بهتر است به محل و کشور تولید عینک هم توجه کنید. احتمال تقلبی بودن محصولاتی که معمولا از کشورهای «خاور دور» به نقاط دیگر جهان می‌روند زیاد است. می‌توان گفت که قلب و روح محصولات تقلبی در این منطقه از جهان است. بنابراین اگر عینک آفتابی دلخواه‌تان ساخت یکی از این کشورها بود، در انتخاب آن بیشتر دقت کنید. در ضمن محصولاتی که گارانتی دارند، مطمئن‌تر هستند.

قیمت مهم است ؛ تشخیص عینک آفتابی اصل

برچسب قیمت هم یکی از بهترین روش‌های تشخیص عینک اصل از تقلبی است. معمولا محصولات کپی‌شده تخفیف‌های بالایی دارند و با قیمت بسیار پایینی فروخته می‌شوند. اگر دیدید قیمت عینکی از برندی خاص، بیش از حد پایین است به اصل بودن آن شک کنید. البته گاهی اوقات هم عکس این قضیه پیش می‌آید و عینک آفتابی تقلبی که به نظر اصل می‌آید را با قیمت گزافی می‌فروشند. بنابراین موقع تشخیص عینک اصل از تقلبی فقط بر اساس قیمت تصمیم‌گیری نکنید.

انجام تست حرکت

یکی دیگر از راه های تشخیص عینک آفتابی اصل و با کیفیت انجام تست حرکت است که معمولا فروشگاه های معتبر آن را انجام می دهند. برای این منظور عینک را در مقابل یک صفحه طرح دار تکان می دهند و در صورتی که عینک آفتابی اصل باشد با نگاه کردن به لنز نباید حرکات عینک آفتابی در مقابل صفحه طرح دار به صورت کج و موج و به هم ریخته دیده شوند.

عینک آفتابی زنانه سفید - تشخیص عینک آفتابی اصل

بررسی عینک از نظر مراقبت در برابر اشعه ماوراء‌بنفش

اگر  می‌خواهید مطمئن شوید که آیا عینک خریداری شده از چشمان‌تان در برابر اشعه ماوراء‌بنفش،‌ همانقدر که در توضیح محصول نوشته شده است، مراقبت می‌کند، می‌توانید آن را پیش نزدیک‌ترین عینک‌ساز برده و از آنها بخواهید که کیفیت لنز عینک را از نظر ضد‌آفتاب بودن، بررسی کنند. بیشتر عینک‌سازها این امکان را دارند و می‌توانند با استفاده از دستگاه فتومتر در کمتر از ۳۰ ثانیه این کار را انجام دهند. برخی از افراد هم ترجیح می‌دهند که از اپتومتریست کمک بگیرند و این کار مطمئن‌تر هم هست.

بررسی پلاریزه بودن عینک‌های آفتابی

پولاریزه بودن یک عینک به داشتن دید بهتر در محیط‌های پرنور و پرتابش کمک می‌کند. این ویژگی در جاده‌های بیابانی، محیط‌های کوهستانی و برفی، از تابش و انعکاس شدید نور خورشید بسیار مهم است. زیرا جلوی تابش‌های مزاحم نور خورشید را می‌گیرد. در واقع این تابش‌ها را با زاویه متفاوت دفع می‌کند و دید واضحی از اطراف به دست می‌دهد.

عینک با فریم مستطیلی مناسب چه کسانی است ؟

با سه روش می‌توان فهمید که عینک آفتابی خریداری شده، همانطور که ادعا شده است، پولاریزه است یا خیر.

آزمایش روی یک سطح انعکاسی ؛ تشخیص عینک آفتابی اصل

یک سطح انعکاسی را که وقتی نور به آن می‌تابد، می‌درخشد در نظر بگیرید. می‌توانید از سطح شیشه‌ای میز، آینه یا هر سطح صاف و درخشان دیگر استفاده کنید. اکنون باید نوری خیره‌کننده تولید کنید. مثلا لامپ‌های بالای میز‌تان را روشن کنید.

عینک آفتابی ریبن - تشخیص عینک آفتابی اصل

سپس عینک آفتابی‌تان را ۱۵ تا ۲۰ سانتی‌متری مقابل چشم‌های خود نگهدارید. البته هر بار از یک لنز (شیشه) عینک، نگاه کنید. در ضمن اگر شیشه عینک‌تان بزرگ یا کوچک است، آن را طوری به صورت‌تان نزدیک یا دور کرده و نگهدارید که فقط سطح مورد نظر را درون شیشه ببینید.

اکنون عینک را با زاویه‌ ۶۰ درجه بچرخانید و آن را طوری بگیرید که یکی از لنزها، کمی بالاتر از دیگری قرار گیرد. اگر عینک‌تان پلاریزه باشد، انعکاس نور از سطح براق، کم شده و حذف می‌شود.

مقایسه دو عینک آفتابی با یکدیگر

لنز عینک مورد آزمایش را در راستای عینک آفتابی که پلاریزه هست، قرار دهید. آنها را درست مانند روش قبل، با زوایه ۶۰ درجه بچرخانید. اگر عینک‌ آفتابی‌تان پلاریزه باشد، همه چیز تیره‌تر دیده می‌شود اما اگر پلاریزه نباشد، این تغییر رنگ رخ نمی‌دهد.

آزمایش با صفحه نمایش کامپیوتر

البته با صفحه نمایش تلویزیون، تلفن همراه و تبلت هم می‌شود این آزمایش را انجام داد. صفحه نمایش را روشن نگهدارید و باز هم لنز عینک را مقابل آن گرفته و سپس با زاویه ۶۰ درجه بچرخانید. اگر رنگ لنزها تیره شد و به طور کلی شاهد تغییر رنگ بودید، عینک‌تان پلاریزه است، در غیر اینصورت آن تقلبی است.

کیفیت نوری ؛ تشخیص عینک آفتابی اصل

عینک‌های آفتابی تقلبی هنگام استفاده ابتدا همه جا را واضح نشان می‌دهند اما پس از چند ساعت، چشم‌هایتان را خسته می‌کنند. این اتفاق به این دلیل رخ می‌دهد که مواد خوبی در تولید لنز عینک، به‌کار نرفته است. یا احتمال دارد، لنزها در قاب عینک، تکان می‌خورند و به درستی سرجای خود قرار نمی‌گیرند. این شرایط نشان می‌دهد که عینک آفتابی، تقلبی و بی‌کیفیت است.

8 مدل عینک آفتابی مناسب صورت لاغر که پر طرفدار هستند

کوله پشتی دخترانه - تشخیص عینک آفتابی اصل

چه رنگی از عینک آفتابی را انتخاب کنیم ؟

رنگ‌های شیشه‌های عینک تصادفی انتخاب نمی‌شوند. درباره‌ی فریم عینک‌ها نیز توصیه می‌شود ( به جز فریم فلزی) رنگی را انتخاب کنید که با رنگ پوست شما در تضاد بوده یا اینکه هماهنگ با رنگ موهای شما باشد. این نکات نباید سرسری گرفته شوند، چراکه باعث می‌شود سبک و سلیقه‌ی شخصی شما در ظاهر شما پدیدار باشد. شیشه‌های رنگی برای عینک های آفتابی جدا از تاثیرات بخصوص خودشان، برای جذاب تر کردن نگاه نیز بی نتیجه نیستند. به این ترتیب اگر بخواهیم از انتخاب‌های کلاسیک مثل مشکی یا خاکستری فاصله بگیریم، می‌توان با توجه به رنگ چشم به گزینه‌های زیر فکر کرد:

  • عینک با شیشه‌های طیف نارنجی مناسب برای افرادی با چشم‌های آبی
  • شیشه‌های قهوه‌ای رنگ برای افراد با چشمان سبز
  • شیشه‌های طیف رنگ بنفش برای افراد با رنگ چشم قهوه‌ای

چه مدل عینک آفتابی را انتخاب کنیم ؟

گویی استفاده از عینک آفتابی جسارت بیشتری به ما می‌بخشد. مدل و فرم عینک بستگی به سلیقه ی هر فرد دارد به خصوص که امروزه انواع بسیار مختلفی در بازار وجود دارد: فریم دایره شکل، مربعی، مستطیل، بیضی شکل، با فرم کشیده، به شکل پروانه، کاملا گرد و یا عینکی که فریم آن نیمی از شیشه هایش را پوشانده است.

اگر به دنبال نکته‌ی طلایی برای انتخاب فرم هندسی عینک خود هستید، به شما توصیه می‌کنیم فرم عینکی که انتخاب می‌کنید به منظور جلوه بهتر در تضاد با فرم صورتتان باشد؛ البته این فقط یک توصیه است و یک قانون نیست، بنابراین شما می‌توانید مدلی را که از همه بیشتر به شما می‌آید انتخاب کنید.

اما توصیه‌های دیگری وجود دارد که برای زیبایی و همچنین راحتی هنگام استفاده نباید نادیده گرفته شوند:

  1. از عینک‌هایی که لبه‌های پایینی آنها روی گونه‌ها قرار می‌گیرد، استفاده نکنید.
  2. از عینک‌های آفتابی خیلی کوچک که ممکن است با دسته‌های خودش شقیقه های شما را اذیت کند، استفاده نکنید.
  3. اگر عینک شما ابروهایتان را کاملا پنهان می‌کنند، پس یعنی عینک شما بیش از حد بزرگ است؛ بهتر است انتخاب خود را تغییر بدهید.
  4. همچنین اگر گوشه قاب عینک شما از محیط صورت شما بیرون بزند، باز هم به این معنی است که عینک بزرگی انتخاب کرده‌اید و بهتر است که مدل متناسب‌تری را برگزینید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۸ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *