عینک آفتابی ترند 2023
عینک آفتابی

آشنایی با انواع عینک آفتابی ترند 2023 زنانه و مردانه

مدل های عینک آفتابی ترند 2023 از تنوع بالایی برخوردار است. با استفاده از این مدل های عینک آفتابی استایلتان را شیک و به روز کنید.

کاربرد رنگ های مختلف عینک آفتابی

اگرچه تنوع رنگی در مدل های جدید عینک آفتابی زنانه و دخترانه 2023 بسیار زیاد شده است اما باید بدانید رنگ و لایه‌های مختلف موجود در شیشه عینک آفتابی ترند 2023 با توجه به کاربرد آن طراحی می‌شود.

مثلا رنگ خاکستری به دلیل اینکه شدت نور را در تمامی رنگ‌ها بطور یکسان کم می‌کنند و کمترین اختلالی را در دید رنگی ایجاد می‌کنند و این مدل عینک های آفتابی دخترانه 2023 برای رانندگی و سایر کاربردهای روزمره مناسب‌اند.

عینک آفتابی زنانه جدید - عینک آفتابی ترند 2023

پزشکان درخصوص عینک های آفتابی شیشه زرد عنوان می‌کنند این عینک‌ها نور آبی را تا حد زیادی جذب کرده و بنابراین بیشتر سطح‌ها می‌توانند آن را منعکس و منتشر کنند و به همین دلیل عینک های اسکی بیشتر زرد هستند.

همچنین عینک های آفتابی زنانه با رنگ شیشه قهوه‌ای علاوه بر جذب بهتر نور آبی و فرکانس‌های بالا، اشعه‌ ماوراءبنفش را هم بیشتر جذب می‌کنند و عینک های سبز بخشی از نور آبی را فیلتر کرده و درخشندگی سطوح را کاهش می‌دهد و در پایان عینک های قرمز و ارغوانی که بیشتر برای شکار و اسکی روی آب مناسب‌اند در محیط‌‌های سبز و آبی استفاده می‌شود.

مدل های عینک آفتابی ترند 2023 زنانه

عینک آفتابی بزرگ و اورسایز زنانه ترند و جدید

عینک آفتابی های بزرگ، در طول سال ۲۰۲۲ نیز مورد توجه بودند، اما امسال در صدر لیست فریم های آفتابی ترند و جدید زنانه قرار گرفته اند. در سال جدید، خیلی بیشتر این عینک ها را خواهید دید، از افراد مشهور گرفته تا افرادی که اتفاقی در خیابان از کنارشان رد می شوید.

عینک آفتابی مناسب صورت چاق و تپل این 6 مدل هستند

عینک آفتابی بزرگ زنانه - عینک آفتابی ترند 2023

عینک آفتابی گربه ای عینک آفتابی ترند 2023

در طول سالیان طولانی، عینک های چشم گربه ای در بین خانم ها محبوب بوده اند. این فریم های کلاسیک، از سال گذشته در بین ترندهای سال دیده می شدند و در سال ۲۰۲۳ نیز جای خود را حفظ کرده اند.

عینک آفتابی های زنانه گرد ترند و جدید

بسیاری از کارشناسان مد معتقدند که عینک آفتابی های گرد در سال ۲۰۲۳ هم ترند باقی می مانند. این عینک ها از گذشته های دور مورد استفاده قرار می گرفتند و همچنان هم محبوبیت شان را حفظ کرده اند. عینک آفتابی های زنانه گرد ترند، در عین ظاهر شیک و متنوع شان، روحیه کلاسیک خود را حفظ کرده اند. این سبک عینک ها برای بیرون رفتن در زمان هایی که می خواهید شیک به نظر بیایید، عالی هستند!عینک آفتابی زنانه چند ضلعی بزرگ ترند

محبوبیت عینک های چند ضلعی، از تمامی سبک های دیگر بیشتر افزایش داشته است و روز به روز هم به طرفداران آن اضافه می شود. در اکثر موارد، این عینک های چند ضلعی ساده هستند، اما تاثیر بسیاری زیادی روی صورت دارند.

عینک آفتابی ورزشی و اسپرت زنانه ترند

فشن شوی هفته مد میلان، اثبات کرد که سبک های ورزشی و اسپرت در از عینک آفتابی ترند شده جدید زنانه در سال ۲۰۲۳ هستند. اگر فردی فعال هستید و سبک زندگی ورزشی دارید، احتمالا قبلا هم با این عینک ها آشناییت دارید! اکثر ورزشکاران دو و میدانی، دوچرخه سواری، گلف و … از عینک های اسپورت برای بهتر دیدن استفاده می کنند. امسال، این فریم ها راه خود را به دنیای مد بازکرده اند.

عینک آفتابی خوب تمام این 9 ویژگی را دارد !

عینک آفتابی رنگی زنانه - عینک آفتابی ترند 2023

عینک های لنز رنگی جدید عینک آفتابی ترند 2023

عینک های شیشه رنگی در سال ۱۹۷۰ روی مد بوده اند و اکنون در سال ۲۰۲۳ بازگشت کرده اند. طراحان امسال بیشتر روی رنگ لنزهای زرد، نارنجی، قرمز و صورتی تمرکز کرده اند و اکثر این پالت های رنگی را در فشن شوها می بینیم؛ با این حال شما محدودیتی در انتخاب رنگ ندارید و می توانید هر لنزی را انتخاب نمایید.

فریم های سبک خلبانی و فلزی با لنزهای رنگی در سال پیش رو بسیار پرطرفدار می شوند و سلبریتی های زیادی از آن ها استفاده خواهند کرد.

مدل های عینک آفتابی ترند 2023 مردانه

عینک های بزرگ

احتمالا فهمیده اید که این سبک در بین دو جنسیت، مشترک است. این عینک های بزرگ، در گذشته استفاده می شدند و به نوعی کلاسیک هستند؛ اما با کمی تغییر و اضافه کردن آیتم های مختلف، دوباره به مد برگشته اند.

عینک های مربع بدون زاویه عینک آفتابی ترند 2023

عینک های گرد، برای اکثر فریم های صورت مناسب هستند و ظاهری را ارائه می دهند که هرکسی با هر سنی از آن لذت می برد. از طرفی، فریم های مربعی برای سبک های کمتر رسمی، مناسب تر می باشند. در سال ۲۰۲۳، به ترکیب این دو فکر کنید! بله، عینک های مربعی با زاویه گرد یکی از ترندهای امسال هستند و با تمامی لباس ها، از شلوار جین، بافت و کاپشن گرفته تا پیراهن هاوایی خوب به نظر می رسند!

عینک چوبی - عینک آفتابی ترند 2023

عینک های لنز رنگی

مطمئنا، قهوه ای، دودی و مشکی رنگ لنزهای مورد علاقه شما هستند؛ اما ۲۰۲۳، علاقه خاصی به لنزهای رنگی نشان داده است. از ترس خود عبور کرده و یک عینک رنگی جدید را انتخاب کنید. با این کار هم یک قدم جلوتر می روید.

عینک آفتابی مناسب صورت کوچک باید این ویژگی ها را داشته باشد !

سبک های دهه ۹۰ میلادی عینک آفتابی ترند 2023

از دیگر انواع عینک آفتابی های ترند جدید مردانه ۲۰۲۳ ، می توان به سبک هایی که در دهه ۹۰ میلادی استفاده می شد، اشاره کرد. این سبک مورد سلیقه همه نیست، اما طرفداران خاص خود را دارد.

عینک هایی که امروز با الهام از دهه ۹۰ میلادی طراحی می شوند، از نمونه های کلاسیک آن فاصله دارند و کاملا مشابه آن نیستند. در ذهن تان عینک های آینه ای مردانه، فریم های ماتریکسی و قاب های باریک را در رنگ های روشن و تیره تصویر کنید. این عینک ها به خوبی با دیگر آیتم های دهه ۹۰، یعنی هودی های سایز بزرگ، شلوار جین رنگ و رو رفته و کتونی های کنواس، هماهنگ و ست می شوند.

عینک آفتابی مردانه جدید - عینک آفتابی ترند 2023

عینک با فریم شفاف

فریم های شفاف، به تازگی وارد جریان مد شده اند و گویا به این زودی از فهرست ترند ها حذف نمی شوند! شما می توانید عینک های فریم شفاف که از کائوچو یا پلاستیک ساخته شده اند را در هر شکلی ببینید. همانطور که در عینک زیر می توانید ببینید، با وجود این که قاب شفاف است، اما لنزها رنگی هستند.

رنگ های شاد مثل آبی، زرد، نارنجی و … برای فریم های شفاف عالی هستند. اگر به دنبال جلوه بیشتر هستید، می توانید سراغ سبز تیره، قرمز و رنگ های پررنگ بروید.

عینک های آفتابی گرد ۲۰۲۳

یکی دیگر از انواع عینک آفتابی ترند جدید مردانه در سال ۲۰۲۳، فریم های گرد می باشند. فریم های گرد، منحصر به ۲۰۲۳ نیستند و همیشه محبوب بوده اند. از جان لنون در سال ۱۹۶۰ گرفته تا رابرت دنی جونیور؛ علاقه به عینک های گرد همیشه بوده است.

عینک آفتابی مناسب زمستان چه ویژگی هایی دارد ؟

یک عینک آفتابی خوب چه ویژگی هایی دارد ؟

عینک‌ های آفتابی معمولی‌ (استاندارد) معمولاً ۱۵ تا ۲۵ درصد از نور را عبور می‌دهند که این میزان برای اکثر فعالیت‌های روزمره کافی است. در سایه، میـزان نـوری که با این عینک‌ها به چشم می‌رسد؛ حدود ۶۰ کاندلا بر مترمربع است که برای دیدن، همچنان ‌کافی است. البته برای فعالیت‌های خاصی که در محیط‌های بسیار پرنور انجام می‌شوند؛ عینک‌های تیره‌تری لازمند. بهترین رنگ برای عینک‌های آفتابی، رنگ خاکستری است که با وجود کم کردن نور، رنگ اشیا و محیط اطراف را برای استفاده‌کننده عوض نمی‌کند. عینک‌های آفتابی قهوه‌ای‌رنگ و سبزرنگ نیز استفاده می‌شوند. عینک‌های قهوه‌ای، نور آبی آسمان را کاهش و حساسیت به کنتراست را افزایش می‌دهند که برای رانندگی طولانی، مطلوب هستند. برای مبتلایان به نقص دید رنگ قرمز نیز، این عینک‌ها دید بهتری ایجاد میکنند. بطور کلی بهترین رنگ برای عینک‌های آفتابی، در وهله اول خاکستری و پس از آن قهوه‌ای است.

عینک آفتابی فریم شفاف دخترانه - عینک آفتابی ترند 2023
یک عینک آفتابی خوب را در موارد زیر خلاصه می کنیم:
تیرگی عینک آفتابی خوب باید به حدی باشد که شخص در نور آفتاب با آن راحت باشد و دچار حالت خیرگی نشود. یک دستور ساده برای فهمیدن مناسب بودن تیرگی عینک این است که وقتی در یک اتاق با نور معمولی با عینک به آینه نگاه می‌کنیم؛ چشم‌های خود را نبینیم. حداکثر میزان عبور نور بین ۱۵ تا ۲۵ درصد مناسب است؛ یعنی عینک باید ۷۵ تا ۸۵ درصد نور را جذب کند یا بازتاب نماید.
وقتی عینک‌های آفتابی خوب را در مقابل یک صفحه طرح‌دار تکان می‌دهیم؛ نباید صفحه موج‌دار، تار و کج و معوج دیده شود. عینک‌های آفتابی نباید تشخیص رنگ‌های اشیا و چراغ‌های راهنمایی را مختل نمایند؛ رنگ خاکستری شیشه عینک از این نظر ارجح است.

شیشه زرد عینک آفتابی چه کاربردهایی دارد ؟

عینک uv 800

در لنز عینک‌های ارزان ماده‌ای به نام (Triace tate) است که فقط 40 درصد ازUV را جذب می‌کند و برای چشم بسیار مضر هستند بنابراین بهترین راه شناخت عینک‌های استاندارد، استفاده از دستگاه UV متر است که اغلب در عینک‌فروشی‌های معتبر یافت می‌شود. بدون استفاده از دستگاه «یووی متر» جهت شناخت استاندارد بودنuv800 عینک‌های آفتابی، تشخیص یک عینک آفتابی مناسب، حتی برای چشم پزشکان نیز سخت و غیرممکن خواهد بود. گفتنی است این دستگاه باید UV عینک را از 98‌درصد به بالا نشان دهد. همچنین گاهی علامت 800 UV در کنار برخی از عینک‌ها درج شده است که نشان‌دهنده قابلیت حفاظت بر علیه UVB است. به گفته چشم پزشکان، نمی‌توان هر عینک گران قیمتی را استاندارد قلمداد کرد و باید تمامی آنها توسط دستگاه (یووی‌متر)‌ تست شوند.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۱۹ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *