ساعت جی شاک
ساعت مچی

ساعت جی شاک و ویژگی های منحصر به فرد آن را بشناسید !

احتمالا همه ی شما با برند کاسیو آشنا هستید. این برند قدیمی و پرطرفدار با تولید ساعت جی شاک تحولی بزرگ و جدید ایجاد کرد. این ساعت دارای ویژگی های منحصر به فرد و پیشرفته ای می باشد که نیاز خریداران را برآورده می کند. در این مقاله از کومولایف به بررسی مدل های این ساعت و ویژگی های آن پرداخته ایم.

تاریخچه برند جی شاک

ساعت جی شاک در زمانی ساخته شد که ساعت ها هنوز ابزار شکننده ای بودند. همه چیز با ایده یک مهندس جوان آغاز شد که رویای “طراحی ساعتی که حتی در هنگام افتادن نیز خراب نشود” را در سر داشت.

جی شاک مردانه - ساعت جی شاک

کاسیو پس از ایجاد هیاهویی در سال ۱۹۷۴ با ساخت اولین ساعتهای مچی دیجیتال نیاز یه ساخت ساعتی قدرتمند تر و خاص تر برای تثبیت خود در بازار داشت. برند کاسیو در سال ۱۹۸۰ با تولید ساعت مچی جی شاک با ایده ساخت ساعتی غیر قابل تخریب، تأثیر قابل توجهی در بازار ساعت سازی داشت.

اولین ساعت جی شاک (DW5000) در سال ۱۹۸۳ وارد بازار شد. ساخت این ساعت یک داستان موفقیت آمیز را با خود همراه داشت، زیرا مدل های جی شاک ، با ظاهر و طراحی مقاوم و منحصر به فرد خود، به محبوبیت بین المللی در بین جوانان رسید.

ساعت های جی شاک به سرعت مظهر قدرت، نوآوری شدند. علاقه مندان می توانستند ساعت مچی خود را هنگام اسکیت بورد یا دوچرخه سواری بدون ترس از خراب شدن به دست کنند. زمین خوردن و ضربه خوردن مشکلی برای ساعت جی شاک ایجاد نمی کرد.

چه برای استفاده روزمره ، چه برای ورزش. تقریباً ۳۵ سال است که ساعتهای جی شاک (G-SHOCK) به بازار آمده است. امروزه جی شاک (G-SHOCK) این امتیاز را به دست آورده است که توسط مردانی که مایل به قبول محدودیت نیستند ، خریداری شود.

در آغاز دهه ۱۹۸۰ ، کیکوئو ایبه طراح برجسته ساعت برند کاسیو بود. در سال ۱۹۸۱ تیم پروژه او گروهی را با سه عضو شروع کرد که هدف آنها تحقق بخشیدن به دیدگاه ساخت یک ساعت مچی تخریب ناپذیر بود.

طیف گسترده ای از مواد مورد آزمایش قرار گرفت و آن ها توانستند به نتیجه مطلوبی برای ساخت یک ساعت مقاوم برسند. اما Ibe هنوز کاملاً راضی نبود ، زیرا حتی سخت ترین فلزات از عملکرد داخلی دیجیتال ساعت ها در برابر ضربات و سایر تأثیرات خارجی محافظت نمی کردند.

ساعت مچی جی شاک - ساعت جی شاک

ایده ساخت ساعت ضد ضربه جی شاک از کجا آمد ؟

در این زمان ، ایبه در حال مشاهده کودکانی بود که در یک پارک مشغول بازی بودند که متوجه یک چیزی شد: “او تصور کرد:” اجزای داخلی یک توپ لاستیکی قوی تحت تأثیر قرار نگرفته است. ” این مشاهدات منجر به این شد که تیم وی ساعتی با طراحی خاص تهیه کنند که در آن اجزای داخلی ساعت بر اثر ضربه خراب نشود.

مرحله آزمایش طولانی و دشوار جی شاک تقریباً دو سال به طول انجامید. اما پس از کار بهبود بخشی مداوم روی پوشش و قسمتهای مختلف ساعت روی بیش از ۲۰۰ نمونه اولیه ، اولین مقاوم در برابر ضربه در سال ۱۹۸۳ به فروش رسید.

ایده های انقلابی مانند طراحی مورد “توخالی” ، محافظت همه جانبه و بالشتک کردن قطعات مهم ، سنگ بنای مقاومت ساعت جی شاک (G-SHOCK) بود و امروزه هر جی شاک (G-SHOCK) بر اساس آن ساخته می شد، نقش اساسی داشت.


ساعت مچی کومو


ساعت مچی کومو

ساعت جی شاک ساخت کدام کشور است ؟

جی شاک معروف ترین کالکشن و زیر مجموعه ساعت‌های ژاپنی کاسیو است که برای مقاومت در برابر شوک و لرزش طراحی شده است. ساعت های G-Shock در ژاپن، تایلند و چین تولید می شوند. موتور ساعت مچی جی شاک در ژاپن تولید می شود اما بسیاری از مدل‌های جی شاک در تایلند یا چین ساخته و مونتاژ می شوند.

می توان گفت اکثر مدل های مقرون به صرفه و همچنین برخی از مدل های میان رده ساخت چین هستند. بهترین راه برای تشخیص محل ساخت جی شاک این است که به قاب پشتی ساعت نگاه کنید، جایی که در آن کشور مبدا ذکر شده است.

ساعت مچی اسپرت پرطرفدار ترین اکسسوری 2022

به طور کلی نباید اجازه دهید کشور سازنده جی شاک شما را از خرید یک جی شاک  منصرف و یا به خرید آن  تشویق کند،زیرا هیچ فرق خاصی بین ساعت های جی شاک ساخت کشور های مختلف وجود ندارد و همه ساعت های جی شاک پس از آزمایش های مقاوتی سخت وارد بازار می شوند.

کاسیو جی شاک - ساعت جی شاک

معرفی کالکشن های مختلف جی شاک بر اساس رفرنس

جی شاک کالکشن های مختلفی دارد که هر کدام از این کالکشن ها ویژگی ها و ظواهر مختلفی  را دارا هستند. در رفرنس های جی شاک نام کاکشن ساعت قید می شود. ما در ادامه مطلب به طور خلاصه به نام این کالکشن ها اشاه کرده ایم. برای مشاهده و خرید کاکشن های جی شاک روی لینک کلیک کنید.کالمش های برند  جی شاک عبارت اند از:

GWG – GST – GW – GM – DW – G – GLX – GD – AW – GA – GBD – GBA – GSG – GWG – GG – GX – GR

چه چیزی ساعت جی شاک را به ساعت منحصر به فرد تبدیل کرده ؟

دوام باتری ۱۰ ساله، ضد آب بودن تا حدی که بتوانید با آن قواصی کنید، مقاومت در برابر ضربه و ارتفاع و فشار های خارجی یکی از دلایل خاص بودن این ساعت است.

دلیل دیگری که این ساعت بسیار منحصر به فرد است به کار گیری جدید ترین تکنولوژی های روز دنیا در این ساعت است.  از زمان عرضه اولین جی شاک(G-SHOCK) در بازار در سال ۱۹۸۳ ، ساعت ها به طور مداوم و بدون از دست دادن طراحی اساسی منحصر به فرد تولید می شوند.

که تقریباً طی ۳۵ سال کامل شده و از طریق آن G-SHOCK به عنوان یک ساعت تقریباً غیر قابل تخریب تصویر خود را بدست آورده است. مجموعه MR-G همچنین از ظرافت پیچیده و چشمگیری برخوردار است.

امکانات ساعت جی شاک

با ویژگی های ساعت مچی مردانه و زنانه ی جی شاک آشنا شوید.

ساعت جهانی (World time)

یکی از اولین شرکت هایی که قابلیت ساعت جهانی را به ساعت های خود افزود کاسیو بود. با وجود این ویژگی شما می توانید زمان را در ۴۸ شهر دنیا ببینید. علاوه بر آن ۳۱ منطقه ی زمانی را روی نقشه ای کوچک مشاهده می کنید.

بنابراین شما برای مشاهده زمان در مناطق مختلف جهان نیازی به تلفن همراه نخواهید داشت. فقط نیاز است شما شهری را که تمایل دارید ساعت آن را مشاهده کنید انتخاب کنید. عقربه های ساعت کاسیو شما به طور خودکار می چرخند و با استفاده از امواج رادیویی ساعت را به شما نمایش خواهند داد.

انئاع ساعت جی شاک - ساعت جی شاک

دو زمانه بودن (Dual Time)

برخی از ساعت های کاسیو دو زمانه هستند. اما دو زمانه بودن یک ساعت به چه معنا است؟ در این ساعت ها شما می توانید زمان را در دو شهر متفاوت مشاهده کنید. شاید نگران این موضوع باشید که دقت ساعتتان پایین بیاید.

اما باید به شما این موضوع را اطلاع دهیم که کاسیو فکر اینجا را هم کرده است و دو موتور جداگانه برای صفحه اصلی و صفحه ی جانبی ساعت طراحی کرده است که باعث شده دقت ساعت بالاتر رود. علاوه بر آن این موضوع به نفع مهندسان زمین شناسی نیز هست.

فناوری رادیو کنترل و GPS در ساعت جی شاک

زمان دقیق در سراسر جهان: به لطف فناوری نوآورانه GPS هیبریدی، ترکیبی از GPS و رادیو با کارایی بالا با تکنولوژی کارآمد ۶Multiband، تنظیم زمان توسط دو سیستم قدرتمند انجام می شود که مکمل یکدیگر هستند.

بنابراین جی شاک به طور خودکار سیگنال رادیویی مناطق مربوطه را دریافت می کند و زمان دقیق را در هر جایی از دنیا نشان می دهد. بنابراین در هر کجای دنیا که باشید زمان درست را با دقت اتمی نشان می دهد.

در صورت عدم وجود این سیگنال ها ، ساعت با استفاده از سیگنال های GPS زمان را اصلاح می کند این بار هم کاملاً خودکار. البته می توان زمان را با استفاده از هر دو سیستم به صورت دستی نیز تنظیم کرد.

تمام ساعتهای جی شاک (G-SHOCK) دارای سیستم رادیو کنترل هستند. این ساعت ها دارای یک آنتن کوچک هستند که با دریافت سیگنال رادیویی تنظیم دقیق زمان را امکان پذیر می کند.

دلایل اهمیت استفاده از ساعت مچی | حقایقی درباره ساعت مچی

مزایای ساعتهای رادیو کنترل واضح است: جی شاک (G-SHOCK) پس از تنظیم در منطقه زمانی مربوطه ، همیشه زمان محلی دقیق را نمایش می دهند. آنها تقریباً در کل دنیا سیگنال های رادیویی دریافت می کنند.

ذخیره اطلاعات (Telememo / Databank)

شما در تعداد محدودی از ساعت های کاسیو می توانید نام، شماره تلفن، آدرس ایمیل افراد را در آن ذخیره کنید تا در شرایط اضطراری بتوانید ار آنها استفاده کنید.

جی شاک بند شفاف - ساعت جی شاک

فناوری انرژی خورشیدی در ساعت جی شاک

فناوری خورشیدی نوبت آخر ساعتهای قدرتمند G-SHOCK است: به عنوان یک ویژگی مستقل و سازگار با محیط زیست ، مدلهای TOUGH SOLAR® تاچ سولا به یک سلول خورشیدی نامحسوس در چهره مجهز هستند که انرژی را از نور خورشید ذخیره می کند ، و منبع تغذیه این ساعت را تضمین می کند.

انرژی “مازاد” در یک باتری قابل شارژ ذخیره می شود که در صورت لزوم ، هنگامی که ساعت در تاریکی قرار گرفت ، می تواند دوباره کار کند شود. باتری به طور خودکار شارژ می شود و نیازی به فعال سازی دستی ندارد. اگر ساعت برای مدت طولانی تری در تاریکی باشد ، به طور مستقل به حالت صرفه جویی در انرژی می رود. این بدان معناست که دارای ذخیره تاریکی تا ۲۴ ماه است.

نمودار جزر و مد (Tide graph)

جزر و مد به معنای بالا و پایین رفتن پیوسته و متناوب سطح آب ها است که تحت تاثیر جاذبه ی ماه و زمین به وجود می آید. اگر شما در تفریحات تابستانی خود تصمیم به موج سواری داشته باشید ساعت کاسیو شما به کمکتان می آید.

ساعت کاسیو دارای نمودار جزر و مد است. این نمودار ارتفاع اوج جزر را در صفحه ای دیجیتال به شما نمایش خواهد داد. بنابراین شما می توانید بدون نیاز به تلفن همراه اطلاعات مورد نیاز خود را راجب جزر و مد به دست آورید.


ساعت مچی کومونو


ساعت مچی کومو

دسترسی راحت با دکمه های جی شاک

ساعت های جی شاک دارای سیستم ابتکاری دسترسی هوشمند و سریع به همه توابع مهم از طریق دکمه های کنار ساعت هستند . با چرخاندن و فشار دادن این دکمه ها ، تنظیم عملکردهایی مانند زنگ ساعت یا تایمر ساده است. سیستم دسترسی هوشمند توسط ویژگی قفل شدن دکمه ها محافظت می شود و از تعویض ناخواسته ساعت به حالت دیگر جلوگیری می کند.

تنظیم خودکار ساعت (Auto Hand Home Position Correction)

در ساعت های کاسیوامکان تنظیم ساعت هم به صورت دستی و هم به صورت اتوماتیک وجود دارد. این موضوع باعث می شود که ساعت شما دقت بیشتیری داشته باشد و دچار خطا در نمایش ساعت نشود.

زیرا گاهی اوقات عقربه ها در ساعت های آنالوگ در اثر مغناطیس یا ضربه جا به جا می شوند. حتی اگر ساعت شما ضد ضربه باشد باز هم این موضوع ممکن است. مگر آنکه شرکت تولید کننده ی ساعتتان به اندازه ی کاسیو باهوش باشد.

لازم به ذکر است که فرآیند تنظیم خودکار ساعت کاسیو شما ممکن است بین ۳ تا ۴ دقیقه طول بکشد. این قابلیت فقط مخصوص صفحه ی نمایشگر اصلی ساعت شما است.

ساعت جی شاک و سنسور های پیشرفته

فن آوری پیشرفته سنسور های حساس در پشت جی شاک G-SHOCK قرار دارد که بسته به مدل ساعت های جی شاک، دارای سنسورهای بسیار حساس و بسیار کوچکی است. با این سنسور ها این ساعت دارای قطب نما، ارتفاع سنج (تا ۱۰۰۰۰ متر) ، عمق سنج (تا -۸۰ متر)، فشار سنج و دما سنج (-۱۰ درجه سانتیگراد تا ۶۰+) است.

جی شاک اصل - ساعت جی شاک

ارتباط با گوشی هوشمند (Mobile link)

تنظیمات مربوط به زمان جهانی، آلارم‌ها، تایمر و سایر قابلیت‌های ساعت مچی را از طریق گوشی انجام دهید و اطلاعات آن را در گوشی همراه ذخیره کنید..

ساعت های بلوتوثی کاسیو با گوشی های هوشمند سازگار هستند. این ساعت ها می توانند به تلفن همراه شما متصل شوند و یک سری خدمات عالی را به شما ارائه کنند. کافی است تا اپلیکیشن مختص کاسیو را دانلود کرده و با استفاده از آن تلفن همراهتان را به ساعت کاسیو خود متصل کنید.

نحوه ترمیم رنگ ساعت مچی و رفع کدری رنگ آن

به عنوان مثال با اتصال ساعت کاسیو به تلفن همراه شما این ساعت به طورخودکار ازطریق تلفن همراه شما تنظیم می شود و نیازی به تنظیم دستی ساعت نیست. علاوه برآن می توانید تنظیمات ساعت جهانی، آلارم و تایمر،کنترل اسپیکرهای بلوتوثی را به ساعت خود انجام داده و سپس در تلفن همراه خود ذخیره کنید. تلفن همراهتان را گم کرده اید؟ کافی است با استفاده از ساعت کاسیو خود زنگ آن را به صدا در بیاورید.

اعلام زمان مناسب ماهیگیری (Fishing Time)

اگر شما هم جزء کسانی هستید که به ماهی گیری علاقه ی بسیار زیادی دارید این قسمت از مقاله برای شما است. بعضی از ساعت های کاسیو قابلیتی دارند که به شما نشان می دهد چه زمانی از ماه برای ماهی گیری مناسب تر است.

۴ عدد ماهی روی صفحه ی ساعت شما وجود دارند که هرچه تعداد ماهی های روشن شده بیشتر باشد یعنی زمان مناسب تری برای ماهی گیری است. این عدد بین ۰ و ۴ است. هر چه تعداد ماهی های روشن صفحه ی نمایش به ۴ نزدیک تر باشد شما باید عجله ی بیشتری برای رفتن به ماهی گیری کنید!

لرزشگر(Vibrator)

در ساعت های کاسیو لرزشگر نیز تعبیه شده است. ساعت شما قابلیت این را دارد که ویبره برود. پس دیگر نگران نباشید که صدای زنگ هشدار خود را نشنوید. ساعت کاسیو شما با به لرزش درآمدن شما را مطلع خواهد کرد.

جی شاک هوشمند - ساعت جی شاک

زمان طلوع و غروب خورشید (Sunset, Sunrise time)

برخی از فعالیت های روزمره ی شما ممکن است به ساعت طلوع و غروب خورشید وابسته باشد. می خواهید غروب خورشید را تماشا کنید؟ قبل از غروب خورشید نماز بخوانید؟ درکمپ های جنگلی بمانید یا به کوهنوردی بروید؟ ساعت کاسیو شما زمان طلوع وغروب خورشید را به شما اطلاع رسانی خواهد کرد.

شب نما بودن صفحه نمایش (Neobrite and auto light)

در بعضی از مدلهای ساعت کاسیو برخی از قسمت های ساعت شما از جمله عقربه ها و عدد ها بلک لایت هستند. در نتیجه شما حتی در زمانی که نوری وجود ندارد می توانید از ساعت خود استفاده کنید.

ویژگی دیگر حالتی است که اگر شما ساعت خود را در زاویه ی خاصی بچرخانید صفحه ی ساعتتان برای چند ثانیه روشن خواهد شد. البته این قابلیت را نمی توانید به صورت روزمره استفاده کنید. زیرا شرکت کاسیو اعلام کرده است که طول عمر باطری شما کاهش پیدا می کند.

نمایش موقعیت ماه در آسمان (Moon Phase)

این را همه می دانیم که با افزایش فاصله خورشید از ماه، ما ماه را کوچکتر می بینیم. به عنوان مثال در ۱۴ ام ماه عربی ماه به طور کامل درآسمان دیده می شود. بعضی از ساعت های کاسیو وضعیت ماه را روی صفحه ی نمایشگر خود نمایش می دهند.

آزمایش مقاومت ساعت های جی شاک

ساعت مچی های جی شاک توسط دستگاه های به روز و مختلفی مورد آزمایش قرار می گیرند. جی شاک در ساخت و کیفیت ساعت مچی های خود بسیار دقیق و حساس است. به همین خاطر دستگاه هایی با تکنولوژی های به روزی برای اطمینان حاصل کردن از کیفیت ساعت مچی های خود اختراع می کند. در این بخش با چند دستگاه بسیار مشهور برای آزمایش ساعت مچی های جی شاک آشنا خواهید شد.

آزمایش مقاومت در برابر گل و خاک و فشار آب

این دستگاه ساعت مچی جی شاک را در محلولی قرمز رنگ غوطه‌ ور می‌کند که هدف این محلول مشابه بودن به گل و لای است. در حالی که چهار بخش به طور اتومات هر دکمه را صدها بار فشار می‌دهند تا ببینند چگونه ساعت می‌تواند در برابر نفوذ احتمالی گل و لای مقاومت کند.

وجود خاک و گل در کنار این دستگاه به سبب سنجش و آزمایش مقاومت در برابر فشار آب است. کاسیو می گوید این تنها دستگاه در جهان است که می تواند هر دو را به طور همزمان آزمایش کند.

ساعت اسپرت - ساعت جی شاک

آزمایش مقاومت در برابر ارتفاع

برای ساعت مچی های جی شاک یک آزمایش بسیار معروف به اسم تست ارتفاع وجود دارد. جی شاک در این آزمایش به جای بیرون انداختن ساعت مچی ها از پنجره مانند قدیم، دو دستگاه مکانیکی برای شبیه سازی به سقوط از ارتفاع طراحی کرده است.

14 عامل که موجب خرابی ساعت مچی و کاهش عمر آن می شوند !

دستگاه اول به صورت ساده ساعت را از ده فوتی روی یک تخته بتنی می‌اندازد. دستگاه دوم ساعت مچی را از ارتفاع بالاتری مورد آزمایش قرار می هد.

هنگامی که از یکی از نمایندگان برند جی شاک در رابطه با ارتفاع دقیق این دستگاه پرسیدند پاسخ داد که نمی تواند ارتفاع دقیق آن را فاش کند، اما اگر شرط اولیه مقاومت در برابر ارتفاع ۱۰ متری جی شاک را در نظر داشته باشید، می توانید پاسخی برای خود پیدا کنید.


ساعت مچی کومونو


ساعت مچی کومو

آزمایش ضد ضربه بودن

از جالب ترین آزمایش های کاسیو می توان به آزمایش چکش اشاره کرد. این آزمایش توسط یک چکش بزرگ که در اطراف می چرخد انجام می شود. با وجود چکش بزرگ این دستگاه، ساعت مچی جیشاک مقابل آن قرار می گیرد و ساعت مچی را مورد ضربه قرار می دهد تا ببیند ساعت مچی جی شاک از ضربات چکش جان سالم به در می برد یا خیر!

در کنار این ابزار، دستگاهی شبیه تفنگی پرتو دار قرار دارد که با انرژی الکترواستاتیک ساعت را از بین می‌برد و جی شاک در مقابل آن مورد آزمایش قرار می گیرد تا استحکام و سختی اش سنجیده شود.

مدل‌های ساعت جی شاک دیجیتال

این نوع از ساعت‌های جی شاک فاقد عقربه هستند و تنها به صورت دیجیتال کار می‌کنند. بسته به نوع کاربری‌تان در بین ساعت‌های دیجیتال جی شاک می‌توانید ساعت مورد نظرتان را بیابید؛ در این رده از ساعت‌ها از ساعت‌های هوشمند و پیشرفته با تکنولوژی‌های مکان‌یاب و سولار تا ساعت‌های ساده‌تر با امکانات کمتر موجود است و می‌توانید بسته به نوع کاربری و نیازهایتان مدل مورد نظرتان را بیابید. اما همواره به خاطر داشته باشید که حتی ساده‌ترین ساعت‌های جی شاک هم باطری‌های بسیار مقاوم دارند و در برابر ضربه، سقوط و آب مقاومند.

جی شاک قدیمی - ساعت جی شاک

سری‌های آنالوگ دیجیتال جی شاک

این سری از ساعت‌های جی شاک ترکیبی از ساعت‌های دیجیتال و آنالوگ هستند که در رده‌های قیمتی متفاوت عرضه می‌شوند. سری‌های ترکیبی آنالوگ دیجیتال جی شاک معمولا با نام های اختصاری GA، AW و GWS نشان داده می‌شوند.

ساعت‌های ترکیبی آنالوگ دیجیتال معمولا طراحی بسیار جذابی دارند و اگر به دنبال ساعت‌های اسپرت و در عین حال زیبا و جذاب می‌گردید در این کالکشن، ساعت‌های بسیار دوست‌داشتنی و جذابی می‌توانید برای خودتان بیابید.

سری جی شاک مخصوص خانم‌ها

بی بی جی شاک - ساعت جی شاک

هر چند کاسیو برای خانم‌ها کالکشن «بیبی جی» را با همان امکانات ساعت‌های جی شاک و با طرح هایی ظریف‌تر ارائه کرده است، اما در میان مدل‌های مختلف جی شاک ساعت‌هایی را می‌یابید که با طراحی ظریف‌تر و رنگ‌آمیزی شاد برای خانم‌ها بسیار مناسب و برازنده‌اند.

در میان کالکشن‌هایی که برای خانم‌ها طراحی شده‌اند، می‌توان به سری special اشاره کرد که با رنگ‌های جذاب نئونی مخصوص خانم‌ها طراحی و ارائه شده‌ و جلوه‌ی بسیار خاص و جذابی روی دست دارد.

سری «پیر» Pair  هم از جمله کالکشن‌های جدید ساعت‌های جی شاک است که طراحی بسیار جذابی دارد. در سری «پیر» می‌توانید ست ساعت‌های مردانه و زنانه را بیابید و همراه با پارتنرتان بر دست کنید.

در مدل‌های جدید «پیر» از رزین برای داخل بدنه و استیل ضد زنگ برای پوشش قاب استفاده می‌شود تا ظاهری برازنده خلق کند، ضمن اینکه سبکی وزن و تناسب عالی با مچ دست را حفظ می‌کند.

سری ساعت‌های G-Squad  جی شاک

جی شاک اسکواد - ساعت جی شاک

اگر می‌خواهید فعالیت‌های ورزشی‌تان را به خوبی مانیتور کنید، قدم‌هایتان را در هنگام پیاده‌روی بشمارید و شاخص‌های سلامتی‌تان را مانند ضربان قلب و استرس چک کنید این سری از ساعت‌های جی شاک بسیار برایتان مناسبند.

ساعت‌های G-Squad جی شاک دارای سنسورهای بسیار دقیق ضربان قلب، دما و… هستند و از طریق برنامه‌های جی شاک که روی گوشی موبایلتان نصب می‌کنید، خواهید توانست شاخص‌های سلامتی و کیفیت فعالیت‌های ورزشی‌تان را به خوبی بسنجید.

سری ساعت‌های جی استیل G-STEEL جی شاک

جی شاک استیل - ساعت جی شاک

ساعت‌های میان رده و سطح بالای جی شاک بیشتر از مدل‌های آنالوگ تشکیل شده‌اند. یک خط تولید قابل توجه میان رده، سری G-STEEL است. استقبال زیاد طرفداران جی شاک از مدل‌های فلزی، شرکت کاسیو را به این فکر انداخت که مدل‌هایی با بدنه‌ی فلزی، ولی با قیمت مناسب طراحی کند تا بتواند لذت استفاده از جی شاک‌های فلزی را به کاربران بیشتری هدیه دهد.

ویژگی خاص ساعت مچی ورزشی که قبل از خرید باید بشناسید

حاصل این ایده، تولد سری «G-Steel» بود؛ ساعت‌هایی با بدنه‌ی‌فلزی که در مدل‌ها و رنگ‌های مختلفی با بند‌ فلزی و رزینی عرضه شده‌اند. این سری از ساعت‌ها که با نام اختصاری GST ارائه می‌شوند دارای پوشش سخت دو لایه، از جنس استیل ضد زنگ هستند و طراحی‌های بسیار زیبا و جذابی دارند.

تشخیص ساعت جی شاک اصل

ازآنجایی‌که ساعت‌های جی شاک روزبه‌روز پرطرفدارتر و محبوب‌تر می‌شوند و فروش آن‌ها بالاتر می‌رود، یکسری افراد کلاه‌بردار و منفعت‌طلب سعی دارند با تولید ساعت‌های جی شاک فیک به سود بالایی برسند.

حتی برخی از آن‌ها ساعت فیک را با همان قیمت ساعت جی شاک اصل به فروش می‌رسانند. این موضوع باعث شده که انتخاب ساعت جی شاک اورجینال به یک دغدغه مهم برای طرفداران این برند تبدیل شود. با توجه به این موارد، ما تصمیم داریم چندی روش برای تشخیص ساعت جی شاک اصل به شما آموزش دهیم:

بررسی نماد Casio

بسیاری از تولیدکنندگان ساعت‌های فیک فقط نام جی شاک را روی ساعت حک می‌کنند. درحالی‌که در ساعت‌های اصلی، نام Casio روی نمای جلویی ساعت به چشم می‌خورد.

خرید ساعت مچی - ساعت جی شاک

بررسی جنس و ابعاد ساعت

بهتر است قبل از خرید ساعت G-shock ابعاد و سایر مشخصات آن را در اینترنت سرچ کنید تا در هنگام خرید نسبت به این موضوع بررسی دقیقی داشته باشید. همچنین توجه داشته باشید که جنس بند و بدنه ساعت دقیقاً همان چیزی باشد که در توضیحات اینترنت ذکرشده است.

وجود گارانتی بین‌المللی

تمام ساعت‌های اورجینال جی شاک حدود ۱ الی ۲ سال گارانتی بین‌المللی دارند. پس شما باید در هنگام خرید به گارانتی محصول دقت کرده و مراقب باشید که گارانتی آن محصول را یک شرکت معتبر برعهده‌گرفته باشد.

کارایی سه دکمه جی شاک

تست سه دکمه ساعت جی شاک. کارایی دکمه های ساعت جی شاک خود را چک کنید زیرا در نسخه های تقلبی بعضی از آن ها کار نخواهند کرد.

کد رفرنس

ساعت جی شاک کاسیو اورجینال یک کد رفرنس دارد که اگر شما آن را همراه با کلمه watch در اینترنت سرچ کنید، مشخصات دقیق ساعت را مشاهده خواهید کرد. در اینجا شما باید این مشخصات را با محصول موردنظر وفق داده و در صورت مغایرت، نسبت به اصل بودن آن شک کنید.

بررسی نور ساعت مچی جی شاک

نورها را بررسی کنید رنگ نور ساعت در ساعت واقعی و تقلبی یکسان است اما شدت و کیفیت رنگ در ساعت تقلبی و واقعی متفاوت است.

توجه به قیمت

قیمت ساعت كاسیو جي شاك اصل تفاوت زیادی با ساعت‌های فیک دارد. اگر متوجه شدید یک فروشنده سعی دارد به دلایل زیادی پایین بودن قیمت ساعت را توجیه کند، شک نکنید که آن محصول فیک است. البته همان‌طور که قبلاً هم گفتیم برخی افراد ساعت فیک را با همان قیمت نمونه اصلی می‌فروشند.

جی شاک مشکی - ساعت جی شاک

توجه به صدای عقربه‌ها

گوش دادن به صدای عقربه‌ها یکی از راحت‌ترین روش‌ها برای تشخیص ساعت جی شاک اصل است. ساعت‌های جی شاک اصل به تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای تولیدشده‌اند و عقربه‌های آن در هنگام حرکت کمترین صدا را تولید می‌کنند.

معمولاً در ساعت‌های اورجینال برای شنیدن صدای عقربه‌ها مجبور می‌شوید ساعت را به گوش‌های خود نزدیک کنید، اما صدای عقربه‌ها در ساعت‌های فیک بسیار بلند است.

سنجش میزان دقت جی شاک

دقت ساعت مچی خود را بسنجید. ساعت جی شاک اصل شما نباید دقتی متفاوت از حداکثر ۱۵± ثانیه در ماه داشته باشد. بنابراین، پس از بازرسی ساعت خود به مدت یک ماه، یا استفاده از ابزارهای خاص مانند برنامه های تلفن همراه یا ابزاری به نام تایم گرفر (timegrapher)، باید متوجه شوید که اگر یک کالای اصلی باشد، حداکثر به اضافه یا منهای ۱۵ ثانیه تاخیر خواهد داشت.

امکانات ساعت

ساعت‌های اصل معمولاً طیف وسیعی از امکانات را ارائه می‌دهند، درحالی‌که ساعت‌های فیک یا امکانات محدودی دارند یا امکانات آن‌ها به‌درستی عمل نمی‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *