تمیز کردن بند استیل ساعت
ساعت مچی

بهترین روش تمیز کردن بند استیل ساعت مچی

تمیز کردن بند استیل ساعت مچی می تواند در افزایش طول عمر آن موثر باشد. بند های فلزی نیز همانند بند چرمی ساعت مچی نیاز به مراقبت و نگهداری دارند. با روش هایی که کومولایف در اختیارتان قرار می دهد از زنگ زدگی بند های استیل و فلزی ساعت مچی جلوگیری کنید.

انواع بند استیل ساعت مچی

ساعت مچی استیل - تمیز کردن بند استیل ساعت

استیل معمولی

استیل معمولی دارای درصد کمتری از کربن نسبت به سایر استیل ها است. این نوع از استیل مقاومت بسیار زیادی در برابر فرو رفتگی و ضربه دارد. اگر این نوع از استیل زیاد در معرض آب و تغییرات آب و هوایی قرار نگیرد دچار خوردگی نیز نمی شود. اگر میزان استفاده ی شما از ساعت مچی با بند استیلتان کم یا متوسط است این نوع از بند استیل مناسب شما است.

استیل ضد زنگ

استیل ضد زنگ نیز آلیاژی از فولاد است. این نوع از استیل یا همان استیل ضد زنگ ترکیبی از آهن، کروم و کربن است. افزودن کروم به ترکیب استیل ضد زنگ باعث می شود که این نوع از استیل در برابر خوردگی اکسیداسیون و تغییر رنگ مقاوم باشد.

در صورتی که در شرایطی قرار دارید که ساعت شما مداوم در برابر رطوبت هوا یا آب است، استیل ضد زنگ گزینه ای عالی برای شما است. استیل ضد زنگ همچنین گزینه ای مناسب برای استفاده در ساعت های ضد آب است.

چون هر چقدر هم ساعت ضد آب شما از کیفیت بالایی برخورد دار باشد به این معنا نیست که شما با خیال راحت آن را در معرض آب قرار دهید. زیرا در این بین نکته ای ظریف وجود دارد. آن این است که بند ساعت شما نیز باید ضد آب باشد.


ساعت مچی کومونو


ساعت مچی کومونو

استیل گالوانیزه

استیل های گالوانیزه از نظر مقاومت در برابر زنگ زدگی و خوردگی شبیه به بند های استیل ضد زنگ نیستند. این دقیقا همان نقطه ای است که شباهت به پایان می رسد. در این مدل از بند های استیل یک نوار گالوانیزه بر روی استیل ساعت مچی شما قرار گرفته است.

این موضوع باعث می شود پوششی مقاوم از روی بر سطح بیرونی ساعت شما ایجاد شود. پس اشعه ی یو وی نمی تواند روی ساعت شما تاثیر منفی بگذارد. در نتیجه ساعت شما در برابر اشعه ی یو وی خورشید مقاوم خواهد بود و دچار آسیب نمی شود.

این مدل از استیل یا همان استیل گالوانیزه بسیار مقاوم تر از استیل معمولی است. زیبایی استیل گالوانیزه غیر قابل انکار است زیرا تمام آن چیزی که شما مشاهده می کنید فلز روی است.

ساعت مچی مردانه - تمیز کردن بند استیل ساعت

ساعت های تیتانیوم

تیتانیوم ماده ای مقاوم در برابر خوردگی و همچنین شکل پذیر است. تیتانیوم ضد حساسیت نیز می باشد. این بدان معناست که تیتانیوم بر خلاف استیل های ضد زنگ واکنش های آلرژیک ایجاد نمی کنند.

راهنمای خرید ساعت مچی مردانه و زنانه خاص و کاربردی

اگر چه استیل های ضد زنگ هم آلرژیک نیستند اما برخی از افراد هستند که حتی به استیل های ضد زنگ نیز آلرژی دارند. بنابراین ساعت های مچی تیتانیوم برای این دسته از افراد گزینه ی بسیار مناسبی است. بهترین کالکشن از ساعت های تیتانیوم را می توانید در برند های سیکو و سیتیزن مشاهده کنید.

این دو برند به نسبت بقیه ی برند ها نیز قیمت مناسب تری دارند. بند های استیل ساعت های ساخنه شده از تیتانیوم قوی ترین و با دوام ترین ساعت های ساخته شده به حساب می روند.


ساعت مچی کومونو


ساعت مچی کومونو

نحوه تمیز کردن بند استیل ساعت مچی

اگر شما هم از کسانی باشید که به ساعت مچی علاقه ی زیادی دارند و کلکسیون زیبایی از انواع ساعت مچی را در کمد خود نگهداری دارد. مهم نیست که ساعت مچی شما چقدر قیمت و قدمت دارد.

به هر حال ساعت مچی نیز مانند هر وسیله ی دیگری نیاز به مراقبت و نگهداری دارد و اگر نکات لازم برای عمر طولانی ساعت رعایت شود می‌توانید سالیان سال در کنار ساعت مچی محبوبتان در نهایت کیفیت و زیبایی لحظه های خاطره انگیز بسازید.

یکی از مهم‌ترین نکات برای عمر طولانی ساعت نحوه‌ی تمیز کردن بند ساعت است که با توجه به جنس ان ها روش های مختص به خود را برای تمیز نگه داشتن باید استفاده نمود.. ساعت هایی با بند استیل این اطمینان را به کاربران میدهد که ساعتشان از مقاومت بالایی برخوردار است .

نکته: در ابتدا از اصالت ساعت مچی ضد آب مطمئن شوید.

شستن ساعت فلزی - تمیز کردن بند استیل ساعت

چگونه بند ساعت استیل را تمیز کنیم ؟

مرحله اول

ساعت را از دستبند آن جدا کنید. برای جدا کردن بند ساعت­های مختلف از جنس ­های مختلف مثلا استیل، روش­های متفاوتی وجود دارد. برخی از آنها، با یک کلیک ساده جدا می­شوند، برخی دیگر نیز نیاز به پیچ­ گوشتی­ های تخصصی دارند. برای اطلاع از این موارد باید به راهنمای سازنده مراجعه کنید.

مرحله دوم تمیز کردن بند استیل ساعت

دستبند را خیس کنید و در کاسه ­ای کوچک و پر از آب و صابون یا الکل مالش دهید. اجازه دهید دستبندتان، مدتی خیس بخورد. خیساندن بند ساعت به این ترتیب، باعث می­شود ذرات معلق و کثیف انباشته شده در بین حفرات آن از بین برود.

مدت زمانی که باید اجازه دهید تا ساعت شما خیس بخورد بستگی به میزان کثیف بودن آن دارد:

  • اگر کاملا کثیف است آن را چند ساعت زیر آب بگذارید.
  • اگر اوضاع خوب است و بند ساعت شما خیلی کثیف نیست، آن را به مدت ۳۰ دقیقه در آب بگذارید.

مرحله سوم تمیز کردن بند استیل ساعت

برای تمیز کردن بند ساعت استیل، یک مسواک یا برس نرم را به الکل یا محلول آب و صابون آغشته کنید، دستبندتان را از درون مایعی که در آن قرار داشت بردارید و برس مسواک را به آرامی روی دستبند بکشید تا تغییر رنگ یا آلودگی­ هایی که در شکاف­ های بند ساعت جمع شده را پاک کنید.

تفاوت ساعت مکانیکی و کوارتز چیست ؟ کدام بهتر است ؟


ساعت مچی کومونو


ساعت مچی کومو

مرحله چهارم تمیز کردن بند استیل ساعت

برای تمیز کردن ساعت خود، از مواد شیمیایی استفاده نکنید. برخی از پاک کننده­ های شیمیایی حاوی بنزن یا مواد مشابه هستند که می­توانند ساعت استیل یا همان فولاد ضد زنگ را خراب کنند. این مواد همچنین ممکن است باعث تحریک پوست تان شوند. بنابراین هنگام تمیز کردن ساعت خود، به مالش دادن آن در مایعی از آب و صابون یا الکل، اکتفا کنید.

چگونه سر ساعت مچی را تمیز کنیم ؟

مرحله اول

روش‌ های تمیز کردن ساعت ممکن است بسته به جنس ساعت و شیشه آن کمی متفاوت باشد. اما به طور کلی برای پاک کردن سر ساعت مچی از لکه های کثیف و چسبناک، از پارچه­ ای نرم و مرطوب استفاده کنید و قسمت جلویی و پشتی سر ساعت مچی خود را تمیز کنید.

توجه: کاور را از روی صفحه ساعت جدا نکنید. این روکش وجود دارد تا از آلودگی و زنگ زدگی روی صفحه ساعت جلوگیری کند.

از فرو بردن سر ساعت خود در آب خودداری کنید؛ مگر اینکه مطمئن باشید ساعت شما کاملا ضد آب است و برای این کار مناسب است. هرگز ساعت خود را مستقیما در آب یا مواد پاک ­کننده فرو نبرید؛ حتی ساعت­های مقاوم در برابر آب نیز اغلب پس از این کار نیاز به آزمایش یا تعویض قاب دارند. همچنین برای اطلاع بیشتر در مورد ویژگی ­های ساعت مچی خود باید به دستور العمل سازنده مراجعه کنید.

ساعت مچی کلاسیک مردانه - تمیز کردن بند استیل ساعت

مرحله دوم

اگر احساس می­کنید ساعت شما پس از پاک شدن همچنان کثیف است و از آن حس رضایت ندارید، ساعت را بشویید. برای این کار می­توانید از یک مسواک با برس نرم استفاده کنید. این مسواک را در آب و صابون فرو کنید و برس آن را روی صفحه ساعت بمالید و با حرکت ملایم و دایره­ ای، مسواک را روی سطح ساعت حرکت دهید و برای پشت صفحه نیز، این کار را تکرار کنید.

مرحله سوم

در مورد ساعت­ های تزئینی بیشتر احتیاط کنید. اگر روی صفحه ساعت شما، علامت یا کریستالی وجود دارد، از گوش پاک کن برای تمیز کردن آن استفاده کنید. پنبه را در ترکیب الکل یا آب و صابون آغشته کرده و سپس نوک آن را با حرکت ملایم و به صورت دایره ­ای روی صفحه ساعت حرکت دهید.

مرحله نهایی تمیز کردن بند استیل ساعت

بند ساعت استیل خود را با یک حوله نرم و بدون پرز پاک کنید. با این کار آب در بند ساعت باقی نمی‌ماند و خطر خوردگی یا زنگ­ زدگی ساعت ­تان کاهش می­یابد. از پارچه نرم و بدون پرز دیگری نیز برای تمیز کردن سر ساعت استفاده کنید

انواع عقربه ساعت مچی و علت طراحی آن

بگذارید ساعت شما خشک شود. حتی پس از تمیز کردن ساعت و استفاده از پارچه­ خشک، هنوز ممکن است مقداری آب بین شکاف­ها و حفرات ساعت باقی­مانده باشد. برای اطمینان از خشک شدن کامل ساعت، آن را به مدت یک ساعت یا بیشتر، روی حوله­ خشک قرار دهید.

اگر در نحوه تمیز کردن ساعت مچی خود مشکل دارید، آن را نزد طلا ساز ببرید. طلاسازان ابزار و تخصص لازم را برای تمیز کردن ساعت شما دارند. این هزینه ممکن است اضافی باشد، اما همانطور که در وقت شما صرفه ­جویی می­کند، می­تواند از آسیب‌های احتمالی، جلوگیری کند.

ساعت مچی شیک مردانه - تمیز کردن بند استیل ساعت

نکته ها:

  • اگز شیشه ساعت شما خط و خش دارد می تواید از مقداری خمیر دندان ساده و نه ژله ای کمک بگیرید و با یک دستمال خمیر دندان را روی آن بکشید تا خط و خش های سطحی و کوچک از بین بروید
  • روش دیگر از بین بردن خط و خش استفاده از جوش شیرین و آب است که میبایست یه مخلوط خمیری شکل تهیه کرده و سپس همانند خمیر دندان از آن استفاده کنید
  • دقت کنید از مواد شوینده قوی و شیمیایی برای تمییز کردن استفاده نکنید چرا که می توانید ب

از بین بردن زنگ زدگی ساعت مچی

اسکراب

اسکراب کردن ساعت به از بین بردن زنگ زدگی ساعت مچی کمک می‌کند. یک راه خوب برای شروع رفع زنگ زدگی ساعت مچی این است که سطح زنگ زده را با کاغذ سنباده نرم، برس مخصوص یا حتی یک توپ مچاله شده از فویل قلعی بسایید.

اگر زنگ زدگی خیلی عمیق نباشد، بهتر است ابتدا پوسته‌های بیرونی زنگ زدگی را از بین ببرید.

سرکه سفید

برای از بین بردن زنگ زدگی ساعت مچی، استفاده از سرکه سفید است. اسید استیک موجود در سرکه سفید به اندازه کافی اسیدی است و میتواند زنگ زدگی را حل کند. می‌توانید پارچه حاوی سرکه سفید را روی سطح زنگ زده بکشید یا سرکه سفید را مستقیماً روی نقاط زنگ زده بریزید.

باید بعد از حل شدن زنگ زدگی ساعت مچی، بند ساعت را کاملاً بشویید، زیرا سرکه باقی مانده روی سطح میتواند به آن آسیب برساند.

خرید ساعت مچی مردانه - تمیز کردن بند استیل ساعت

جوش شیرین

آیا تا به حال تاثیر جوش شیرین را روی زنگ زدگی امتحان کرده اید؟ با مخلوط کردن جوش شیرین با آب یک خمیر درست کنید و مطمئن شوید که به اندازه کافی غلیظ است که به سطح زنگ زده بچسبد.

بگذارید کمی بماند و سپس با برس یا پارچه پشمی آن را روی بخش زنگ زده ی ساعت بکشید. ممکن است مجبور باشید این روند را چند بار تکرار کنید.

10 مشخصه ای که هنگام خرید اینترنتی باید به آن توجه کنید !

سیب زمینی

می‌توانید از تکه‌ای از یک سیب زمینی برای تمیز کردن سطوح زنگ‌زده استفاده کنید. روی سیب زمینی خام کمی نمک یا جوش شیرین بپاشید و سپس آن را روی نقطه زنگ زدگی بمالید.

اسید اگزالیک موجود در سیب زمینی به از بین بردن زنگ زدگی ساعت مچی کمک میکند.

آب لیمو

آبلیمو میتواند زنگ زدگی ساعت مچی را حل کند. برای این منظور مقداری نمک درشت روی زنگ زدگی بپاشید، سپس آب لیمو را اضافه کنید.

اجازه ندهید خیلی زیاد بماند زیرا ممکن است باعث آسیب رسیدن به ساعت شود. سپس آن را پاک کرده و بشویید.

ساعت مچی صفحه رنگی - تمیز کردن بند استیل ساعت

ساعت مچی بند چرمی یا ساعت بند استیل ؟

اگر برای مناسبت های رسمی تر یا قرار های کاری از ساعت خود استفاده می کنید چرم اغلب گزینه ی بهتری است. این بدان معنا نیست که ساعت های مچی بند استیل به کار شما نمی آیند. بلکه منظور این است که چرم گزینه ی بهتری است. شما حتی می توانید بند چرمی ساعت خود را با کمربند، کیف و کفش چرم خود ست کنید. نتیجه این کار استایل بی همتایی است که هیچ کس نمی تواند از شما چشم بردارد.

اگر می خواهید هنگام ورزش یا در مواقعی که تعریق شما زیاد تر است از ساعت مچی خود استفاده کنید چرم گزینه ی مناسبی نیست. چرم در این شرایط عرق می کند. در نتیجه احساس ناراحتی را برای شما ایجاد می کند. از طرفی نمناک شدن بند چرم طول عمر آن را کاهش می دهد. توجه داشته باشید اگر ساعت شما ضد آب است، بند چرم آن ضد آب محسوب نمی شود.

از نظر تمیز نگه داشتن بند ساعت مچی بند های فلزی مقاوم تر هستند. اگر بخواهید ورزش کنید یا در یک روز گرم در تابستان بیرون بیایید بند های چرم لک می شوند. در طرف مقابل فلز ها به مرور زمان براقیت خود را از دست می دهند پس باید سالی یکبار آنها را کاملا تمیز کنید.

همچنین ساعت های بند فلزی دما را به خود جذب میکنند. اگر این ساعت ها را در هوای خیلی سرد یا خیلی گرم استفاده کنید بند شما سرد یا داغ می شود. تصور کنید دریک روز برفی ساعت بند فلزی خود را به دست کرده اید. بند شما کاملا از سزما یخ می زند. در نتیجه این سرما را به پوست دست شما نیز منتقل خواهد کرد. پس برای هوای خیلی سرد یا خیلی گرم نیز بند های فلزی انتخاب مناسبی نیستند.

ساعت دامادی - تمیز کردن بند استیل ساعت

نکات و اقدامات احتیاطی برای از بین بردن زنگ زدگی فلزات

  • برای از بین بردن زنگ زدگی فلزات می توانید از مسواک، کاغذ سنباده و سایر برس های ساینده استفاده کنید و با کمک آنها فلزات زنگ زده را بسایید.
  • پس از آنکه زنگ زدگی فلزات را از بین بردید و آنها را با آب شستشو دادید، مطمئن شوید که قبل از استفاده کاملاً خشک شده اند.
  • اگر با استفاده از یک روش نتیجه نگرفتید، می توانید از روش های دیگر استفاده کنید و به نتایج دلخواه برسید.
  • همیشه سعی کنید فرآیند رفع زنگ زدگی را در مکان های باز انجام دهید زیرا مواد شیمیایی زیادی هنگام انجام این فرآیند آزاد می شوند. این مواد شیمیایی به صورت بخارهایی منتشر می شوند که برای بدن انسان مضر هستند.
  • سعی کنید هنگام استفاده از سرکه، بوراکس و اسید سیتریک احتیاط کنید زیرا غلظت بالایی دارند و ممکن است برای شما مضر باشند. این مواد را از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید.
  • گاهی اوقات ممکن است مراحل از بین بردن زنگ زدگی، به لباس های شما آسیب برساند. اگر این اتفاق افتاد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که فقط چند قطره لیمو بریزید و اجازه دهید کمی بماند. سپس لباس را با استفاده از آب بشویید.
  • ساییدن زنگ زدگی فلزات را می توان با استفاده از کاغذ سنباده، فرچه سیمی یا فویل آلومینیوم نیز انجام داد. این وسایل زنگ زدگی را به طور کامل از بین می برند و باعث تمیز شدن فلز می شوند.
  • برای جلوگیری از زنگ زدگی هر وسیله یا قطعه می توانید یک لایه رنگ روی آن بزنید یا وسایل را از رطوبت دور نگه دارید تا از زنگ زدگی آنها جلوگیری شود.
  • راه دیگر برای جلوگیری از زنگ زدگی فلزات این است که قبل از قرار دادن آنها در یک مکان، به آنها یک لایه روغن بزنید.
  • سرکه یا آبلیمو، به دلیل ماهیت اسیدی خود ممکن است موجب سیاه شدن ابزار شوند. اما شست و شو با آب موجب رفع این تیرگی می شود.
  • همیشه هنگام استفاده از روش های فوق از دستکش استفاده کنید زیرا ممکن است آهن یا هر فلز دیگری به پوست دست شما آسیب برساند.
  • اگر هر قسمت از پوست آسیب دید، بی توجهی نکنید و به پزشک مراجعه نمایید.
  • بعد از استفاده از سرکه و بوراکس، ظروف را کاملاً بشویید زیرا این مواد بسیار اسیدی هستند و اگر مقدار کمی از آن ها روی فلز باقی بماند، مضر است.
  • اگر وسایل فلزی بزرگ هستند و نمی توانید آنها را در محلول ها غوطه ور کنید، بهتر است یک پارچه را به محلول آغشته کنید و فلزات را با آن بپوشانید.
هدیه شب یلدا چی بخریم که با ارزش و ماندار باشد ؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *