خرید ساعت مچی
ساعت مچی

نکات مهمی که قبل از خرید ساعت مچی باید به آن توجه کنید !

خرید ساعت مچی خصوصا اگر بصورت آنلاین باشد مستلزم در نظر گرفتن نکاتیست. سبک ساعت، جنس آن، رنگ، کاربرد و … مواردی هستند که در زمان خرید ساعت مچی باید به آنها دقت کرد. در این مقاله از کومولایف نکات مهم خرید ساعت مچی و روش ساده ی تشخیص ساعت اصل از فیک را یادتان می دهیم.

ساعت مچی مردانه - خرید ساعت مچی

انواع ساعت مچی از لحاظ کارکرد

  • آنالوگ
  • دیجیتال
  • دیجیتال/آنالوگ

ساعت مچی آنالوگ

ساعت آنالوگ ساعتی است که عقربه ها و دقیقه هاش با اعداد و شماره های یونانی مشخص شده است. ساعت آنالوگ برای مشاغل رسمی و قرارملاقات ها مناسب است.

ساعت مچی دیجیتال

ساعت دیجیتال، ساعت خودمانی و غیررسمی است و ساعتی است که زمان را به شکل اعداد در صفحه LCD یا LED نشان می دهد.

ساعت مچی شیک مردانه - خرید ساعت مچی

ساعت دیجیتال/آنالوگ

ساعت دیجیتال /آنالوگ، ساعتی است که هر دو ترکیب را با هم دارد. این ساعت های دیجیتال/آنالوگ کاربردی هستند، زیرا روزانه استفاده شده و مناسب کار هستند اما نه برای موقعیت های رسمی.

خرید انواع ساعت مچی با توجه به استایل

ساعت مچی نظامی - خرید ساعت مچی

خرید ساعت مچی نظامی

ساعت مچی نظامی، گزینه ی خوبی برای شروع است زیرا جزو اولین تولیدهای ساعت مچی در جهان است. تا اواخر قرن بیستم، ساعت ها به عنوان جواهرات در دستبند خانم ها نصب می شدند، اما به مرور مشخص شد که این سازوکار خیلی محکم نیست و باعث شکستن شیشه ساعت می شود.

این جور مدل طراحی ساعت، صرفا جنبه نمایشی داشت. در همین حال، چند ساعت مچی جدید برای شکارچیان و یا خلبانان طراحی شد که در ابتدا خیلی محبوب نبودند.

سپس با شروع جنگ جهانی اول در سال 1914، تغییراتی شگرفی در صنعت ساعت سازی حاصل شد. سربازان و به ویژه افسران در زمان جنگ داخلی آمریكا نیاز مبرمی به ساعت های جیبی و قابل حمل پیدا کردند، اما سنگرها و موانع توپخانه ای در جبهه غربی استفاده از ساعت های جیبی را دشوار می کرد.

ساعت های غواصی

ساعت مچی غواصی - خرید ساعت مچیخرید ساعت مچی

این سری از ساعت های مچی، به عنوان یک ابزار قابل استفاده برای یک حرفه یا فعالیت خاص طراحی شده اند و در مجموعه ساعت های ورزشی قرار می گیرند؛ چرا که همانطور که از اسمشان پیداست، غواصان از آن ها در اعماق دریاها و اقیانوس ها استفاده می کنند.

اولین نوع از این سری ساعت ها، ساعت Rolex Oyster بود که در سال 1926 معرفی شد و با یک پیچ عقب در برابر گرد و غبار و آب نفوذناپذیر است.

این ساعت در سال 1927 هنگامی معروف شد که مرسدس گلیتز، اولین زنی که در کانال انگلیسی شنا کرد، از آن ساعت استفاده نمود. هنگامی که ادعاهایی مطرح شد مبنی بر اینکه او در شنا تقلب کرده است، او همین مسیر را با پوشیدن ساعت Rolex Oyster تکرار کرد.

خرید ساعت مچی خلبانی

ساعت مچی خلبانی - خرید ساعت مچی
ساعت مچی خلبانی – خرید ساعت مچی

یکی دیگر از ساعت های پرفروش اخیر، ساعت خلبانی بوده است که اولین بار تقریباً 10 سال ایده ساخت آن رونق گرفت. در سال 1906، آلبرتو سانتوس دونونت خلبان برزیلی از دوست خود، ساعت ساز اصلی لوئیس کارتیه، شکایت کرد که نمی تواند همزمان هم هواپیما را اداره کند و هم به ساعت جیبی خود نگاه کند. کارتیه با یک بند چرمی که آن را ساعت مچی سانتوس-دومانت نامیده بود، برای اولین بار در سال 1911 یک محصول جدید به بازار معرفی کرد.

اما ساعت خلبانی بعد از جنگ جهانی دوم و با پیشرفت پروازهای هواپیمایی در مسافت های طولانی تر و ارتفاعات بالاتر، بیشتر مورد استفاده قرار گرفت.

بر خلاف هواپیماهای مدرن با کابین های تحت فشار و سایر امکانات رفاهی، کیسه های هوا در آن روزها در کنار لباس های چرمی ضخیم در حالی که عینک های سنگین و ماسک های اکسیژن برای محافظت در برابر کمبود اکسیژن روی صورت خلبان بود، استفاده می شد.

ساعت GMT

ساعت مچی GMT - خرید ساعت مچی

ساعت GMT برای نخستین بار توسط شرکت رولکس به درخواست شرکت هواپیمایی Pan American برای خدمه پرواز بین المللی آن ساخته شد. این ساعت، در سال 1954 برای حل مشکل رو به رشد صنعت حمل و نقل هوایی که به تازگی وارد دوره جت شده بود، معرفی شد.

با هواپیماهای جدید که قادر به پرواز در سراسر اقیانوس ها در طی چند ساعت و با سرعت کمی بودند، نیاز خلبان ها به دانستن زمان با توجه موقعیت جغرافیایی محل در حال پروازشان افزایش یافت.

GMT با افزودن یک عقربه دیگر و یک زه مخصوص به ساعت مچی، این مشکل را حل می کند. عقربه هاي استاندارد ساعت را مي توان بر روي زمان محلي تنظيم کرد تا عقربه دوم ساعت که به رنگ و فرم متفاوتي است با شماره هاي مندرج بر روي زه ساعت که نشانگر 24 ساعت شبانه روز هستند، تنظيم شود.

به طور معمول اين زمان دوم در ساعت هاي GMT را به خاطر عبارت ساعت جهاني Greenwich Mean Time و چون يک ساعت هماهنگ جهاني محسوب مي شد بر طبق ساعت گرينويچ تنظيم مي کردند. اما امروزه شما به دلخواه خود طبق ساعت رسمي هر کشوري مي توانيد آن را تنظيم کنيد.

ساعت رانندگی

ساعت مچی رانندگی - خرید ساعت مچی

ساعت مچی رانندگی، بین جنگ های جهانی اول و دوم برای پاسخگویی به نیاز رانندگان حرفه ای اتومبیلرانی ساخته شده است. از آنجا که مسابقات اتومبیلرانی و به ویژه مسابقه رالی، اهمیت زیادی برای زمانبندی قائل می شوند، ساعت های رانندگی با ظاهر محکم، شامل کرونوگراف (خصوصاً شمارش معکوس) و مسافت سنج برای اندازه گیری سرعت یک وسیله نقلیه در کیلومتر طی شده، می باشند.

ساعت مچی مناسب استایل رسمی ، اسپرت و کژوال

نیازی به گفتن نیست که چنین ساعت هایی باید کمی بزرگتر ساخته شوند تا خواندن اعداد و نمادها روی صفحه ساعت در هنگام رانندگی آسان تر باشد.

خرید ساعت مچی مجلسی

ساعت مچی مجلسی - خرید ساعت مچی

در آن روی صنعت ساعت سازی، ظاهر اهمیت بالاتری نسبت به عملکرد پیدا می کند. در بین ساعت های گران قیمت و شیک موجود در بازار، ساعت های مجلسی قرار دارند که خریدشان نشان از وضعیت اقتصادی و اجتماعی فرد دارد.

البته ظاهر ساده این ساعت ها که معمولاً نازک، براق و سبک است، در تضاد ساعت های لوکسی که صرفا برای خودنمایی استفاده می شوند قرار دارد. فرض کنید می خواهید به جای ماشین فراری، Bentley بخرید.

طراحی این ساعت ها، برای مهمانی های رسمی شبانه، بسیار مناسب است. عملکرد و کارایی ساده این ساعت ها، با طراحی های جذاب و ساده عقربه ها و نمایشگر صفحه جبران شده است.

اندازه این ساعت ها معمولا با مچ دست متناسب است؛ اگرچه برخی از آن ها به اندازه ای کوچک هستند که اعداد تقریبا قابل خواندن نمی باشند. با این وجود، به لطف مدل 007، ساعت های غواصی از سر دست کت و شلوار بزرگتر هستند.

ساعت های Haute horlogerie

ساعت مچی Haute horlogerie

این ساعت ها در واقع نوعی از ساعت های مجلسی هستند اما از نوع بسیار لوکس و گران قیمت آن. علت قیمت بالای ساعت های Haute horlogerie این است که دست ساز هستند و به تعداد محدود تولید می شوند.

معمولا برای ساخت آن ها از جواهرات و فلزهای گران قیمت استفاده می شود. همچنین بالاترین نوآوری را در طراحی و ساخت خود دارند. برای مثال برخی از این ساعت ها به گونه ای ساخته شده اند که در هر کجای زمین که باشند می توانند زمان غروب و طلوع خورشید را پیش بینی کنند.

ساعت haute horlogerie قیمتی معادل یک اتوموبیل لوکس را دارند و در مقایسه با Audemars Piguet یا Cartier از ظاهری شیک و گران قیمت برخوردار هستند.

دلیل ظهور مارک هایی که باعث می شوند قیمت ساعت مچی  haute horlogerie  شش یا حتی هفت رقمی بشود، ظاهر منحصر به فرد و نوآوری های فنی بالا در طراحی و ساخت ساعت می باشد.

خرید ساعت مچی فشن

ساعت مچی فشن - خرید ساعت مچی

ساعت های فش در دهه 1980 با رکود مواجه شدند؛ زیرا صنعت ساعت سوئیسی با فروپاشی کامل روبرو شد. سوئیس که در زمینه ساخت ساعت پیشگام بود، با انقلاب کوارتز در دهه 1970 با نسل جدیدی از موتورهای کوارتز و دیجیتالی ساعت، قیمت متوسط تولید قطعات را کاهش داد.

ساعت های فشن معمولا ارزان هستند و تنوع بالایی دارند. بیشتر از آنکه یک ساعت باشند، یک اکسسوری برای تکمیل استایل ظاهری محسوب می شوند.

این ساعت ها به گونه ای هستند که معمولا بجای یک عدد، به چند تا از آن ها برای ست کردن با لباس و موقعیت های مختلف خود نیاز پیدا می کنید.

برخی از کارخانه های پیش رو در صنعت مد و فشن ساعت های مارک دار خود را همانند یک کیت تولید می کنند که با وسایل جانبی همچون دستنبد، قاب و بندهای مختلف همراه هستند.

ساعت های bangers

ساعت مچی بنگرز - خرید ساعت مچی

ساعت های bangers برای استفاده روزانه مناسب هستند. در تیراژ بالا تولید می شوند و به لحاظ استحکام بسیار ضعیف هستند. قیمت آن ها بسیار ارزان است به طوری که در صورت خراب شدن ارزش تعمیر کردن و یا حتی تعویض باتری را ندارند. تنها قابلیت آن ها نشان دادن زمان است. ساعت های banger در واقع برای افرادی است که اهمیت زیادی به ظاهر ساعت خود نمی دهند و یا دارای مشاغلی چون رنگ زنی، تعمیرکاری ماشین، تخلیه چاه و یا لوله کشی هستند.

خرید ساعت مچی هوشمند

ساعت مچی هوشمند - خرید ساعت مچی

در قرن ۲۱ شاهد نسل جدیدی از ساعت های مچی هستیم که مهمترین خصوصیت آنها داشتن صفحه لمسی است. برخی از آن ها به صورت ست با اسمارت فون ها تولید می شوند و تنها در صورت اتصال به آنها کار می کنند.

از جمله قابلیت آنها می توان به مواردی چون  GPS، شتاب سنج، سنسور های اندازه گیری ضربان قلب برای ورزشکاران، ارسال پیامک و پست گذاری در شبکه های اجتماعی اشاره کرد. برخی از آن ها حتی امکان برقراری تماس و تنظیم صدا را نیز دارند. اما دارای محدودیت هایی چون شارژ شدن منظم هستند ضمن اینکه دوام آن ها پایین است.

هنگامی که ساعت های هوشمند برای اولین بار به بازار آمدند، بسیار غیرعادی و گران قیمت بودند و تنها با یک تلفن هوشمند جفت می شدند.

زمان بسیار طولانی صرف شد تا اینکه آن ها هم مانند دیگر لوازم الکترونیکی، تنوع قیمت و ساخت پیدا کنند. شرکت های سنتی ساعت، آن ها را به عنوان یک نوآوری جدید، رقیب خود در صنعت ساعت جدید کوارتز می دیدند.

ساعت جی شاک - خرید ساعت مچی

قیمت ساعت ها به چه چیزهایی بستگی دارد ؟

دو عنصر بر روی ساعت وجود دارد جائیکه مواد مدنظر است. خود ساعت و بندهای آن بسته به نوع، استایل، برند و قیمت متفاوت است.قسمتی که صفحه ساعت را نگه می دارد ، اساسا از جنس پلاستیک یا فلزاتی مانند آهن، تیتانیوم، طلا، نقره و پلاتینیوم ساخته شده است. بندهای آن نیز از مواد خود ساعت بعلاوه موادی مثل چرم(واقعی و جعلی) ساخته شده است.

امکاناتی که ساعت مخصوص سفر باید داشته باشد

قیمت این مواد بسیار متفاوت است. ارزان ترین نوع آن پلاستیک است، سپس نوع لاستیکی ان ارزان است.قیمت ساعت چرمی و فلزی بیشتر می شود، بطوریکه ساعت های فلزی، گرانترین ساعت ها هستند .قیمت آنها بسته به کیفیت مواد متغیر است و انواع حرکت ساعت را بشناسید، زیرا منابع قوی ساعت هستند.

قبل از خرید ساعت مچی چه باید بدانید ؟

انتخاب ساعت با توجه به سابقه شرکت برندساز

طرح های متفاوت از ساده تا لاکچری بسته به برند،طراح،قیمت و عملکرد متفاوت است.یک برند را انتخاب کنید بودجه خودتان را درنظر بگیرید . دنیای مد نمناک پیشنهاد می کند که به انواع برندها نگاه بیندازید و ساعت مورد علاقه خودتان را خریداری کنید.

کارخانه های ساعت سازی زیادی سالها فعالیت داشتند، بنابراین انتخاب یک برند خاص کمی دشوار است پس تاریخ سابقه شرکت را سرچ کنید تا ببینید چه مدت در زمینه بازار ساعت فعالیت داشتند و چه طرح هایی دارند.

ساعت مچی زنانه - خرید ساعت مچی

پرس و جو از دوستان درباره ماندگاری ساعت

از دوستان و خانواده خود بپرسید که چه ساعتی را قبلا خریداری کرده اند و چه نوع برندی و چه ساعتی برای آنها بیشتر کار کرده است و ماندگاری بیشتری داشته است.

یافتن اطلاعات از ساعت با سرچ آنلاین قبل از خرید ساعت مچی

می توانید آنلاین نیز سرچ کنید و مقالات مربوط به شرکت های خاص و مدل های ساعتشان را بخوانید و فقط مطمئن شوید برندی که انتخاب می کنید همان طرحی را دارد که می خواهید.

بررسی مشخصات

مشخصات آن را بررسی کنید . وقتی دارید ساعت ایده آلتان را تهیه میکنید، بدانید که چه مشخصاتی دارد و چه ویژگی هایی را می خواهید که داشته باشد.

انتخاب ساعت با توجه به نیاز

تهیه ساعت مدنظر بسته به نیاز شما دارد.اگر شما بدلیل بیزینس و تجارت، سفرهای بین المللی زیادی می روید، به خرید یک سات رسمی وهوشمند فکر کنید که به شما در مناطق مختلف زمانی، ساعت آن منطقه را می گوید و امکانات آن گسترده و وسیع است.

ساعت گجت، ساعتی است که هر ساله محبوبیت زیادی را به دست می آورد. گرچه بدلیل ظاهرشان از محبوبیت فراوانی برخوردارند، آنها مشخصات و ویژگی های دیگری از جمله تقویم دوربین دیجیتال، و سایر برنامه های دیجیتالی دارند.ساعت های گجت، گرانترین ساعت ها هستند.

اگر در فضاهایی که حرارت بالایی دارند، رفت و آمد می کنید، مطمئن شوید که ساعتی که خریداری می کنید مقاومت بالایی در برابر گرما دارد.

اگر کوهنوردی می کنید یا خلبان هستید یا اینکه به کارهای هیجانی مثل جامپینگ علاقه دارید، موقع خرید حتما از میزان مقاومت فشار ساعتی که پسندیده اید، مطمئن شوید.

ساعت لاکچری - خرید ساعت مچی

انتخاب ساعت بر اساس ویژگی های آن

یک ویژگی اصلی ساعت، مقاومت آن در برابر آب است ، سطح مقاومت ساعت بسته به میزان آبی دارد که وارد صفحه ساعت می شود. سطح بالای مقاومت آب از 50 متر تا 1000 متر است، که از ساعت در برابر آب به هنگام ظرف شستن و شنا در آب های عمیق نیز محافظت می کند.ساعت جنریکی در برابر طوفان هم مقاوم است.

اگر نگران هزینه ها نیستید، به سراغ مجموعه های ضدها یا همان مقاومت ها بروید. مجموعه ضدها شامل ضدزنگ (Stainless Steel)، ضدضربه (Shock Resistance) و ضدآب (Water Resistance) و پوشیده با محافظ کریستال (Crystallized) هستند با حروف اختصاری علامت گذاری می شوند.

بررسی شکل ساعت قبل از خرید ساعت مچی

دایره، لوزی، مثلث، بیضی یا مربع- مستطیل انواع شکل های ساعت هستند که بیشتر از بقیه استفاده می شوند. ساعت های دایره ای شکل طرفداران بیشتری در بین جوانان دارد زیرا هم اسپرت است و هم تنوع مدلی بیشتری دارد. انتخاب شکل صفحه، رنگ و اندازه بیشتر از هرچیزی سلیقه ای است.

قانون خاصی درباره انتخاب رنگ و اندازه ساعت وجود ندارد و به سلیقه بستگی دارد مثلا ممکن است با اینکه مچ دست لاغری دارید، ساعتی با قاب بزرگ را بپسندید یا اینکه با وجود اینکه رنگ پوستتان تیره است، رنگ زغالی را بپسندید .

برای اینکه ساعت را با رنگ لباس و شکل لباستان ست کنید، ساعت هایی را انتخاب کنید که زیاد گران نیستند و رنگ ها، مدل ها و شکل های مختلفی دارند. اما اگر می خواهید فقط یک ساعت داشته باشید، ساعتی رنگی رنگی انتخاب کنید که به همه لباس هایتان بیاید .

طول عمر ساعت

آلومینیوم، تیتانیوم و استیل مواد تشکیل دهنده قاب و بدنه ساعت هاهستند. شما می توانید هرجنسی را بیشتر دوست دارید بپسندید. نگهداری و مراقب از هر کدام از آنها متفاوت است. تیتانیوم از همه سخت تر است و دیرتر خراب می شود.

آلومینیوم در ساعت هایی سوئیسی بیشتر بکار رفته . همه این مواد آلی به شوینده ها مثل وایتکس حساسند. استفاده ازعطرها و اسپری ها نیزساعت تان را کدرتر و مات ترمی کند. استفاده از کرم های دست و صورت و کرم های ضدآفتاب سبب جرم گرفتن ساعت و کاهش عمر آنها می شود.

ساعت مچی مناسب سایز مچ و انتخاب آن منطبق با استایل

سایزمناسب، سایزی است که بتوانید ساعت را بر روی دست به اطراف تکان دهید. ساعتی را تهیه کنید که بندهای آن نه آنقدر محکم باشد که به دست بچسبد و نه آنقدر شل باشد که از دست آویزان شود.

به کوچکی و بزرگی آن دقت کنید که اندازه دست شما هست یا خیر.اگر نتواند حرکت کند خیلی کوچک است و اگر بتواند حرکت کند خیلی بزرگ است، اما اگر میانه ی این دو باشد ساعت مناسبی است.اگر شما بلند قد هستید ، باید مطمئن شوید که بند ساعت برای جثه شما کوچک نیست.

ساعت مچی سلبریتی ها ؛ مدل های محبوب ساعت بین افراد مشهور

ساعت مردانه کلاسیک - خرید ساعت مچی

توجه به جنس صفحه قبل از خرید ساعت مچی

صفحه ساعت ها از پلاستیک و تلق یا از شیشه و کریستال ساخته می شود. پلاستیک و تلق ، زود خش می خورد. جنس شیشه ای هم زود می شکند اما در برابر سایش مقاوم است . کریستال ضدضربه، ساییدگی و خش است و بهترین انتخاب برای پوشش شفاف صفحه ساعت می باشد . این جنس ساعت از بقیه گران تر است .

خرید ساعت مچی بر اساس قیمت

بر روی بودجه ی خود تصمیم گیری کنید، برخی میتوانند پول بیشتری از دیگران صرف خرید ساعت کنند.قبل از خرید ساعت، اول تصمیم بگیرید که تا چه قیمتی توانایی خرید دارید.از خودتان بپرسید که این ساعت را به چه دلیل میخواهید و تصمیم بگیرید که چه قیمتی را می خواهید خرجش کنید.

قیمت، بسته به طرح، مواد، برند و حرکت متفاوت است، در نظر داشته باشید که نوع ساعتی که می خواهید بخرید بر قیمت آن تاثیرگذار است . اگر بودجه آن را دارید پس ساعتی گران تهیه کنید، که کیفیت بهتری نیز خواهد داشت.

ساعت را با خودتان تطبیق دهید زمانیکه همه عناصر ساعت را بشناسید باید بدانید که آخرین گام این است که ساعت مناسب شماست یا خیر.

اندازه صفحه ساعت مچی

قبل از انتخاب ساعت مچی به اندازه صفحه آن دقت کنید. صفحات بزرگ برای استایل‌های رسمی و نیمه رسمی مناسب نیستند. برای اینگونه مراسم‌ها ساعت‌های کلاسیک کاسیو می‌تواند گزینه مناسبی باشد. اگر از اینگونه ساعت‌ها استفاده کرده باشید می‌دانید که ساعت‌های کاسیو صفحات کوچکتری نسبت به ساعت‌های اسپرت دارند.

البته میزان راحتی شما و دستتان هم به این موضوع ربط دارد و اگر با صفحات کوچک‌تر راحت‌تر هستید بهترین انتخاب برای شما ساعت‌های کاسیو کلاسیک هستند که جزو پر فروش‌ترین ساعت‌ها قرار دارند.

استایل شیک مردانه - خرید ساعت مچی

چگونه سایز مناسب ساعت را انتخاب کنیم؟

سوالی که اکثرا پرسیده می شود این است که سایز ساعتی که می خواهم تهیه کنم چقدر باید باشد؟ برای انتخاب یک ساعت با طول بند مناسب، چند ترفند ساده وجود دارد.

اول از همه اگر ساعتی دارید که اندازه و تناسب آن را دوست دارید می توانید آن را با ساعتی که میخواهید بخرید مقایسه کنید (با فرض اینکه خرید اینترنتی ندارید).

این ساده ترین راه برای انتخاب شماست. اما اگر این اولین ساعت شماست و یا اندازه مچ دست شما تغییر کرده است، اندازه گیری مچ دست نکته بسیار مهمی است.

برای اندازه گیری مچ دست خود، از یک متر استفاده کنید. حتی می توانید یک نوار را به دور مچ دست در قسمت استخوان مچ دست بپیچید. نقطه ای که انتهای آن به هم می رسد را علامت گذاری کنید. سپس نوار را روی خط کش قرار دهید تا اندازه تقریبی مچ دست مشخص شود.

اگر دور مچ دست شما ۶ تا ۷ اینچ است (هر اینچ تقریبا ۲۵ میلی متر است) باید معمولا باید سراغ قاب های ساعت ۳۸، ۴۰، ۴۲ میلی متری بروید. اگر دور مچ دست شما ۷.۵ تا ۸ اینچ است، معمولا باید به دنبال قاب های ساعت ۴۴ تا ۴۶ میلی متر باشید (این توصیه ها بر اساس ترند ساعت های بزرگتر است).

بهترین بند ساعت برای شما

بند استیل ساعت - خرید ساعت مچی

بند استیل

می توان گفت داشتن ساعت های دارای بند استیل از واجبات برای هر شخصی است.ساعت های بند استیل از مد نمی افتند و همیشه شیک به نظر می آیند. ساعت های دارای بند استیل ضد زنگ، با دوام هستند و به راحتی خراب نمی شوند و زنگ نمی زنند. همچنین با رنگ های مختلف جلوه منحصر به فردی به ساعت مچی شما می بخشند. این ویژگی ها باعث محبوبیت زیاد این بند ها شده است.

بند چرمی

ساعت های دارای بندهای چرمی تعادل خوبی از نظر کیفیت، طول عمر و مقرون به صرفه بودن را ارائه می دهند. یک بند چرمی خوب، با دوام است و سالها می تواند برای شما کار کند. بند های چرمی کلاسیک تر هستند و معمولا با استایل های رسمی مناسب هستند.

بند چرمی ساعت - خرید ساعت مچی

بند رابر

بسیاری از ساعت های اسپرت و ورزشی دارای بند رابر هستند. بسیاری از برند ها از این نوع بند در ساخت برخی از ساعت های خود استفاده می کنند. این بند ها در برابر آب با دوام هستند و مناسب برای فعالیت های این چنینی می باشند.

چگونه ساعت مناسب استایل‌ تان انتخاب کنید ؟

هدیه دادن یک ساعت مچی همیشه می‌تواند یک خرید کم ریسک باشد. همه مردها به ساعت نیاز دارند و البته سایز خاصی لازم ندارد تا برای خرید آن مجبور شوید کمی جاسوسی کنید یا نقشه بکشید تا ساعت مورد نظر آن فرد را پیدا کنید البته اگر جنس آن از استیل باشد می‌توانید با کمی دستکاری، اندازه بند ساعت را منحصر بفرد کنید.

بازه قیمتی ساعت‌های مردانه وسیع است و از ۵۰ هزارتومان تا ۵۰ میلیون تومان می‌توانید یک ساعت بخرید. چگونه ساعت مناسب استایل‌تان انتخاب کنید؟

هرچند طیف طراحی ساعت‌ها وسیع است اما باز هم ممکن است ساعت مورد نظرتان را اشتباه انتخاب کنید. درست است که ساعت به اندازه کت و شلوار به چشم نمی‌آید اما نقش پر رنگی در معرفی شخصیت شما دارد و به همین دلیل انتخاب آن اهمیت ویژه‌ای دارد.

با اولین ساعت مچی جهان و تاریخچه آن آشنا شوید

ما در این مقاله به کمک Armani Exchange یک راهنمای ساده و مختصر برای شما آماده کرده‌ایم تا اگر می‌خواهید برای خودتان ساعت انتخاب کنید یا به کسی هدیه دهید، مطمئن شوید انتخاب شما با استایلتان مطابقت دارد.

خرید ساعت مچی مناسب با استایل مینیمالیست

ساعت مچی مینیمال - خرید ساعت مچی

از رنگ‌های طبیعی و طراحی‌های ساده خوشتان می‌آید؟ از مدل‌های طرح‌دار و چاپی بیزارید؟ باید بگوییم شما یک مینیمالیست واقعی هستید. شما از آن دسته افرادی هستید که لباس‌هایتان اغلب در یک طیف رنگی خاص قرار دارند و البته که ساعت شما هم باید با این لباس‌ها همخوانی داشته باشد.

استایل مورد علاقه شما در اغلب مواقع جوری است که نمی‌خواهید خیلی به چشم بیایید و ساعت مناسب این استایل هم همین ایده را دنبال می‌کند و باید در نهایت سادگی طراحی شده باشد.

پیشنهاد ما به شما یک ساعت شیک با طراحی صفحه نازک است که موتور و اجزای داخلی آن نیز مکانیکی طراحی شده‌اند. ساعت Armani Exchange AX2148 به شیکی لباس‌های مینیمالیستی شماست. طراحی این ساعت کاملا مشکی است که با سلیقه مینیمالیست‌ها جور در می‌آید.

روکش بدنه اصلی ساعت از استیل ضد زنگ به رنگ مشکی است و بندهای آن نیز از چرم مشکی تهیه شده. عقربه‌ها و نشانگرهای ساعت‌ها و دقیقه‌ها به رنگ زغالی طراحی شده‌اند که زیبایی این ساعت ساده و شیک را کامل می‎کند.

خرید ساعت مچی مناسب با استایل پرمشغله

ساعت شیک رسمی - خرید ساعت مچی

استایل بعضی از آقایان چیزی بین روزمره و کمی رسمی است. انتخاب برای این افراد سخت‌تر می‌شود. باید ساعتی انتخاب کنند که هم به استایل رسمی با کت و شلوار بیاید هم بتوانند آن را با یک تی شرت و شلوار کتان ست کنند.

کلید انتخاب این ساعت همان ویژگی سازگاری است.

طراحی و رنگ این ساعت باید جوری باشد که بتوانید آن را در جمع‌های دوستانه و راحت استفاده کنید و بعد از آن به یک ملاقات رسمی بروید. ساعت Armani Exchange AX2511 همین ویژگی‌ها را دارد. بندهای این ساعت قهوه‌ای و صفحه آن طلایی با پولیش خیلی کم است. بدنه اصلی این ساعت روکشی مشکی دارد و عقربه‌ها و نشانگرهای زمانی آن نیز مشکی طراحی شده‌اند.

انتخاب آقایان رسمی و جسور

ساعت مردانه مجلسی - خرید ساعت مچی

برای انتخاب ساعت مناسب این استایل، شما محدود به هیچ چیز نیستید. کافیست ساعتی انتخاب کنید که به تنهایی بتواند این استایل جسورانه را معرفی کند. وقت آن فرا رسیده تا ساعت‌های رنگ و رو رفته‌تان را کنار بگذارید و ساعت‌هایی جذاب انتخاب کنید.

بطور خاص از ساعت‌های طلایی حرف می‌زنیم. یک ساعت طلایی شیک که نظر همه را به خود جلب می‌کند و در کنار کت و شلوار مخمل به رنگ زمرد و چرم کوبیده، حضوری پر رنگ خواهد داشت.

برای تکمیل استایلی جسورانه و شیک که البته بی‌پروا هم به نظر نمی‌آید، پیشنهاد ما به شما ساعت دستبندی AX2145 است که روکش آن طلایی طراحی شده و با صفحه مشکی، کنتراست رنگی بی‌نظیری ایجاد کرده است.

خرید ساعت مچی مناسب با استایل ورزش دوستان

ساعت مچی ورزشی - خرید ساعت مچی

شما ورزشکار هستید و می‌خواهید ساعتی مناسب این استایل انتخاب کنید که در عین شیک بودن برای استایل روزمره و اسپرت هم انتخاب مناسبی باشد. به جای اسمارت واچ، یک ساعت کلاسیک دستبندی با روکش و عقربه استیل به رنگ کلاسیک نقره‌ای انتخاب کنید.

مدل AX2509 طراحی مردانه، بزرگ و براقی دارد. طراحی این ساعت ترکیبی از استیل براق و کاملا پولیش شده با صفحه سرمه‌ای اسپرت است و اگرچه نمی‌تواند مانند ساعت‌های هوشمند میزان کالری که در حین ورزش می‌سوزانید یا نقشه دویدن شما را نشان دهد، با طراحی سه زمانه و گاه شمار ساده‌اش می‌توانید یک به یک ثانیه‌هایتان را بشمارید.

علاوه بر این، در عصر سلفی‌های پی در پی و تست‌های مجازی سلامت سنجی، داشتن یک ساعت آنالوگ و کلاسیک جذابیت خاصی خواهد داشت.

انتخاب ساعت مناسب با استایل شیک پوشان رسمی

ساعت مچی خاص - خرید ساعت مچی

برای آقایانی که تمام روزشان در جلسات رسمی می‌گذرد، یک ساعت رسمی که خیلی هم خوب کار کند لازم است. اگر اغلب روزهای کاری‌تان را با کت و شلوار و کفش رسمی می‌گذرانید، ساعت مناسب شما باید قدری رسمی باشد که کاملا با این استایل شما هارمونی داشته باشد.

ساعت Armani Exchange AX2177 مدلی بی‌نظیر از جنس استیل است که هرگز از مد نمی‌افتد. این ساعت کاملا مناسب استایل‌های رسمی و جلسات رسمی اداری است و به زیبایی با کت و شلوارهای رسمی ست می‌شود. این مدل کلاسیک دارای صفحه سفید رنگ و ساده در کنار گاه شمار و عقربه‌های نقره‌ای است.

تشخیص ساعت اصل از فیک در زمان خرید ساعت مچی

در ادامه قصد داریم تا شما را با روش‌هایی آشنا کنیم که امکان خطا در آن‌ها وجود نداشته باشد. درست است که انجام بعضی از این کارها به نظر دشوار است ولی برای تشخیص یک ساعت اصل لازم است! اما همیشه فروشگاه‌هایی هستند که اعتبار آن‌ها اهمیت بیشتری از سود بیشتر آن‌ها دارد.

یک فروشگاه ساعت مثل تیک تاک نمی‌تواند ساعت فیک بفروشد! چرا که اعتبار این فروشگاه ارزشی به مراتب بیشتر از سود ناچیز که از فریب مشتری حاصل می‌شود را داراست! اگر زمان انجام دادن مراحل زیر را ندارید برای خرید ساعت مچی اصل کلیک کنید و از انجام شدن مراحل زیر خیال راحتی داشته باشید.

خرید ساعت مچی از فروشگاه معتبر بهترین راه برای تشخیص ساعت مچی اصل از فیک

از فروشگاهی که یک ساعت فیک دارد انتظار ساعت اصل نداشته باشید! خیلی از فروشگاه‌ها امروزه در کنار ساعت اصل ساعت فیک و کپی هم به فروش می‌رسانند.

ساعت مچی اسپرت پرطرفدار ترین اکسسوری 2022

موتور ساعت مچی، مطمئن‌ترین راه برای تشخیص ساعت مچی اصل از فیک

اگر موتور یک ساعت مچی اصل باشد قطعا ساعت مچی اصل است! برای این کار لطفا در خانه دست به آچار نشوید! اگر موتور ساعت مچی را ببینید به راحتی می‌توانید تشخیص دهید که این ساعت مچی اصل است یا فیک!

موتور ساعت مچی ۵۱ درصد از ساعت مچی است. ظاهر ساعت مچی را می‌توان به بهترین شکل کپی کرد! اما موتور ساعت مچی برای کپی کردن هزینه زیادی دارد. همین دلیل باعث می‌شود موتور ساعت مچی غیر قابل کپی باشد.

بعضی ساعت‌ها برای این که خودشان را ثابت کنند از صفحه‌های قلب باز برای طراحی خود استفاده می‌کنند. در این ساعت‌ها می‌توانید موتور ساعت را از روی صفحه ببینید و این نشان از اصل بودن ساعت دارد.

خرید آنلاین ساعت مچی - خرید ساعت مچی

نکته: بعضی ساعت‌های مچی اصل اگر پشت ساعت باز شده باشد دیگر شامل گارانتی نمی‌شوند. بنابراین دقت کنید که هر ساعت مچی را زیر تیغ جراحی نبرید. چون اگر همه چیز درست باشد دیگر از امکانات گارانتی آن‌ها نمی‌توانید استفاده کنید.

تفاوت وزن و صدای ساعت تقلبی و اصل

ساعت مچی اصل به هیچ عنوان صدا نمی دهد. پس به عنوان یک راه حل ساده برای تشخیص تقلبی بودن ساعت اصل از ساعت فیک ساعت را کنار گوشتان ببرید و به صدای آن گوش کنید.

کارخانه های ساعت سازی معتبر در دنیا همیشه از مواد مقاوم و با کیفیت بالا استفاده می کنند مانند:طلا، پلاتین، تیتانیوم، الماس های واقعی، فولاد ضد زنگ، چرم اصل، شیشه غیرآسیب پذیر(در واقع یکی از دلایل قیمت بالای ساعت های اصل همین استفاده از مصالح گران قیمت است). استفاده از مصالح با کیفیت عموما باعث می شود نمونه ی برند در قیاس با نمونه ی تقلبی وزن بیشتری داشته باشد.

گارانتی بین المللی و رفرنس ساعت برای تشخیص ساعت مچی اصل از فیک

تمام ساعت‌های مچی اصل دارای گارانتی و خدمات پس از فروش بین المللی هستند. این گارانتی به شما کمک می‌کند که در هر جای جهان اگر این ساعت مچی را به یکی از نمایندگی‌های برند ارائه کنید، از گارانتی ساعت مچی استفاده کنید.

معمولا گارانتی‌ها انواع مختلفی نسبت به هر برند دارند. بعضی برندها گارانتی سه ساله، بعضی یک ساله و بعضی ده ساله تقدیم شما می‌کنند.

اگر ساعتی کارت گارانتی معتبر که  به رفرنس ساعت مرتبط است، داشته باشد! می‌توانید از خریدتان مطمئن باشید. پس حتما رفرنس ساعت را در اینترنت سرچ کنید و عکس آن را با ساعت با دقت مطابقت دهید.

ساعت مچی بند استیل - خرید ساعت مچی

اما اگر کارت گارانتی و رفرنس ساعت هم فیک باشد چه کنیم ؟

برای فهمیدن اصالت کارت گارانتی و رفرنس بهتر است مطمئن شوید که برند در ایران نمایندگی دارد یا ندارد. کافی‌ست با نمایندگی تماس بگیرید یا از طریق اینترنت مطمئن شوید که نماینده رسمی در ایران گارانتی این ساعت مچی را میپذیرد.

اما اگر به علت تحریم نمایندگی رسمی ایرانی وجود نداشت! نمی‌توانید از اصل بودن ساعت با کارت گارانتی و رفرنس مطمئن شوید! از روش‌های دیگر استفاده کنید …

شماره سریال در ساعت های اصل

تمام ساعت های مچی اصل مردانه یا زنانه شماره سریال دارند که در واقع حکم شناسنامه ی ساعت را دارد. در هنگام خرید ساعت مچی شماره سریال ساعت را پیدا کنید( معمولا پشت صفحه ی ساعت حکاکی شده است) و سپس به وب سایت برندی که از آن قصد خرید ساعت را دارید مراجعه نمایید و با وارد کردن شناسه ی ساعت اطمینان حاصل کنید که ساعتی که در دست شماست جزو محصولات آن برند است.

سعی کنید به جزییات عکس نیز بسیار توجه کنید؛ ظرافت هایی که در تصویر مشاهده می کنید همگی باید عینا همانند ساعتی که در دستان شماست باشد.معمولاً در ساعت های مچی تقلبی این جزییات تفاوت دارند.

خرید ساعت مچی - ساعت مچی چرمی زنانه

تشخیص ساعت اصل از فیک از طریق امکانات ساعت مچی

یک ساعت مچی اصل تمام امکاناتش کار می‌کند. هیچ عقربه‌ای برای زیبایی در ساعت قرار داده نمی‌شود. هیچ صفحه‌ای برای زیبایی و بدون عملکرد در یک ساعت مچی اصل نیست. اما منظور از امکانات چیست؟

  • عقربه‌های ساعت
  • امکانات ساعت مثل شارژ خورشیدی و کرونومتر و کرونوگراف
  • ظاهر ساعت مچی مثل صفحه قلب باز و یا اسکلتون

تمام این امکانات اگر در یک ساعت مچی باشد باید به زیبایی و روانی کار کنند و شما از دیدن آن‌ها لذت ببرید. البته این به تنهایی نمی‌تواند شما را از انتخاب یک ساعت مچی اصل مطمئن کند.

چندی از نشانه های ساعت مچی فیک عبارتند از :

  • جنس استفاده شده به صورت پوسته پوسته یا لایه لایه و ناهموار
  • نوشته های کج و به هم ریخته
  • فاصله نابرابر بین حروف و اعداد
  • اشتباهات املایی و لوگوی نادرست
  • بند ساعت مچی به درستی با صفحه آن چفت نشده
  • بند های بی کیفیت که به راحتی باز و بسته نمی شوند
  • سگگ، دسته کوک، صفحه و یا درب پشت ساعت بدون لوگو و درج برند
  • صدای تیک تاک ساعت مچی زیاد است.
  • پنجره سایکلوپ بیش از حد بزرگنمایی یا بیش از حد کوچک نمایی کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *