عینک آفتابی ویفر
عینک آفتابی

عینک آفتابی ویفر برای چه افرادی مناسب است ؟

عینک آفتابی ویفر یکی از محبوب ترین مدل های عینک آفتابی می باشد که برای بیشتر فرم های صورت مناسب است. تاریخچه عینک های ویفری را بخوانید و و فرم صورت مناسب این عینک را بشناسید. با این مقاله از کومولایف همراه شوید.

عینک آفتابی زنانه - عینک آفتابی ویفر

عینک آفتابی ویفرر چه شکلی دارد؟

عینک آفتابی ویفرر یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین مدل‌های عینک‌ آفتابی ری بن است.

برند RayBan که اکثر برندها، طرح‌ها و مدل‌های خود را از طراحان از این‌ها الهام می‌گیرند در سال 1937 تاسیس شده است. عینک‌های ریبن سبک‌های مختلفی دارد که هر کدام از آن برای چهره‌های مختلفی مناسب هستند.

  • ریبن آویاتور: بهترین گزینه برای چهره‌هایی به شکل قلب
  • ریبن ویفری: بهترین انتخاب برای کسانی که چهره‌هایی گرد دارند
  • ریبن جاستین: بهترین انتخاب برای افرادی با چهره‌های گرد و بیضی شکل
  • ریبن کلاب‌مستر: برای همه‌ی چهره‌ها جذاب و مناسب است
  • ریبن راند: طرح‌هایی مناسب برای چهره‌های مربعی
  • ریبن کی‌هول: شاما طرح‌های متنوع است

معرفی عینک آفتابی ویفری ری-بن

در این مطلب به صورت اختصاصی می‌خواهیم راجع به مدل ویفری از برند ریبن صحبت کنیم.

تفاوت عینک آفتابی ویفری با سایر سبک‌ها در مدل و طرح‌ها است. عینک ویفری بیشترین شباهت ظاهری را با سبک جاستین دارد، اما از لحاظ طراحان این دو سبک کاملا باهم فرق دارند.

ویفری دارای سبک کلاسیک و نوستالژیک است که در همه‌ی زمان‌ها جذاب و شیک بوده است. اما جاستین مدلی جدید، مدرن و پر زرق و برق است.

عینک‌های ریبن ویفری از سال 1956 تولید می‌شوند. عینک‌های ریبن اغلب طرح‌های ساده و یکنواختی دارند، ویفری نیز از این قاعده مستثنی نیست.

طرح ساده و مشکی آن شهرت بسیاری دارد، البته شما می‌توانید سبک‌های مختلف را در رنگ‌های دیگری هم‌چون رنگ‌های مات رنگین‌کمان یا پوست لاک‌پشتی پیدا کنید.

ری بن مردانه - عینک آفتابی ویفر

با این حال، مشکی محبوب‌ترین رنگ عینک دودی ویفرر است.

با این‌که تاکنون سیاستمداران و مدل‌های بسیاری از عینک‌های ریبن ویفری استفاده کرده‌اند، اما طراحی، کیفیت و ریزه‌کاری‌های هنری در این مدل‌ها دلیل اصلی مردم برای خرید آن است.

عینک آفتابی ویفرر مناسب کدام فرم صورت است

عینک آفتابی ویفرر تقریبا برای همه فرم‌های صورت مناسب است. اما بیشتر از همه مناسب افردی است که صورت‌های قلبی، گرد و بیضی دارند.

صورت قلبی

صورت قلبی یعنی درازی صورت بیشتر از پهنای آن است و پیشانی عریض‌ترین بخش صورت استو این افراد چانه‌های نسبتا باریک دارند.

بهترین برند های عینک آفتابی در دنیا که ارزش خرید بالایی دارند

برای صورت قلبی بهتر است مدل ویفری، عینک با پل باریک، بدون فریم و عینک‌های گرد و بیضی بخرید. افرادی که صورت قلبی دارند نباید به هیچ عنوان عینک پروانه ای خریداری کنند.

صورت گرد

صورت گرد یعنی طول و عرض صورت با هم برابر هستند و چانه به اندازه پیشانی پهن است. برای این فرم صورت باید عینکی استفاده شود که صورت کشیده‌تر دیده شود. به همین خاطر عینک‌هایی که عرض بیشتری دارند بسیار مناسب خواهند بود، مثل عینک ویفری.

افرادی که صورت گرد دارند باید از انتخاب عینک گرد، باریک، چندضلعی و کلاب‌مستر پرهیز کنند.

صورت بیضی

صورت بیضی به این شکل است که درازی صورت از پهنای آن (عرض صورت) بیشتر است. در صورت بیضی، چانه گرد است و پهن‌ترین قسمت صورت، گونه‌هاست. البته پیشانی به اندازه‌ی خیلی کم از چانه پهن‌تر است.

با این مشخصات، بهترین عینک برای فرم صورت بیضی، مدلی است که پهن باشد تا درازی صورت را پوشش دهد. از این رو، عینک مدلویفری، خلبانی، بیضی، گرد، گربه‌ای و پروانه‌ای بهترین مدل‌های عینک برای صورت بیضی هستند.

افرادی که صورت بیضی دارند باید از خرید عینک‌های باریک پرهیز کنند.

شما باید فریم عینک را متضاد با فرم صورت خود انتخاب کنید. این تضاد باعث ایجاد تناسب و جذابیت در چهره شما می‌شود. به همین خاطر، عینک‌های ویفری بیشتر از همه با صورت‌های گرد و بیضی تناسب دارند زیرا با مربعی بودنشان می‌توانند گردی صورت را تا حد زیادی کم کنند. این امر باعث می‌شود تا صورت متناسب‌تر از حالت عادی دیده شود.

ری بن زنانه - عینک آفتابی ویفر

راهنمای خرید عینک ویفرر : تعیین اندزه فریم

اندازه فریم عینک اصولا شامل پهنای لنز، بزرگی پل و بلندی دسته عینک می‌شود، به طور مثال: ۵۱×۲۱×۱۴۵ میلی متر.

نکته کلیدی برای انتخاب متناسب ترین فریم عینک طبی ویفری ، در نظر گرفتن پهنای صورت است به این ترتیب که اندازه چشم های خود (پهنای لنز) و فاصله بین دو چشم (بزرگی پل) را باید مورد توجه قرار دهید.

اندازه های کلی پهنای عینک شامل موارد زیر است:

  • صورت کوچک / باریک: ۱۲۵تا ۱۲۹ میلی متر
  • صورت متوسط: ۱۳۰ تا ۱۳۴ میلی متر
  • صورت بزرگ: ۱۳۵ تا ۱۳۹ میلی متر
  • صورت پهن: ۱۴۰ تا ۱۴۵ میلی متر
تاثیر عینک آفتابی در استایل مردانه و زنانه از گذشته تا امروز

نکته های کلیدی برای خرید عینک آفتابی ویفرر

  1. پهنای عینک ویفرر باید به اندازه پهنای صورت شما باشد. به این مفهوم که وقتی کسی از رو به رو به شما نگاه می کند، فریم عینک از گوشه های صورتتان بیرون نزند و لبه های دسته عینک نیز دیده نشود. (در این صورت فریم بسیار باریک خواهد بود)
  2. باید ابروهایتان از بالای فریم عینک ویفری دیده شوند. یا دست کم نیمی از ابروها قابل مشاهده باشند.
  3. کره چشم دقیقا باید در مرکز عدسی‌های عینک قرار داشته باشند و از هر دو سمت راست و چپ، فاصله ای برابر داشته باشند. فاصله گوشه های چشم ها و لبه های فریم عینک در هر دو طرف چشم باید برابر باشند.
  4. چشم شما باید نیمه بالایی عدسی عینک را پر کند. پلک پائینی چشم باید در نیمه عدسی عینک قرار داشته باشد. یعنی اگر یک خط فرضی افقی روی شیشه ترسیم کنید، بخش پائین چشم باید مماس با آن باشد.
  5. دسته های عینک طبی ویفری باید دقیقا روی گوش های شما قرار بگیرند. اگر عینک روی بینی شما درست نمی ایستد و دائم پائین می آید، باید از پایه دسته برای ثابت نگه داشتن آن استفاده کنید.
  6. فریم عینک به صورت کلی باید در میانه صورت هر فرد قرار بگیرد؛ به این ترتیب که بین دو نیمه بالایی و پائینی صورت یک تعادل زیبا ایجاد کند. به زبان ساده تر، فاصله بخش بالایی صورت از بالای فریم با بخش پائینی صورت از پائین فریم با هم برابر باشند.

نقش سلبریتی‌ ها در شهرت عینک‌ های «آفتابی» ویفرر ری‌بن

سلبریتی‌های محبوبی همچون «ادری هپبورن» در جذابیت بخشیدن به عینک ویفری بی‌تاثیر نبودند. این ستاره‌ی زیبای هالیوودی در دهه ۸۰ میلادی در فیلم جذاب «صبحانه در تیفانی» یک عینک آفتلبی ویفری مشکی بر چشم داشت.

همین باعث شد تا بیشتر زنان سراغ خرید این مدل عینک بروند تا همچون هپبورن جذاب و دوست‌داشتنی به نظر برسند. خیلی زود، مردها هم شیفته‌ی مدل‌های ویفری عینک دودی شدند؛ و ری‌بن بار دیگر تحولی در صنعت مد ایجاد کرد.

عینک آفتابی ری بن - عینک آفتابی ویفر

  • مناسب برای: زنان، مردان، دختران و پسران
  • مواد تشکیل‌دهنده عدسی عینک آفتابی: استات، آکریلیک، فیبر، شیشه، شیشه معدنی، پلاستیک، پلی‌آمید، پلی‌کربنات، رزین TAC و CR 39
  • ویژگی عدسی عینک: گرادیانت (تدریجی)، آینه‌ای، دید در شب (نایت ویژن)، پلاریزه، محافظ UV
  • مواد تشکیل‌دهنده فریم عینک: استات، آلومینیوم، فلز، پلاستیک و آلیاژ (فلز مرکب)
چرا باید بعد از عمل آب مروارید عینک آفتابی بزنیم ؟

تاریخچه عینک آفتابی ویفر

عینک آفتابی ویفر Wayfarer همه چیز را تغییر داد. اگرچه ابتدا در قالب پلاستیکی ساده و به سبکی کاربردی و ساده ساخته شده‌اند، اما به تبدیل عینک‌های آفتابی ساده به مدهای پیچیده کمک کردند.

در سال‌های قبل از جنگ جهانی دوم، عینک آفتابی یک وظیفه داشت: محافظت از چشم‌ها در برابر آفتاب سوزان. به عنوان مثال، ری بن عینک آفتابی خلبانی خود را – با فریم های فلزی و لنزهای رنگی – در سال 1938 معرفی کرد تا به خلبانان هواپیما کمک کند تا با نور خورشید همیشگی بالای ابرها کنار بیایند.

سربازان و خلبانان جنگنده دوران جنگ در عینک های خلبانی خود شجاع به نظر می رسیدند، اما هدف این نبود – این فقط یک تاثیر جانبی خوشحال کننده بود.

نوآوری در پلاستیک راه را برای عینک ویفر هموار کرد که آن را ری بن در سال 1952 معرفی کرد. انقلاب فوری نبود، اما به محض شروع، توقف ناپذیر بود.

عینک آفتابی ویفر و یک شورشی معروف

عینک آفتابی ویفر از روچستر، نیویورک، محل استقرار بوش و لام، پیشگامان عینک سازی که Ray-Ban را تأسیس کردند، ظهور کرد. یک طراح به نام ریموند استگمن در آنجا به این فکر کرد که عدسی‌ها را در قاب‌های پلاستیکی گردی که در لبه‌های بیرونی بالایی شعله‌ور می‌شوند نصب کند.

ایده درخشان او تا حدی به لطف یک بازیگر جوان محکوم و کاریزماتیک به نام جیمز دین مورد توجه قرار گرفت.

در سال 1955، دین در فیلم «شورش بدون دلیل»، عینک ویفر را پوشید، فیلمی که فرهنگ دهه 1950 را رد می‌کرد و به تعریف اضطراب نوجوانان برای نسل‌های آینده تبدیل شد. دین در 30 سپتامبر 1955، کمتر از یک ماه قبل از ورود «شورش» به سینماها، در یک تصادف رانندگی وحشتناک جان باخت.

دیری نگذشت که ری بن ویفر و مقلدان ری بن ویفر در چهره افراد مشهوری مانند مرلین مونرو و جان اف کندی ظاهر شدند.

از آن زمان به بعد، عینک های ویفر و سبکی که آنها الهام گرفته‌اند، به طور پیچیده‌ای با مکانیسم‌های شهرت مرتبط خواهند بود.

عینک آفتابی مناسب پوست سفید که زیبایی تان را دوچندان می کند

عینک آفتابی شیک - عینک آفتابی ویفر

ویفرر و فرهنگ دهه 1960

تاریخچه برند ری بن در دهه 1960، ویفر را “یکی از برجسته ترین لوازم مد روز” نامید.

و همینطور هم شد. بیتلز Wayfarers را می پوشید. محمد علی آنها را پوشید. و یکی از معروف‌ترین چهره‌های ضد فرهنگ دهه، خواننده و ترانه‌سرا باب دیلن، در جلسات استودیویی برای آهنگ «Like a Rolling Stone» با لباس Wayfarers عکس گرفته شد، تصنیف گسترده‌اش درباره زنی جوان طبقه‌ی بالای طبقه‌ای که به شدت ضربه خورده است.

آن دهه شکوفایی و هیاهو، عینک آفتابی را وارد جریان اصلی مد کرد. هیپی‌ها، ستاره‌های تلویزیون و مادران خانه‌نشین، سایه‌ها را بخشی از حساسیت مد خود کردند. فریم‌ها شکل‌های جدیدی به خود گرفتند و لنزها رنگ‌های جدیدی به آن اضافه کردند.

در تمام این موارد، عینک آفتابی ویفر با توانایی در ترکیب کردن ظاهر و کاربرد پیشرفت کرد. مجموعه‌ای از ترکیب‌های فریم و لنز به بازار آمد، اما هیچ‌کدام به اندازه ویفر ها باحال و شیک شناخته نشده‌اند.

ویفرر ظاهر 1980 را تداعی می‌کنند

تغییر ذائقه، دهه 1970 را برای Wayfarers به ​​یک دهه گمشده تبدیل کرد. زمانی که جان بلوشی و دن آیکروید در سال 1980 از Wayfarers در شاهکار کمیک خود “برادران بلوز” استفاده کردند، فروش ایالات متحده به کمتر از 20000 جفت در سال کاهش یافت.

Blues Brothers (اعتبار تصویر: Luxottica)

اما قرار بود همه چیز برعکس شود.

در سال 1982، Bausch + Lomb قراردادی 50000 دلاری با یک شرکت کالیفرنیایی به نام Unique Product Placement امضا کرد تا قاب‌ها را روی چهره‌های معروف در تلویزیون و فیلم‌ها قرار دهد.

فورچون گزارش داد که فروش در طول پنج سال به 1.5 میلیون افزایش یافت.

نکات برجسته:

1983: تام کروز و “کسب و کار مخاطره آمیز” فروش ایالات متحده را به 360000 فریم رساندند.

1984: دان جانسون و Miami Vice به فروش دو برابری به 720000 فریم کمک کردند. تک آهنگ موفق دان هنلی به نام «پسران تابستان» شامل عبارت «تو آن موها را صاف کردی و آن راهپیماها را به پا کردی، عزیزم» را در بر می‌گیرد که به جایزه تبلیغاتی اضافه می‌کند.

1985: حضور در “مهتابی” و “باشگاه صبحانه” فروش سالانه را به 1.5 میلیون افزایش داد.

1987-1989: مایکل جکسون Wayfarers را بخشی از نگاه امضاکننده خود برای تور جهانی بد خود کرد.

روش برای تشخیص عینک فتوکرومیک اصل و عملکرد آن

با پایان دهه، بوش و لام برند Ray-Ban را به قیمت 640 میلیون دلار به غول عینک ایتالیایی Luxottica فروخت. این به آنها بستگی داشت که برند را با شکوه نگه دارند.

ری بن مردانه - عینک آفتابی ویفر

ویفر جدید و قدیم هنوز تولید شده و به بازار میایند

در سال 2002، تیم Ray-Ban Luxottica، فریم های ویفر را دوباره طراحی کرد، آنها را کوچک و گرد کرد و به پلاستیک‌های سبک‌تر قالب‌گیری تزریقی از استات کلاسیک روی آورد.

فریم‌های Wayfarer در طول دهه‌ها تکامل یافته‌اند تا برای افرادی که از آن‌ها استفاده می‌کنند دوستانه‌تر شوند. علاوه بر این، آنها طیف گسترده ای از سبک های کلاسیک و به روز را در بر می گیرند که با سلیقه مصرف کنندگان هماهنگ است.

Wayfarers در طول تمام فراز و نشیب‌های خود در بیش از 60 سال گذشته به پیشرفت خود ادامه می‌دهد زیرا آنها کار را به سبک و بدون زیاده‌روی انجام می‌دهند.

نحوه تشخیص عینک ری بن اصل

برای تشخیص اصالت یک عینک ری بن یا هر برند دیگر، چند آیتم و علامتی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند. البته بهتر است قبل از هر خریدی از مغازه‌های اصلی و معتبر خرید کنید، اما اگر در این زمینه مطمئن نیستید، می‌توانید این نکات را مد نظر قرار دهید.
1. مواد استفاده شده: عینک‌های اصلی از مواد با کیفیت و با دقت فوق العاده ساخته می‌شوند. بدنه عینک باید سنگین و مقاوم به نظر برسد و لنزها نیز باید از مواد با کیفیت ساخته شده باشند.
2. برچسب و کد محصول: برچسب‌های اصالت در صورت وجود بر روی عینک را چک کنید. به دنبال کد محصول، نام برند و دیگر علامت‌های شناخته شده بگردید. این کدها می‌توانند به شما کمک کنند تا اصالت محصول را تایید کنید.
3. کیفیت بسته بندی و لوازم جانبی: عینک‌های اصلی همواره به همراه یک بسته بندی با کیفیت می‌آیند. از متناسب بودن بسته بندی با برند و جزئیات کوچکی که در همان بسته بندی وجود دارد، مطمئن شوید.
همچنین، اگر از یک فروشنده معتبر و مطمئن خرید می‌کنید، مطمئناً باید محصول اصلی ری بن یا هر برند دیگری که به دنبالش هستید را دریافت کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *