جنس فریم عینک
عینک آفتابی

بهترین جنس فریم عینک آفتابی و طبی چیست ؟

فریم یکی از مهم ترین ارکان عینک است که هنگام خرید باید به آن توجه زیادی شود. جنس فریم عینک یکی از فاکتور های مهم در قیمت گذاری آن است؛ همچنین تاثیر مستقیم روی وزن آن نیز می گذارد. اما بهترین جنس برای فریم عینک کدام است؟ در این مقاله از کومولایف به شما کمک می کنیم تا فریم مناسب تان را انتخاب کنید.

چرا جنس فریم عینک اهمیت دارد؟

فریم عینک آفتابی کائوچویی - جنس فریم عینک

شاید کسانی که عینکی نیستند، بارها به عنوان یک شخص عینکی به شما گفته‌اند که چه نیازی به انتخاب فریم دارید و چرا اینقدر در انتخاب فریم عینک حساسیت به خرج می‌دهید؟ بهتر است که این افراد برای یک روز نه، تنها چند ساعت عینک شما را به چشم بزنند و تجربه چند ساله شما را درک کنند. اگر می‌خواهید بدانید اهمیت انتخاب فریم عینک به چه دلیل است، موارد زیر را بخوانید:

  • جنس فریم عینک می‌تواند وزن آن را تحت تأثیر قرار دهد؛
  • فریم عینک ممکن است آلرژی زا بوده و مشکل ساز شود؛
  • فریم عینک به طور مستقیم با ظاهر و زیبایی ما درگیر است؛
  • فریم عینک امکان انتخاب رنگ بندی را به ما می‌دهد؛
  • جنس فریم عینک به طور مستقیم بر انعطاف پذیری و استحکام آن تأثیر گذار است

به همین راحتی یک انتخاب ساده می‌تواند نحوه استفاده ما از عینک را تحت تأثیر قرار دهد. اما چه مدل‌هایی در بازار داریم؟

انواع جنس فریم عینک

فریم عینک پلاستیکی

فریم‌های پلاستیکی از انعطاف پذیری بالایی برخوردار هستند و معمولاً تنوع رنگی آنها نسبت به سایر محصولات بالاتر است. امکان شکستگی در این فریم‌ها به دلیل سقوط از ارتفاع بسیار کم است، اما به همان اندازه در برابر فشار ضعیف هستند. شکل پذیری و تغییر آن‌ها با توجه به وضعیت عدسی عینک مهمترین ویژگی جنس فریم عینک پلاستیکی است. فریم‌های پلاستیکی به چند مدل زیر تقسیم می‌شوند:

فریم پلاستیکی عینک - جنس فریم عینک

  • فریم سلولز استات و زیلونایت

در ساخت این عینک‌ها از زیلونایت یا همان استات سلولز استفاده شده است که آنها را از لحاظ قیمت پایین‌تر آورده و از لحاظ طراحی به یک عینک زیبا تبدیل کرده است. این عینک‌ها آلرژی زا نیستند و وزن سبکی دارند. از لحاظ استحکام و انعطاف پذیری و همچنین مقاومت در برابر خوردگی نمی‌توان نمره خوبی به این فریم‌ها داد، اما به همان نسبت در زیبایی و تنوع رنگ عالی هستند.

  • جنس فریم عینک سلولز پروپیونات

فریم‌های سلولز پروپیونات به مدل هایی گفته می‌شود که در ساخت آنها از ترکیب نایلون و سلولز استفاده شده است و مهمترین ویژگی آنها ضد حساسیت بودن آنهاست. وزن این فریم‌ها نسبت به سایر فریم‌های پلاستیکی سبک‌تر است، اما استحکام چندانی ندارد. فریم سلولز پروپیونات اگرچه انعطاف پذیری خوبی دارد، اما در برابر خوردگی مقاوم نیست از لحاظ طرح و رنگ نیز جذابیت کمتری نسبت به مورد اول دارد.

  • نيترات سلولز (zylonit)

اين ماده با اين كه داراي سختي و صيقل خوري خوبي است؛ متاسفانه قابل اشتعال است و به عنوان مواد ساخت قاب عينک، ممنوع شده است . اين ماده هم چنين بعد از مدتي زرد مي شود و ترک بر مي دارد.

  • جنس فریم عینک فریم نایلونی

انتخاب جنس فریم عینک از مواد نایلونی بیشتر برای جلوگیری از شکنندگی آن‌ها و بالا بردن انعطاف پذیری عینک طبی انجام گرفته است. این فریم‌ها به صورت ترکیبی از مواد مختلف مانند پلی آمید و ترکیب پلی آمید با گلی آمید ساخته شده‌اند. این فریم‌ها به خوبی ضد حساسیت هستند، وزن سبکی دارند و به همان اندازه نیز منعطف هستند. اگرچه نقطه ضعف این فریم، مقاوم کم آنها در برابر خوردگی است، اما استحکام نسبتاً خوبی دارند و برای آنها از پوشش‌های رنگی استفاده می‌شود.

عوارض شدیدی که عدم استفاده از عینک آفتابی بر جای می گذارد

عینک طبی پلاستیکی - جنس فریم عینک

  • اوپتيل (Optyl)

اين ماده از رزين ترموپلاستيك (epoxy) مخلوط شده با يك سخت كننده انتخابي، ساخته شده است كهدر مجاورت حرارت ۸۰ تا ۱۰۰ درجه سانتي گراد، گرم مي شود .

اگر بعد از گرم شدن، تغيير شكل يابد؛ به شكل اصلي قالب گيري شده خود برمي گردد . اين قاب توسط قالب هاي مکشي، شكل دهي مي شود و به شكل بي رنگ ساخته مي شود و سپس رنگ مي گردد. اوپتيل، از نيترات و استات ، ۳۰ درصد سبك تر است، به خوبي صيقل دهي مي شود و خاصيت حساسيت زدايي بسيار كمي نيز دارد و براي كساني كه داراي حساسيت تماسي هستند؛ مفيد مي باشد . اشكال آن، شكننده بودن آن است.

  • پلي ميدهاي صناعي (SPX)

اين ماده ترموپلاستيك   شفاف، در گروه کوپلي ميدها (co-polymide) قرار دارد . امروزه  بسياري از قاب ها از اين نوع مي باشند که اغلب به صورت قالب هاي تزريقي ساخته مي شوند. اين ماده، بسيار ثابت و بادوام و کمي از استات سلولز سبك تر مي باشد. در برابر اسيد پوست مقاوم است و بعيد به نظر مي رسد كه سبب درماتيت شود.

قاب هاي پلاستيكي معمو ً لا به دو روش ساخته مي شوند؛ يكي به وسيله قالب گيري مواد پلاستيكي توسط ماشين  (injection-molded frames)که معمو ً لا خطي كه نشانه رسيدن دو قسمت قالب به يكديگر است؛ در آن ها مشخص مي باشد .

در روش دوم كه كيفيت بهتري دارد؛ قاب عينک از برش و تغيير شكل دادن يك قطعه پلاستيكي ساخته مي شود و سپس صيقلي مي گردد. ابتدا يك تكه پلاستيك تخت كه داراي ماده رنگي خاص ي مي باشد؛ برش داده مي شود؛ سپس قاب توسط ماشين بريده مي شود و در نهايت صيقل دهي مي گردد.

فریم عینک فلزی

عینک طبی فلزی - جنس فریم عینک

انتخاب جنس فریم عینک طبی یا آفتابی فلزی برای پوشش دادن به نقاط ضعف عینک‌های پلاستیکی انجام گرفته و در آنها تغییراتی به وجود آمده که مقاومت و استحکام بیشتری داشته باشند. تنوع فریم‌های فلزی نسبت به مدل‌های پلاستیکی بیشتر است و به همین دلیل خریدار گزینه‌های بیشتری در اختیار دارد. برخی از فریم‌های فلزی عبارتند از:

  • جنس فریم عینک آلومینیومی

فلز آلومینیوم به خاطر وزن سبک و مقاومت در برابر خوردگی معروف شده است و همین شرایط برای عینک‌های آلومینیومی نیز وجود دارد. در مورد نقاط ضعف فریم آلومینیومی می‌توان به آلرژی زا بودن آنها و همچنین استحکام و انعطاف پذیری پایین آنها اشاره کرد. البته فریم‌های آلومینیومی دارای پوشش‌های رنگی هستند که امکان انتخاب رنگ‌های مختلف را به ما می‌دهند.

  • فریم فلکسون

فریم فلکسون یکی از خانواده فریم‌های ساخته شده از آلیاژ تیتانیوم است که انعطاف پذیری و بازگشت به حالت اولیه به عنوان مهمترین ویژگی آنها شناخته می‌شود. این فریم‌ها حساسیت زا نیستند، وزن سبکی دارند، استحکام نسبتاً خوبی دارند و مقاومت در برابر خوردگی در آنها بالاست. شاید بتوان نداشتن تنوع رنگی بالا را به عنوان ضعف این فریم‌ها معرفی کرد.

  • نيكل

در گذشته همراه با طلا استفاده مي شد ولي اكنون به ندرت به کار مي رود.

آشنایی با انواع مدل های عینک آفتابی ری بن

عینک آفتابی زنانه - جنس فریم عینک

  • فریم فولاد زنگ نزن

فولاد زنگ نزن یا همان استنلس استیل یکی از مقاوم‌ترین و محکم‌ترین فریم‌های ساخته شده در دنیا است که هم در برابر آلرژی و هم در برابر شرایط خورنده عکس العمل عالی دارد. فریم‌های فولاد زنگ نزن انعطاف پذیری پایینی دارند و در اثر ضربه ممکن است کج شود که به ظاهر عینک لطمه بزند. در ضمن کسانی که به دنبال تنوع رنگی بالا هستند، شاید در این مورد کمی سرخورده شوند.

  • جنس فریم عینک بریلیومی

جنس فریم عینک بریلیومی برای کسانی که احتمالاً آلرژی دارند و نمی‌توانند از مدل‌های مختلف دیگر استفاده کنند، گزینه خوبی است. این فریم‌ها مقاومت خوبی در برابر خوردگی و لکه دار شدن دارند و می‌توان از آنها در شرایط مختلف استفاده کرد. عینک‌های برلیان وزن سبکی دارند، استحکام آنها در برابر ضربه مناسب است و انعطاف پذیری نسبتاً خوبی دارند.

  • فریم تیتانیومی

تیتانیوم به عنوان یک ماده مقاوم در برابر خوردگی شناخته می‌شود و از طرفی وزن آنها بسیار سبک است. انتقال این ویژگی‌ها به فریم عینک باعث می‌شود که از آنها به عنوان محصولات خاص و منحصر به فرد استفاده شود. این فریم‌ها برای افراد دارای آلرژی مناسب هستند و انعطاف پذیری آنها در شرایط مختلف مناسب است. نکته‌ای که در مورد این فریم وجود دارد، امکان انتخاب رنگ بندی و طرح‌های مختلف برای عینک است.

  • جنس فریم عینک  تيتانيوم

فلز ي سبك ، بادوام و قابل انعطاف است . قاب هاي از اين نوع، اگرچه گرانند ولي داراي كيفيت بالايي مي باشند.

  • فریم مونل

فریم مونل را می‌توانیم به عنوان یکی از معمولی‌ترین و ساده‌ترین جنس فریم عینک فلزی معرفی کنیم که طرفداران چندانی ندارد. مهمترین و اصلی‌ترین ویژگی این فریم‌ها، انعطاف پذیری بالای آنهاست که از تمامی فریم‌های فلزی بهتر است. در این فریم امکان استفاده از پوشش برای بدنه آن وجود دارد و می‌توان امیدوار بود که رنگ‌های مختلفی از آن انتخاب کرد.

عینک طبی زنانه - جنس فریم عینک

فریم عینک طلا یا طلا کاری شده

فریم عینک طلا معمولاً توسط برخی از شرکت‌ها برای افراد خاص ساخته می‌شوند یا ممکن است بر روی بدنه آنها فرایند طلا کاری انجام شده باشد. این عینک‌ها بسیار خاص هستند و مهمترین ویژگی آنها، مناسب بودن عینک برای افراد دارای آلرژی است. این فریم‌ها استحکام چندانی ندارند و انعطاف پذیری آنها کم است، اما در هر صورت می‌توان سبک بودن عینک را به عنوان یک نکته مثبت معرفی کرد.

فریم چوبی

استفاده از چوب به عنوان جنس فریم عینک رواج چندانی ندارد و همانند فریم‌های طلا هستند. معمولاً فریم‌های چوبی دست ساز بوده و مقاومت چندانی ندارند. استفاده از این فریم‌ها بسیار سخت است و همیشه نیاز به مراقبت دارند. البته از لحاظ زیبایی می‌توان آنها را جزو بهترین فریم‌ها معرفی کرد.

محبوب ترین مدل های عینک آفتابی دخترانه و زنانه 2023

فریم استخوانی و فریم شاخ بوفالو

فریم استخوانی و فریم شاخ بوفالو تقریباً از لحاظ طراحی و شکل عینک به یکدیگر مشابه هستند و تنها توسط چند برند خاص به بازار عرضه می‌شوند. این فریم‌ها برای افراد خاص تولید شده و لازم است که سفارش ساخت آنها به شرکت داده شود. اگر چه از لحاظ انعطاف پذیری و از لحاظ کارایی مانند فریم‌های فلزی و پلاستیکی نیستند، اما از لحاظ زیبایی یک سر و گردن از سایر فریم‌ها بالاتر هستند.

گران‌ترین جنس فریم عینک آفتابی

تیتانیوم به دلیلی خاصیت ضد فرسایشی که دارد و به این خاطر که در برابر خوردگی بسیار مقاوم است، فلزی ارزشمندی به شمار می‌رود. به طوری که حتی در هواپیماسازی هم از این فلز و آلیاژهای آن استفاده می‌کنند.

برخی از برندهای تولیدکننده‌ی عینک آفتابی هم از این فلز باارزش در طراحی برخی از عینک‌هایشان بهره می‌گیرند. البته این فلز اغلب در عینک‌های گران‌قیمت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فریم عینک از جنس تیتانیوم بسیار بادوام و مستحکم است و در برابر هر نوع ضربه و خراشی مقاومت کامل دارد. در عین حال، سبک و انعطاف‌پذیر هم هست. به همین خاطر است که قیمت عینک آفتابی تیتانیومی بسیار گران است.

این جنس عینک حدود 40 درصد سبک‌تر از دیگر فلزات است.

عینک آفتابی زنانه جدید - جنس فریم عینک

انواع فریم عینک آفتابی بر اساس مدل

فریم هاي ترکيبي (Combination Frames)

معمولا بدنه فلزي و بخش فوقاني طوقه و دسته ها از پلاستيك مي باشند.

فریم هاي بدون طوقه (Rimless Frame)

در اين قاب ها، طوقه كاملاَ دور عدسي قرار نگرفته است و عدسي ها به وسيله چسب، پيچ و گيره، در جاي خود قرار گرفته اند. در اكثر قاب هاي بدون طوقه، دو نقطه اتصال با عدسي وجود دارد؛ يكي در طرف نازال (بینی) و ديگري در طرف تمپورال(شقیقه).

فریم هاي بدون طوقه در اشكال زير وجود دارند:

۱)  يك رشته  :Nylon supra frame   در قسمت تحتاني، داراي نايلون است كه به جاي طوقه عينك به كار مي رود. عدسي دراين نوع قاب بايد در قسمت تحتاني داراي لبه شياردار باشد كه نايلون درون شيار عدسي قرار بگيرد و عدسي را در محل خود نگه دارد . جنس اين قاب ها، فلزي يا پلاستيكي است . پس از مونتاژ عدسي، رشته نايلون ديده نمي شود.

۲)) درنوع ديگر، عدسي توسط شكاف هايي كه در آن ايجاد مي شود به قاب عينک، ثابت مي شود. اين نوع قاب، در قسمت فوقاني داراي بازويي است كه شياردار مي باشد و شكاف هاي عدسي متناسب با اين شيارها ايجاد مي شوند و بدين ترتيب، قاب و عدسي به هم متصل مي گردند.

۳) قاب هايي كه عدسي توسط سوراخي كه در آن ايجاد مي شود بر روي قاب پيچ مي گردد ؛ بيش تر در مونتاژ عدسي هاي پلاستيكي به كار مي رود.

عینک طبی مردانه

فریم هاي نيمه (Half Frames) 

اين قاب ها براي كساني كه احتياج به تصحيح نزديك دارند ولي براي دور تصحيحي لازم ندارند ساخته مي شوند. اين قاب ها طوري ساخته شده اند كه نسبت به محل عادي عينك، در قسمت پايين تري قرار مي گيرند و فقط نيمي از بلندي شيشه هاي طبيعي را دارا هستند . اين حالت به شخص اجازه مي دهد كه براي دور از قسمت بالاي عينك نگاه كند.

فریم هاي مخصوص 

اين قاب ها براي كساني كه احتياج به اصلاح دید نزديك دارند ولي نیاز به اصلاح دید دور ندارند، ساخته مي شوند. اين قاب ها طوري ساخته شده اند كه عينك نسبت به محل عادي، در قسمت پايين تري قرار مي گيرد و فقط نيمي از بلندي شيشه هاي طبيعي را دارا هستند . اين حالت به شخص اجازه مي دهد كه براي دور از قسمت بالاي عينك نگاه كند.

تشخیص عینک آفتابی اصل با 16 ترفند ساده

به جز قاب هاي معمولي، قاب هاي مخصوص براي مقاصد ديگر نيز ساخته شده اند. قاب هاي کودکان داراي اندازه هاي كوچك تري هستند و پل بيني در آن ها کوتاه است . قاب هايي نيز براي افراد داراي همي آنوپي(hemianopia)  (نیمی از میدان بینایی میتواند ببیند) ساخته شده اند  كه تصاوير طرفي را كه فرد نمي بيند؛ توسط آيينه اي به طرف ديگر مي اندازد.

افراد داراي افتادگي پلک مي توانند از قاب هايي استفاده كنند كه در قسمت خلفي بالاي خط ابرو، گيره اي دارد كه پلك را بالا نگه مي دارد.

فریم عینک مناسب فرم صورت

عینک آفتابی مناسب صورت گرد - جنس فریم عینک

فریم عینک مناسب صورت گرد

صورت‌های گرد دارای خطوط و شیب‌های نرم هستن پس بهترین گزینه برای اون‌هاانواع مستطیلی، مربعی و هندسی هست.
این مدل‌ها باعث میشن صورت بلندتر و لاغرتر به نظر برسن. همونطور که بهش اشاره کردیم ما برای رسیدن به تعادل از این فریم‌ عینک‌ها استفاده میکنیم و استفاده ازشکل‌های گرد باعث میشه صورت گرد‌تر به نظر برسه.

فریم عینک مناسب صورت بیضی

صورت بیضی به عنوان متعادل‌ترین فرم صورت شناخته میشه.
بخاطر همین هم بیشتر مدل‌های عینک به این صورت میشینند اما در این بین اشکال گربه‌ای باعث کشیده‌تر نشون دادن گونه‌ها میشه. به طور کلی، عدسی‌ها و مدل‌هایی که صفحه‌ی بزرگتری دارن و دور چشم گسترده شدن برای اینکه طول صورت رو کوتاهتر نشون میدن مناسب این فرم صورت هستن.

فریم عینک مناسب صورت مربع

برای این فرم از صورت مدل‌های گرد و همچنین باریک پیشنهاد میشه چرا که باعث میشه زاویه‌های صورتشون نرم‌تر به نظر برسن.

فریم عینک مناسب صورت مستطیل

این فرم صورت مثل صورت بیضی میمونه با این تفاوت که دارای زوایه‌ها و خطوط خشک‌تری هست.
در نتیجه همچنان انواع مدل‌های عینک گرد و نرم برای این مدل از صورت پیشنهاد میشه.

فریم عینک مناسب صورت قلبی

تو این فرم صورت ما با پیشانی‌ای پهن و چانه‌ای باریک روبرو هستیم.
برای به تعادل رسیدن در این فرم صورت باید از مدل‌هایی استفاده کنیم که در قسمت پایین پهن‌تر هستند.
مثل مدل‌های گرد و یا عینک‌های خلبانی(Aviator).

عینک آفتابی مناسب صورت کشیده - جنس فریم عینک

فریم عینک مناسب صورت الماسی

توی این مدل از صورت ما گونه‌هایی پهن داریم. پس اگر از صفحه عدسی‌هایی استفاده کنیم که بزرگ هستن و اطراف چشم گسترده، باعث میشه که بر پهن بودن گونه‌ها تاکید بیشتری کنیم.
پس بهترین انتخاب اون‌هایی هستن که توجه رو به سمت بالا یا پایین ببرن مثل فریم‌ عینک‌های گربه‌ای یا خلبانی.

نکات مهم در مورد فریم عینک

یه نکته‌ی کلی‌ای که وجود داره عینک‌هایی که هیچ قابی دورشون نیست(Rimless frames) تو هر فرم صورتی که استفاده بشن از دور دیده نمیشن و روی ویژگی‌های صورت تاکید خیلی زیادی نمیکنن.

6 اکسسوری زنانه جذاب که هر خانمی تو کمدش باید داشته باشه

نکته‌ی مهم دیگه‌ای که وجود داره این هست که همه‌ی فرم صورت‌ها صرفن توی این دسته‌ی شش‌گانه جا نمیگیرن و ممکن هست ترکیبی از دوتا فرم باشه.
پس اگه دیدید فریم‌ عینک‌های گفته شده به صورتتون نمیاد شاید فرم صورتتون ترکیبی باشه، و خب باید با ویژگی‌های هر دو فرم آشنا باشید تا بتونید انتخاب بهتری داشته باشید.

مثلن کسایی که قسمت پایین صورتشون کشیده هست باید از فریم‌های گرداستفاده کنن و بالعکس، یعنی کسایی که قسمت پایینی صورتشون کوتاه هست از فریم‌های زاویه‌دار.
یعنی در نهایت باز به این نکته میرسیم که ویژگی‌های فرم صورت‌ خودتون رو بشناسید و با توجه به اون انتخاب کنید.

به طور کلی عینک‌ آفتابی گربه‌ای صورت رو کشیده به سمت بالا نشون میدن. عینک‌ خلبانی و تمام عینک‌هایی که در پایین پهن‌تر هستن چانه‌ها رو بزرگتر نشون میدن. و در نهایت عینک‌هایی که در قسمت بالا پهن‌تر هستن باعث بزرگتر نشان دادن پیشانی میشن. حتمن اینبار که به عینک‌فروشی رفتین فریم‌های مختلف رو امتحان کنید تا اون مدلی‌هایی که بیشتر از همه بهتون میاد رو انتخاب کنید.

این هم از انواع عینک و فریم‌های مناسب هر صورت. خوب هست که بدونید اکسسوری‌های دیگه‌ای هم وجود داره که به متعادل‌تر کردن فرم صورت ما کمک میکنه.

عینک آفتابی دیوید بکام - جنس فریم عینک

با دوام ترین فریم های عینک آفتابی کدام اند ؟

فریم‌های عینک آفتابی با دوام معمولاً از جنس‌های مختلفی ساخته می‌شوند، که هرکدام خصوصیات و قابلیت‌های متفاوتی دارند. در زیر به برخی از فریم‌های عینک آفتابی با دوام اشاره می‌کنم:
1. فریم فلزی (Metal Frames): فریم‌های فلزی، از جمله آلومینیوم و تیتانیوم، به عنوان فریم‌هایی با دوام شناخته می‌شوند. آلومینیوم مقاوم در برابر خوردگی و سایش است، در حالی که تیتانیوم بسیار سبک و قدرتی بالا در برابر شکستن دارد. این فریم‌ها به عنوان یک انتخاب مقاوم و دوام‌دار در بازار عینک آفتابی مطرح هستند.
2. فریم استوانه‌ای (Nylon Frames): فریم‌های استوانه‌ای، که از پلیمر نایلون ساخته شده‌اند، معمولاً خوب در برابر ضربه و شکنندگی مقاومت می‌کنند. این فریم‌ها از نظر وزنی سبک، انعطاف‌پذیری بالا و ارزان قیمتی هستند.
3. فریم ترکیبی (Composite Frames): فریم‌های ترکیبی، که از ترکیب مواد مختلف مانند فلز و پلاستیک تشکیل شده‌اند، قابلیت مقاومت و قوت بیشتری دارند. این فریم‌ها مناسب برای استفاده در فعالیت‌های ورزشی یا فعالیت‌های در فضای باز هستند.
4. فریم چوبی (Wood Frames): فریم‌های چوبی از جنسهای مختلف چوب مانند بامبو، صنوبر و ابنوس ساخته می‌شوند. این فریم‌ها دارای طرح زیبا و منحصربه‌فرد هستند و معمولاً از پوسته‌های محافظ برای حفاظت و طول عمر بیشتر استفاده می‌کنند.
هر یک از این فریم‌ها دارای ویژگی‌ها و استفاده‌های متفاوتی هستند. انتخاب فریم مناسب ترکیبی از عوامل مانند استایل شما، راحتی، دوام و متناسب بودن با نیازهای استفاده شما می‌باشد. همچنین، همیشه بهتر است از فروشگاه‌ها و برندهای معتبر بخرید تا از کیفیت و اصالت محصول مطمئن شوید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *