خرید ساعت مچی ست
ساعت مچی

برای خرید ساعت مچی ست به چه نکاتی توجه کنیم ؟

خرید ساعت مچی ست خصوصا برای عروس و داماد می تواند نماد هماهنگی و پیوستگی باشد. هر چقدر برای خرید ساعت بیشتر وقت بگذارید و با توجه به نیازتان آن را انتخاب کنید، رضایت بیشتری از خریدتان خواهید داشت. کومولایف شما را در این راه همراهی می کند.

برای خرید ساعت مچی ست این موارد را در نظر بگیرید

ساعت مچی مردانه - خرید ساعت مچی ست

تعیین حدود قیمت ساعت مچی

ساعت مچی از آن اکسسوری‌هایی است که تنوع قیمت بسیار زیادی دارد و به همین دلیل برای اینکه راحت‌تر بتوانید انتخاب کنید بهتر است حدود بودجه‌ای که برای این کار در نظر گرفتید را پیش از هر کار دیگری مشخص کنید.

قطعا نمی‌توان قیمت دقیق را مشخص کرد اما با تعیین یک بازه مشخص به عنوان سقف و کف بودجه می‌توان کار خرید را هدفمند‌تر کرد تا سریع‌تر به نتیجه برسید.

زوج‌ها می‌توانند از یک میلیون تا چندین میلیون را برای این کار در نظر بگیرند، برندهای لوکس زیادی در بازار وجود دارد که قیمت ساعت‌های ست آن بسیار بالا است و در دسته ساعت های لوکس و لاکچری قرار می‌گیرند. در مقابل برندهای اقتصادی خوبی هم ساعت‌های ست ارائه کردند که دوام بالایی دارند و در طراحی آن‌ها می‌توان دقت و ظرافت را مشاهده کرد.

انتخاب با شما است که از بین انتخاب‌های متعددی که دارید کدام مسیر را در پیش بگیرید، اما مشخص کردن حدود قیمت و به تفاهم رسیدن در خصوص این موضوع به کار خرید شما سرعت می‌دهد.


ساعت مچی کومو


ساعت مچی کومونو

انتخاب برند و اصالت آن

ساعت ست از آن چیزهایی است که برند در مورد آن نکات بسیاری را آشکار می‌کند و باید در موردش تصمیم‌گیری کرد. اگر به برند خاصی تعلق خاطر دارید می‌توانید با همسر خود مطرح کنید تا از بین ساعت‌های ست آن، گزینه مناسب خود را انتخاب کنید.

در غیر اینصورت لازم است از بین برندهای متنوع بازار یک یا چند مورد محدود را انتخاب کنید تا کار خرید برای شما راحت‌تر شود. اگر روی برند خاصی تعصب نداشته باشید دست شما برای بررسی ست‌های موجود در بازار بازتر خواهد بود و این به شما کمک می‌کند که خرید بهتری داشته باشید.

مدل های ساعت مچی ترند 2023 انتخابی خاص و متفاوت

ساعت‌های موجود در بازار در یک دسته بندی کلی به سه بخش اصل، کپی و های کپی تقسیم می‌شوند. قطعا خرید ساعت اصل انتخاب اصلح است اما برخی از مدل‌های های کپی هم در بازار وجود دارد که تشخیص آن‌ها از اصل بسیار دشوار است و خرید آن‌ها از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود.

کارشناسان توصیه می‌کنند به هیچ عنوان ساعت کپی خریداری نکنید، چراکه از نظر طراحی، ظرفت مدل اصل را ندارد، در عین حال عمر آن هم کوتاه است و خیلی زود غیرقابل استفاده خواهد شد.

ساعت ست - خرید ساعت مچی ست

ست و مشابه بودن ؛ خرید ساعت مچی ست

معمولا زیور آلات، حلقه و وسایل عروس و داماد، همگی در طرح، جنس و برند مشابه همدیگر انتخاب می شوند. این تشابه در ست ساعت مچی هم باید رعایت شود و به همین دلیل است که ساعت عروس و داماد معمولاً به صورت ست انتخاب می شود.

رنگ ساعت مچی

امروزه جهت کسب رضایت همه سلایق، شرکت ها، محصولات خود را در رنگ های متنوعی به بازار عرضه می کنند. ساعت مچی های ست هم معمولا در رنگ های سفید، طلایی، قهوه ای و مشکی تولید می شوند، زیرا این رنگ ها، به سادگی با لباس عروس و کت و شلوار داماد ست می شوند. البته خرید ساعت های طلا، علاوه بر جنبه ظاهری، جنبه سرمایه گذاری هم دارد.

ساعت های ست، معمولاً با نگین هایی تزیین می شوند که جلوه خاصی به لباس عروس و داماد می بخشند. تنها ایراد این ساعت ها در آن است که ساعت هایی که تزیین زیاد دارند در مراسم بسیار رسمی قابل استفاده هستند و تقریبا بعد از مراسم ازدواج کاربرد خاصی زیادی ندارند.


ساعت مچی کومونو


ساعت مچی کومونو

انتخاب کاربری ساعت ؛ خرید ساعت مچی ست

ساعت‌ها را می‌توان در گروه‌های مختلفی مثل اسپرت و مجلسی تقسیم بندی کرد. با همسر خود مشورت کنید که بیشتر تمایل دارید در چه موقعیت اجتماعی خاصی از ساعت ست استفاده کنید. بعد از مشخص کردن این موضوع می‌توانید بسته به کاربری مورد نظرتان نوع ساعت را انتخاب کنید.

تمام اصطلاحات ساعت مچی که باید بدانید

معمولا عروس و دامادها ساعت مجلسی را برای ست خود انتخاب می‌کنند اما اگر سبک زندگی پر تحرکی دارید یا هر دو در طول روز معمولا از استایل‌های کژوال استفاده می‌کنید و سبک زندگی مینیمال انتخاب اصلی شما است، می‌توانیم این مژده را به شما بدهیم که در سال‌های اخیر ست‌های ساعت اسپرت بسیار زیبایی راهی بازار شده که می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید.

انتخاب امکانات ساعت ست

ساعت شیک مردانه - خرید ساعت مچی ست

ساعت‌ها با امکانات مختلف و متنوعی وارد بازار می‌شوند که معمولا قیمت ساعت برمبنای این امکانات تعیین می‌شود. بنابراین پیش از انتخاب نهایی و تصمیم‌گیری بهتر است مشخص کنید چه نوع امکاناتی برای شما اولویت دارد و می‌توانید به سراغ آن‌ها بروید.

تقویم، کرنومتر، چراغ قوه، آلارم، صفحه شب رنگ، ارتقاع سنج، دما سنج، سرعت سنج، زمان سنج معکوس و بسیاری موارد دیگر وجود دارد که باید تصمیم‌گیری کنید کدام‌ها برای شما اهمیت دارند.

ساعت‌های غواصی تا عمق آب آسیبی نمی‌بینند و کاملا ضد آب هستند، ساعت‌های خلبانی تا بالاترین ارتفاعات بدون مشکل کار می‌کنند و حتی می‌توان برخی از محاسبات مورد نیاز خلبان‌ها را با آن‌ها انجام داد. این شما هستید که باید ببینید چه امکاناتی برای شما لازم است و بر اساس آن خرید خود را انجام دهید.

متاسفانه برخی برای خرید امکاناتی که استفاده زیادی برای آن‌ها ندارد هزینه می‌کنند و پس از مدتی از کار خود پشیمان می‌شوند، اگر پیش از خرید تصمیم‌گیری درستی داشته باشید قطعا می‌توانید از بروز این مشکل پیشگیری کرده و بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. اگر در این مورد با همسر خود مشورت کنید قطعا می‌توانید یک لیست مشترک تهیه کرد که خرید را ساده‌تر می‌کند.


ساعت مچی کومو


ساعت مچی کومو

انواع بند ساعت مچی ؛ خرید ساعت مچی ست

بند ساعت ها از جنس های مختلفی ساخته می شود که عموماً شامل این موارد است: استیل، برنج که با روکش استیل لعاب داده می شود و دوام آن بستگی به ضخامت لایه آبکاری، تکنولوژی آبکاری و البته نحوه استفاده و نگه داری مصرف کننده دارد)، چرم(که به دو نوع طبیعی و مصنوعی تقسیم می شود.

14 عامل که موجب خرابی ساعت مچی و کاهش عمر آن می شوند !

چرم اصل می تواند از پوست تمساح(در برندهای لاکچری) باشد یا پوست گوساله. چرم های مصنوعی هم بسته به کیفیت ساخت، استحکام و دوام متفاوتی دارند)، برزنت(که علاقمندان خاص خود را داشته و مدل قفل آنها هم متفاوت با بندهای چرمی است)، لاستیک(یا رزین که می تواند نرم یا خشک باشد)، ضد خش(که در دو نوع تنگستن با وزن بالا و حالت آینه ای و سرامیک با وزن کم و تنوع رنگ های سفید و مشکی و صورتی وجود دارد).

باید توجه داشت که انتخاب هر کدام از موارد فوق در کنار مزایا، معایبی نیز به همراه دارد. به عنوان مثال، بند استیل ساعت مچی دوام و استحکام بالایی دارد و در مقابل ضربه مقاوم است، اما اولاً وزن بالاتری نسبت به بندهای چرمی، برزنتی، لاکی و سرامیکی دارد و ثانیاً در مقابل خش نیازمند مراقبت بیشتری است.

در مقابل، بند چرمی وزن به مراتب کمتری دارد اما متناسب با کیفیت بند، محیط مورد استفاده و دقت شخص استفاده کننده می بایست در دوره های زمانی مشخصی(که می تواند از شش ماه تا سه سال متغیر باشد) تعویض گردد. همچنین، بندهای سرامیکی سبک و مقاوم در برابر خش و تغییر رنگ هستند، اما ضربه پذیری بسیار پایینی داشته و نیازمند مراقبت جدی در مقابل ضربه هستند.

ساعت مچی استیل ست - خرید ساعت مچی ست

بنابراین بهتر است موقع انتخاب جنس بند ساعت مچی، این موارد را در نظر داشته باشید: وزن، دوام، کاربری، محیط و شرایط جوی استفاده از ساعت، ضربه پذیری، مقاومت در برابر خش، سهولت تعویض، و مواردی از این دست.

جنس صفحه و بدنه ساعت

نکته دیگری که درباره مقاومت ساعت باید به آن دقت کنید، جنس صفحه اصلی ساعت است؛ صفحه ساعت ها معمولا از پلاستیک و تلق یا از شیشه و کریستال ساخته می شود. اگر پلاستیک و تلق را انتخاب می کنید باید توجه داشته باشید که زود خش می خورد.

هدیه شب یلدا چی بخریم که با ارزش و ماندار باشد ؟

جنس شیشه ای هم زود می شکند اما در برابر سایش می تواند مقاوم باشد. بهترین انتخاب برای پوشش شفاف صفحه ساعت، کریستال است که ضدضربه، ساییدگی و خش است اما از بقیه گران تر است و اگر می خواهید ساعتی با این نوع پوشش داشته باشید، باید حسابی دست به جیب شود.

نکته دیگری که باید در نظر بگیرید بدنه ساعت مچی است. قاب و بدنه ساعت ها از آلومینیوم، تیتانیوم و استیل ساخته می شود. ساعت های با جنس آلومینیوم و تیتانیوم از جنس بدنه ضدخش برخوردار هستند اما ساعت های با جنس استیل معمولا خیلی زود خش میوفتند.

بسته به اینکه کدام جنس را بیشتر دوست دارید و می پسندید، نگهداری و مراقب از هر کدام از آنها هم متفاوت است. تیتانیوم از همه سخت تر است و مسلما از همه دیرتر خراب می شود. جنس آلومینیوم هم معمولا در ساعت هایی که در سوئیس ساخته می شوند، استفاده می شود ولی تمامی این نوع مواد آلی به شوینده، مثل وایتکس که دشمن سرسخت انواع ساعت ها هستند، حساسند.

رنگ ساعت مچی ؛ خرید ساعت مچی ست

امروزه اکثریت قریب به اتفاق برندها محصولات خود را با ترکیب رنگ های مختلفی تولید و عرضه می کنند تا بتوانند سلیقه طیف وسیعی از مشتریان را پوشش دهند.  رنگ سفید ، مشکی ، قهوه ای و طلایی  ساعت هایی است که اکثرا مورد استقبال عروس دامادها قرار میگیرد . این رنگ ها با توجه به تم رنگی که دارند با اغلب لباس ها هماهنگی دارند مخصوصا لباس عروس و کت شلوار داماد .

ساعت مچی کلاسیک - خرید ساعت مچی ست

ساعت های نگین دار با جلوه زیبا و درخشان مخصوص عروس داماد و مجلسی در بازار وجود دارد که در خرید آنها باید کمی دقت کرد زیرا معمولا ساعت های پرنگین ست عروس داماد خیلی زود از مد میوفتند و بعد از مدتی غیر قابل استفاده میشوند.

ست بودن ساعت عروس و داماد

زوج های جوان برای خرید لباس ، حلقه و زیورآلات خود معمولا محصولاتی که دارای تشابه به لحاظ دیزاین ، جنس و مارک هستند را انتخاب میکنند . ساعت هم یکی از خریدهای عروسی است که معمولا به صورت ست عروس داماد عرضه میشود . هم شکل بودن ساعت مچی عروس دوماد نشان دهنده میزان تفاوم در زندگی و نماد همبستگی میان زوجهای جوان است.

نحوه ی تعویض شیشه ی ساعت مچی در خانه

هر چه ظریف تر و کوچک تر، بهتر

اولویت را با ساعت هایی بگذارید که بتوان آن ها را با هر لباسی پوشید، در این صورت بعد از مراسم هم قابل استفاده خواهند بود. چندان درگیر مد روز هم نشوید، زیرا مد ها بعد از مدتی تغییر می کنند، در حالی که ساعت مراسم ازدواج، ساعتیست برای یک عمر. پس یک ساعت ساده، شیک و فاقد تزیینات اضافی، انتخابی معقول به نظر می رسد.

ساعت مچی بند چرمی - خرید ساعت مچی ست

اندازه صفحه ساعت

قطر صفحه بیشتر ساعت های زنانه، بین ۲٫۴ تا ۳٫۲ میلیمتر و ساعت های مردانه از ۳٫۶ تا ۵۰ میلیمتر است. ساعت های رسمی معمولاً ۳٫۶ تا ۴۰ میلیمتری و ساعت های ورزشی یا روزانه، در ابعاد بزرگ تر و خاص تر تولید می شوند. با توجه به اینکه دوست دارد ساعت باریک یا پهن داشته باشید می توانید سایز ساعت خود را انتخاب کنید.

شکل صفحه نیز می تواند گرد، مربع، مستطیل، بیضی و یا چندضلعی، و ظاهر آن فلز مات، براق، طرح دار، کارشده یا پر از جواهر باشد. در بدنه ساعت معمولاً از استیل و در مواردی از فلزاتی مانند طلا، نقره، پلاتین و یا تیتانیوم استفاده می شود.

نکات خرید ساعت مچی ست

برای استایل کاملا رسمی مردانه ساعت بند چرمی و اکسسوری‌های چرم با رنگ مشکی نسبت به شیک‌ترین ساعت‌های فلزی برتری دارند. برای استایل نیمه رسمی، استفاده از ساعت بند چرمی هم آسان‌تر است و هم باز هم نسبت به ساعت بند فلزی انتخاب هوشمندانه‌تری به نظر می‌رسد.

بند فلزی در ساعت مچی مردانه حالتی روزمره‌تر و در عین حال قدرتمندتر دارد. بند چرم به کار رفته در ساعت مچی، آن را شیک‌تر و استایل شما را پیچیده‌تر نشان می‎دهد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *