عینک آفتابی ارزان
عینک آفتابی

عینک آفتابی ارزان نخر اگر چشم هایت را دوست داری !

عینک آفتابی ارزان به دلیل نداشتن استاندارد های لازم، می تواند آسیب های جبران ناپذیری به چشم هایتان وارد کند. از عینک های تقلبی و فیک به هیچ وجه نباید استفاده کرد، خصوصا برای کودکان که از حساسیت بالاتری برخوردار هستند.. در این مقاله از کومولایف به شما خواهیم گفت چرا سمت عینک آفتابی ارزان نروید!

لزوم استفاده از عینک آفتابی

به گفته‌ی کارشناسان و متخصصان چشم، همه افراد از کوچک و بزرگ باید زیر نور مستقیم خورشید از عینک آفتابی استفاده کنند. البته نه هر عینکی، بلکه مدل‌هایی که عدسی‌های آنها توان مسدود کردن همه‌ی اشعه‌های فرابنفش را داشته باشند.

عینک آفتابی آِنه ای - عینک آفتابی ارزان

منظور از همه‌ی پرتوها یعنی که ۱۰۰ درصد از چشم در برابر هر دو نوع اشعه‌های UV یعنی UVA و UVB محافظت کنند. این مدل‌ عینک‌های دودی اغلب با برچسب UV400 مشخص می‌شوند و توان مسدود کردن طول‌موج‌های بالاتر از ۴۰۰ نانومتری را دارند.

وقتی نور آفتاب در بیرون از خانه خیلی شدید است، اغلب مردم سعی می‌کنند چشم‌های خود را جمع کنند و در نتیجه، مردمک چشم تنگ می‌شود. به اندازه‌ای که شاید به یک نقطه‌ای با قطر نیم‌میلی‌متر تبدیل شود. این تنگ شدن به این خاطر است که از ورود نور شدید به چشم پیشگیری شود.

اما وقتی عینک آفتابی استفاده کنید، مردمک چشم‌ها راحت‌تر هستند، فراخ می‌شوند و همانند وقتی عمل می‌کنند که در یک اتاق تاریک‌تر (نسبت به روشنایی بیرون) قرار دارند.

بنابراین، اگر عینک آفتابی مورداستفاده‌ی شما توانایی مسدود کردن اشعه‌های UV را نداشته باشد، در واقع انگار چشم‌ها را گول می‌زند و این امر برای سلامت چشم مضر است.

آشنایی با انواع عینک آفتابی ترند 2023 زنانه و مردانه


عینک آفتابی کومو


عینک آفتابی کومو

عینک آفتابی ارزان نخرید !

شما بخاطر محافظت از چشم خود در برابر تابش های مضر خورشید عینک آفتابی میخرید و استفاده میکنید.

بنابراین: عینک های ارزان قیمت از دستفروشان کنار خیابان یا در برخی از فروشگاه هایی که با قیمت های پایین و اعا میکنند که عینک هایشان اصل است, عینک نخرید و سلامت چشمان خود را درمعرض خطر قرار ندهید.

بنابراین، عینک‌های ارزان قیمت که دستفروشان در گوشه خیابان عرضه می‌کنند یا بعضی از فروشگاه‌ها باقیمت‌های پایین تر میفروشند و ادعای اصل بودن آن را میکنند خرید نکنید.

سلامت چشم و بینایی خود را در معرض خطر قرار ندهید. کیفیت بالای دید و استحکام و دوام فریم و عدسی عینک و همینطور محافظ UV را نمیتوانید با قیمت های ارزان خریداری کنید.

برای همین قیمت محصولات برندهای مشهور دنیا که استاندارد جهانی آنها تایید شده است بسیار بالاست.

چرا نباید عینک آفتابی ارزان بخریم ؟

عینک آفتابی زنانه جدید - عینک آفتابی ارزان

عدم محافظت کامل UV

مهمترین فاکتور مد نظر برای خرید عینک آفتابی استاندارد این است که ۱۰۰٪ UV را مسدود کند.

اشعه یو‌ وی به سه دسته B,A و C تقسیم می‌شود.مسدود کردن هر سه قسمت توسط عینک آفتابی ضروری است.
برای اطلاعات بیشتر در مورد اشعه یو وی، می‌توانیدمقاله اشعهUV و مشکلات چشمی ناشی از آن را بخوانید.

یکسان نبودن رنگ دو عدسی

در بسیاری از عینک‌های آفتابی ارزان بدلیل دقت پایین تولید،نوع یا غلظت رنگ در دوعدسی یک عینک متفاوت است. این مشکل در خرید عینک‌های آفتابی سایه روشن بیشتر دیده می‌شود. این حالت باعث عدم هماهنگی در میزان نور ورودی به دو چشم می‌شود.و می‌تواند تداخلات بینایی ایجاد کند.

با 13 مدل عینک آفتابی ترند 2022 زنانه و مردانه آشنا شوید

واپیچش(warpage)

وجود آستیگمات در دو سطح عدسی که باعث به وجود آمدن نمره‌ای متفاوت نسبت به نمره فرد (خواه چشم فرد نمره نداشته باشد یا داشته باشد) می‌شود. در یک عدسی استاندارد، آستیگمات فقط در یک سطح ایجاد می‌شود.


عینک آفتابی کومو


عینک آفتابی کومو

حباب‌های داخل عدسی عینک آفتابی ارزان

بدلیل وجود مواد و دمای غیراستاندارد در تولید عینک آفتابی ارزان،حباب‌های بسیار کوچکی در ضخامت عدسی وجود دارد که شاید در حالت عادی با چشم دیده نشود.اما تاثیر بسیار زیادی در کیفیت اپتیکی و وضوح دید دارد.

stria

خطی که به دلیل تفاوت در ضریب شکست ماده،در عدسی‌های شیشه‌ای رخ می‌دهد. این خط باعث اعوجاج تصاویر می‌شود.همچنین باید توجه داشت که این نقص یک عیب در ضخامت عدسی است.بنابراین برخلاف خط و خش از روی عدسی قابل لمس نیست.

Grayness

یک عیب مربوط سطح عدسی است. grayness ناشی از پولیش ناقص عدسی است و باعث کدورت نسبی سطح عدسی می‌شود.

گشاد شدن مردمک

عینک‌های غیر استاندارد، از ورود نور کافی به چشم جلوگیری می‌کنند و در نتیجه باعث باز شدن مردمک چشم می‌شوند. بهتر است افراد برای استفاده از عینک‌ های آفتابی، با چشم پزشک خود مشورت کنند.

عینک آفتابی فانتزی - عینک آفتابی ارزان

Wave

یک نقص در انحنای سطح لنز است. wave باعث ایجاد تغییرات نامنظم در قدرت سطح عدسی،در منطقه کوچکی می‌شود. این نقص در هنگام انحنادار کردن سطح عدسی ایجاد می‌شود. در هر نوع عدسی ممکن است دیده شود. اما معمولا درعینک آفتابی ارزان وجود دارد. در بررسی این نقص می‌توان عدسی را بر روی یک کاغذ شطرنجی حرکت داد.مشاهده هرگونه انحراف در خطوط صاف کاغذ مبین موج‌دار بودن عدسی در همان ناحیه است.

چرا باید بعد از عمل آب مروارید عینک آفتابی بزنیم ؟

خط و خش پذیری بالا

معمولا در عینک آفتابی ارزان،جنس عدسی مرغوبیت لازم را ندارد و بسیار سریعتر از حد استاندارد خط و خش برمی‌دارد. خط و خش عینک علاوه بر ایجاد ظاهری نامناسب، باعث ایجاد تصاویر خطی از نورهای نقطه‌ای (اثر باگولینی) در شب می‌شود.

همین موضوع باعث ایجاد تصاویری مبهم و سردرد در شب (به خصوص در عینک‌های شیشه رنگی) استفاده می‌شود.

عینک آفتابی ارزان و حساسیت زا بودن آن

برخی از انواع عینک‌‌های آفتابی ارزان، حساسیت‌ زا هستند و مشکلات جدی پوستی ایجاد نمایند. گاهی با مراجعه با پزشک پوست و زیبایی اثرات منفی آن‌ها ازبین می‌رود و گاهی ماندگار خواهد بود.

آب مروارید

یکی از مهم‌ ترین مشکلات و مسائل تاثیرگذار در زمینه اختلالات بینایی، اشعه ماورای بنفش است که با ضریبی به نام UV سنجیده می‌شود که این ضریب در کشور ما به دلیل تابش زیاد نور خورشید بسیار بالا است و این موضوع، ضرورت محافظت سیستم بینایی در برابر اشعه ماورای بنفش و تاثیرات سوء آن را بیش از پیش مشخص می‌کند.


عینک آفتابی کومو


عینک آفتابی کومو

عینک های آفتابی ارزان تا چه حدی از چشم ها محافظت می کنند؟

عینک های آفتابی ارزان، معمولا تنها تا حدودی می توانند از چشم ها در برابر پرتوهای مضر خورشید محافظت کنند.

با این حال، برخی از عینک های آفتابی ارزان قیمت، محافظت عالی در برابر اشعات ماورا بنفش دارند، در حالی که برخی مدل ها خیر.

بهترین عینک های آفتابی، چه ویژگی هایی دارند؟

هنگام خرید عینک آفتابی، علاوه بر ظاهر و راحتی، به موارد زیر هم باید توجه کرد:

  • محافظت ۱۰۰ درصدی در برابر اشعات ماورا بنفش (UV400 باشد)
  • حفاظت در برابر تابش شدید (پلاریزاسیون)
  • فریم راحت و مناسب
  • دید راحت از طریق لنزها ( اگر خیلی تیره باشد، ممکن است نتوانید به خوبی ببینید)
  • پوشش ضد خش
8 مدل عینک آفتابی مناسب بینی بزرگ را بشناسید !

توجه داشته باشید که برخی از این ویژگی ها به طور مستقیم مسئول محافظت از چشم ها نیستند، اما همه آن ها برای بهتر کردن عینک آفتابی شما، موثر هستند.

عینک آفتابی ترند - عینک آفتابی ارزان

عینک آفتابی برای کودکان

اشعه آفتاب، بیشتر از هرکسی، کودکانمان را آزار خواهد داد. درنتیجه استفاده از عینک آفتابی ارزان می‌تواند خطرات زیادی برای چشم کودکان داشته باشد. خرید عینک‌های آفتابی مخصوص کودکان از دوره گردان و دست‌فروشان بدون توجه به استانداردها و کیفیت عینک، موجب جذب اشعه مضر خورشید خواهد شد.

نباید به این بهانه که کودک توانایی نگهداری از عینک‌های گران قیمت را ندارد، به چشمان او آسیب زد. متأسفانه برخی از خانواده‌ها تنها جنبه زیبایی و مد را در نظر گرفته و با این کار آسیب‌های زیادی به چشم کودکان خود وارد می‌کنند که در درازمدت و باگذشت سن، می‌تواند بیماری‌های چشمی زیادی را برای آن‌ها به همراه داشته باشد.

چگونه از چشمان خود در برابر اشعات UV محافظت کنیم ؟

چرا عینک افتابی ارزان هم باید ضد UV باشد؟ استفاده از عینک آفتابی با میزان مناسب محافظت در برابر اشعات فرا بنفش، اولین قدم عالی برای محافظت در برابر آسیب های خورشید است.

علاوه بر استفاده از عینک آفتابی، می توانید از کلاه های لبه دار در خارج از منزل استفاده کنید و هنگام رانندگی، از سایه بان ماشین کمک بگیرید.

اگر قصد انجام ورزش در فضاهای باز را دارید، می توانید علاوه بر استفاده از عینک های اسپرت UV، از کرم پودر یا کانسیلر در دور چشمانتان استفاده کنید تا نور را معکس کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *